שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    מבשל פחות, מעורב יותר: העונה של דור מיכה

    קשר מכבי ת"א מוסר 20 כדורים יותר בממוצע למשחק מאשר בעונה הקודמת, אך לא שיפר את כמות מסירות המפתח. הסיבה: הוא מוצב בעמדה אחורית יותר בעקבות הציפיפות באמצע

    בעונה הקודמת סיים דור מיכה כמלך הבישולים עם 12 כאלה (במסגרת הגביע והליגה) – בישול כל 197 דקות, תוך שמסר 49.6 מסירות למשחק, מתוכן 1.6 היו מסירות מפתח.

     

    העונה למיכה יש רק חמישה בישולים, בממוצע של בישול כל 378 דקות, כשמסר 69.8 מסירות במשחק (נכנס לטופ 30 בחמש הליגות הגדולות), וגם העונה הוא עומד על 1.6 מסירות מפתח בממוצע.

     

    דור מיכה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
    דור מיכה(צילום: עוז מועלם)

     

    ניתן לראות בבירור שהעונה מיכה יותר מעורב במשחק של מכבי. הוא מוסר 20 כדורים יותר בממוצע למשחק מאשר בעונה הקודמת, אך עדיין לא שיפר את כמות מסירות המפתח שלו. העונה הוא מוצב ממש במרכז המגרש, וישנם משחקים שבהם הוא מתחיל את ההתקפות בחצי של מכבי ת"א, וזה הגורם לעלייה הגדולה בכמות המסירות.

     

    למיכה יש את המומחיות לבטל קבוצה של שחקנים בפעולה אחת, אך המיקום שלו והתנועה אחורה מובילה לכך שהוא פחות מבשל ועם זאת הרבה יותר מעורב. למכבי חסר קשר בחלק האחורי שיפנה את מיכה לבצע יותר פעולות התקפיות במקום מסירות לרוחב או אחורה.

     

    חלק מזה נובע גם מסגנון המשחק של מכבי. אם בעונה שעברה ראינו בידוד של טב"ח באגף ופינוי שטחים למיכה שאוהב לכדרר הרבה, כיום אין לקבוצה שחקן שדורש התמקדות אישית, והצפיפות באמצע (ריקן, גולסה, מיכה, בלקמן) גורמת למיכה פחות חופש פעולה במרכז.

     

    שיטת המשחק אולי חיזקה את ההגנה, אבל ללא ספק אי אפשר להגיד את זה על ההתקפה, שבה רוב הגולים באים מתוך פעולות אישיות של שחקנים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים