שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    ג'ורדי שינה את מכבי ת"א מקצה לקצה

    כמו כל אדם, קרויף ביצע לא מעט טעויות. אך בסופו של יום, לאחר שהתבשל, למד והשכיל, הנבחרת שלנו רק תרוויח אם יהיה מעורב בצורה כלשהי בניהול שלה

    וכך, במסיבת עיתונאים אחת בקריית שלום, נגמר עידן ג'ורדי קרויף במכבי ת"א. האיש שהביא את אירופה לקריית שלום עוזב, ועתיד האימפריה אותה בנה אינו ברור. אליפויות, קמפיינים באירופה וערן זהבי אחד הפכו את ההולנדי לאיש המקצוע הכי משפיע בכדורגל הישראלי בעשור האחרון, הבינוניות הפכה לתארים והצגות ואוהדי מכבי ת"א לא ידעו שובע.

     

    נכון, במונחים של הביצה המקומית מדובר בתקציב עצום, בטח כשמסתכלים בהשוואה ליריבות, אבל עדיין אי אפשר לבטל את התהליך שנעשה לאחר עשר שנים שחורות. אם ניקח את השינוי העיקרי שביצע קרויף, ניתן להבין כמה דברים: כנראה שלנו, בתור הליגה השישית בטיבה באירופה, עוד נותרו כמה דברים ללמוד מבחינת ניהול והבאת אנשי מקצוע מחו"ל. כמובן, כשבאים לעבוד ולא להתעסק במינויי מאמנים פופוליסטיים על פי רצון הקהל, ניתן להגיע להישגים (על אף שכרגע זה לא נראה ככה, אם מכבי חיפה תמשיך באותה דרך גם בכרמל יניפו צלחת בשנים הקרובות).

     

    ג'ורדי קרויף במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב (צילום: עוז מועלם)
    ג'ורדי קרויף(צילום: עוז מועלם)

     

    למרות ההצלחות הכבירות, האוהדים הצהובים חוו בשנים האחרונות לא מעט רגעי אכזבה. עזיבת זהבי (כנראה שום רכש לא ימלא את החלל שנותר), המעבר לנתניה וירידה חדה במספר הקהל מדי שבוע בעקבות כך. כמובן שגם השנתיים בהן צלחת האליפות דילגה מתל אביב היישר לאלונה ברקת שני ההפסדים הכאובים בגמר הגביע גרמו לאוהדים הצהובים לתחושת שובע ומיצוי מג'ורדי - ולהפך. השאלה היא אם כעסם מוצדק, או שמא הם הורגלו לטוב מדי ועוד יתחננו לקאמבק? את זה רק הזמן יגיד. מה שבטוח, שבספרי ההיסטוריה של הכדורגל שלנו הוא ייזכר לנצח בתור אחד ששינה פה דברים מקצה לקצה.

     

    כמו כל אדם, קרויף ביצע לא מעט טעויות. אך בסופו של יום, לאחר שהתבשל, למד והשכיל, הנבחרת שלנו רק תרוויח אם יהיה מעורב בצורה כלשהי בניהול שלה.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    ג'ורדי קרויף
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים