שתף קטע נבחר

עמיר פלג

המריחות של מו אלאך / "המשקיף"

עזבו את היכולת העלובה וחוסר האונים של מכבי חיפה בהפסד לאשדוד, המנהל המקצועי וצוותו האנמי חתומים גם על מחיקת ה-DNA של הירוקים כקבוצה עם כבוד. עמיר פלג נדהם מניפוחי השכל לנציגי התקשורת

לפני כשבועיים, כשקבוצתו מתמרקת לקראת חגיגות הפלייאוף התחתון, זימן המנהל המקצועי של מכבי חיפה נציגים מכלי תקשורת "נבחרים" (על ידי המועדון כמובן), לסדרת ראיונות. לכתבים שהגיעו הוצבו תנאי סף: הראיון לא יהיה מצולם, והפרסום ייעשה רק למחרת, לא לפני השעה 06.00. המראיינים צייתו כמובן, וההולנדי שהשכיל להיכשל בכל דרך אפשרית, מרח אותם כהוגן.

 

דוגמה? בבקשה: "אל תשימו לי שעון", דרש אלאך ממראייניו הממושמעים. "אני לא יכול להגיד שתוך שנה או שנתיים נהיה אלופים. זה יהיה חוסר כבוד ליריבות שלנו וגם לעצמנו לאור השנים האחרונות". לפחות בעניין הזה, חייבים לומר שההולנדי רשם הצלחה מסחררת. היו ימים שהיריבות רעדו ממכבי חיפה, היום הוא מכבד אותן עד כדי כך, שאפילו עכו, אשקלון ואשדוד לא דופקות לה חשבון.

 

עוד דוגמה למריחה? אין בעיה."לפעמים שינויים קטנים גורמים להשפעה גדולה", אמר פרופסור אלאך. ברור. הבעיה שלפעמים שינויים גדולים גורמים להשפעה קטנה. ובמקרה של המהפכה ההולנדית, לפעמים שינויים ענקיים הופכים את הכישלון לשיא הגיחוך.

 

"קודם כל נצטרך להביא יציבות למועדון", המשיך הההולנדי לנפח את השכל. "אם נסתכל על ה־DNA וההיסטוריה של הקבוצה, זה מועדון שצריך להיאבק בכל עונה על האליפות. כמה זמן זה ייקח? נדע רק בעתיד". נפלא, רק כדאי שהאוהדים יזכרו את ההצהרה הזו כשהמועדון ינסה למכור להם כרטיסי מינוי לקראת העונה הבאה. אליפות זה כמו משכנתא.

 

מו אלאך והצוות שלו לא מוסיפים כבוד למכבי חיפה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מו אלאך והצוות שלו לא מוסיפים כבוד למכבי חיפה(צילום: עוז מועלם)

 

עזבו את היכולת העלובה וחוסר האונים של הצוות המקצועי אמש באשדוד, אלאך וצוותו האנמי חתומים גם על מחיקת ה־DNA של מכבי חיפה כקבוצה עם כבוד. למרות האיפון המדהים של מאבוקה על אלקה.

 

שובו של האסיר

חגיגת כדורגל אמיתית הייתה ביום רביעי האחרון באשדוד. כאלפיים צופים הגיעו לאצטדיון הי"א בדרבי בין מכבי עירוני להפועל אדומים, שהבטיחה לא מכבר את העלייה לליגה א'. במשחק הצמרת בין השתיים בסיבוב הראשון נדחסו ביציעים כ־6,500 אוהדים. אמש, מול מכבי חיפה, הצליחה מ.ס אשדוד לסחוף כמה עשרות מקורבים למועדון. למרות שאורח הכבוד השתחרר זה עתה ממאסר בגין עבירות מרמה חמורות, את קהל חובבי הכדורגל אי אפשר לרמות.

 

ג'קי בן זקן (צילום: עוז מועלם)
ג'קי בן זקן. המתקן התאים לקאמבק עבורו(צילום: עוז מועלם)

 

מה שכן, המתקן עצמו בהחלט התאים לקאמבק. הגדרות מסביב, הסורגים על החלונות, המבנים המסוידים בקפידה ועמודי המתכת הגבוהים שמזכירים מגדלי שמירה, נראו תפאורה

הולמת עבור מי שהתרגל ב-16 החודשים האחרונים לכלא חרמון, ויצטרך לחזור ולהסתגל עכשיו לאזרחות. איך תתייחס ההתאחדות לעובדה שהאסיר המשוחרר ממשיך לנהל את המועדון, למרות שאין לו שום תפקיד רשמי? בטח כמו שהיא מתייחסת לשערוריית אלי טביב.

 

בלי קשר, מתקן כל־כך עלוב הוא בושה וכלימה לראש העירייה יחיאל לסרי. חברו הטוב של בן זקן מתעלם מאלפי אוהדי הכדורגל האותנטיים בעירו, שנותרו נאמנים לקבוצותיהם גם בליגות הנמוכות. לא נורא, מחר לסרי בטח יצטלם עם כמה אמריקאיות בחגיגות האליפות של בנות אשדוד בכדורסל. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מכבי חיפה, האתר הרשמי
מו אלאך
צילום: מכבי חיפה, האתר הרשמי
מומלצים