שתף קטע נבחר

דאבור כבש, זלצבורג הדהימה ועלתה לחצי גמר הליגה האירופית

בליץ ענק של האוסטרים עם שלושה שערים בחמש דקות סידר להם 1:4 על לאציו בגומלין, אחרי ההפסד 4:2 במשחק הראשון. ארסנל עלתה אחרי 2:2 מול צסק"א מוסקבה, וולבק וראמזי כבשו. גם אתלטיקו מדריד בשלב הבא למרות הפסד 1:0 לספורטינג, מארסיי העפילה עם 2:5 על לייפציג. ההגרלה בשישי

רד בול זלצבורג של מואנס דאבור ממשיכה לעשות חיל בליגה האירופית. הקבוצה האוסטרית עלתה לחצי הגמר אחרי שהצליחה הערב (חמישי) למחוק בביתה פיגור 4:2 מול לאציו ולהשיג ניצחון 1:4 מדהים (אחרי שנקלעה לפיגור 1:0 גם היום). מואנס דאבור כבש את השער הראשון של הקבוצה האוסטרית.

 

ארסנל ואתלטיקו מדריד, שתי המועמדות הבכירות לזכייה במפעל, עלו גם הן לשלב הבא, כמו גם מארסיי. התותחנים אמנם הגיעו למפגש עם צסק"א מוסקבה ברוסיה עם יתרון משמעותי לאחר ה-1:4 המשכנע במפגש הראשון בלונדון, אבל ספגו שני שערים ורק שער של ארון ראמזי בתוספת הזמן סידר להם 2:2 ומנע הפסד בגומלין.

 

שחקני זלצבורג חוגגים את העלייה לחצי גמר הליגה האירופית (צילום: AFP)
חגיגה גדולה באוסטריה(צילום: AFP)

לואיס אלברטו מלאציו מאוכזב, זלצבורג חוגגת (צילום: EPA)
לואיס אלברטו מלאציו מאוכזב, זלצבורג מאושרת(צילום: EPA)

שחקני ארסנל חוגגים (צילום: AFP)
שחקני ארסנל חוגגים. התותחנים בשלב הבא(צילום: AFP)

אתלטיקו הפסידה בפורטוגל 1:0 לספורטינג ליסבון, אבל עלתה בזכות ה-0:2 בביתה במפגש הקודם. הספרדים, שהדיחו בשמינית הגמר את לוקומוטיב מוסקבה עם 1:8 מהדהד בסיכום שני המשחקים, ממשיכים לחצי גמר המפעל שאליו צנחו לאחר ההדחה המאכזבת מליגת האלופות.

 

לייפציג הגיעה למשחק חוץ במארסיי עם יתרון 0:1 מהמשחק הביתי, אבל הובסה 5:2 והודחה. הגרלת חצי הגמר, בהשתתפות ארסנל, אתלטיקו מדריד, מארסיי וזלצבורג, תתקיים מחר (שישי, 13:00).

 

מואנס דאבור עם ואלקה והי-צ'אן (צילום: AFP)
מואנס דאבור עם ואלקה והי-צ'אן(צילום: AFP)

 

זלצבורג - לאציו 1:4 (5:6 בסיכום)

לאציו פתחה חזק את המחצית השנייה. צ'ירו אימובילה הגיע למצב מצוין מול השוער אלכסנדר ואלקה, שעצר אותו ושמר על השער נקי. בדקה ה-55 הוא כבר עשה את זה כמו שצריך, עם בעיטה לחיבורים. הבעיה מבחינתו הייתה שמואנס דאבור הגיב מהר, ועם בעיטה מדויקת ברגל שמאל הישראלי השווה תוך דקה.

 

אמאדו היידרה השלים את המהפך בדקה ה-72 עם שער מצוין בבעיטה מחוץ לרחבה. כעבור שתי דקות הואנג הי-צ'אן העלה ל-1:3, ובמצב הזה זלצבורג עולה. הבליץ נמשך וסטפן ליינר כבש בנגיחה את הרביעי בדקה ה-76. ניצחון ענק לקבוצה האוסטרית, שתהיה היחידה של תאגיד רד בול בחצי הגמר לנוכח ההדחה של לייפציג.

 

דאבור חוגג עם ברישה (צילום: EPA)
דאבור עם ואלון ברישה(צילום: EPA)

 

צסק"א מוסקבה - ארסנל 2:2 (6:3 בסיכום)

פדור צ'אלוב ניצל הדיפה רעה של פטר צ'ך כדי לכבוש מקרוב בדקה ה-39 ולהשאיר לרוסים תקווה קטנה להפתעה לקראת המחצית השנייה. בדקה ה-50 עוד תגובה לא מספיק טובה של צ'ך הפכה לשער, הפעם של קיריל נבאבקין שכבש את השני של צסק"א.

 

ארסנל התקרבה מאוד לשלב הבא עם שער נהדר של דני וולבק בבעיטה חדה לפינה הרחוקה אחרי בישול לא פחות נהדר של מוחמד אלנני (75). בדקה ה-92 אלנני סידר כדור גדול לארון ראמזי, שרץ חופשי והקפיץ מעל לשוער.

 

דני וולבק חוגג אחרי שכבש (צילום: AFP)
דני וולבק מנע אפשרות לקאמבק רוסי(צילום: AFP)

 

פדור צ'אלוב חוגג (צילום: AP)
פדור צ'אלוב אחרי השער שכבש(צילום: AP)

 

אלן דזגוייב ודני וולבק (צילום:AFP)
אלן דזגוייב מנסה להפריע לדני וולבק(צילום:AFP)

 

ספורטינג ליסבון - אתלטיקו מדריד 0:1 (2:1 בסיכום)

בדקה ה-28 הגיע השער היחיד במשחק - של ספורטינג. פרדי מונטרו נגח מזווית קשה פנימה וקירב את הקבוצה שלו להארכה בפורטוגל. גריזמן רשם החמצה גדולה, אבל הקבוצה של דייגו סימאונה העפילה בכל זאת לשלב הבא.

 

חואנפראן חוגג את העלייה לחצי גמר הליגה האירופית (צילום: רויטרס)
הפסד? למי איכפת. חואנפראן מרוצה מהעלייה לחצי הגמר(צילום: רויטרס)

 

פרדי מונטרו חוגג (צילום: EPA)
מונטרו חוגג את השער של ספורטינג. לא הספיק לפורטוגלים(צילום: EPA)

 

מארסיי - לייפציג 2:5 (3:5 בסיכום)

אחרי שתי דקות בלבד, ברומה בעט פנימה והעלה את האורחים ליתרון מהיר במיוחד. השער הזה ביטל את האפשרות להארכה במשחק, ועל הדרך העיר את הצרפתים.

 

בדקה השישית מארסיי חזרה לעניינים, עם שער עצמי של סטפן אילסנקר, ובדקה התשיעית השלימה מהפך אחרי מתפרצת נהדרת שהסתיימה בשער של בונה סאר. בדקה ה-17 שער של דימיטרי פאייט נפסל אחרי עבירה שבוצעה לפני הבעיטה, אבל בסוף מארסיי השיגה את השלישי: פאייט הגביה ופלוריאן טובאן נגח פנימה.

 

בונה סאר (צילום: רויטרס)
בונה סאר בטירוף. מארסיי נתנה הצגה(צילום: רויטרס)

 

בדקה ה-55 לייפציג התעשתה עם ז'אן-קווין אוגוסטאן, שכבש והחזיר את הקבוצה שלו לתמונה. זה היה זמני. ביצוע יפהפה של פאייט סידר למארסיי את הרביעי. הירוקי סאקאי גלגל לרשת חשופה בתוספת הזמן (90+4).


פורסם לראשונה 12/04/2018 22:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים