שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    האיש שבאר שבע חייבת להחזיר בשביל המנהיגות

    אולי אובידיו הובאן כבר לא ישחק במדי הקבוצה, אבל למה לא להביא אותו כחלק מהצוות המקצועי? הקשר בין הצדדים עמוק וחזק

    הרבה זרים היו בליגת העל ורק מעט השאירו חותם. יש שחקן שרבים כבר שכחו ממנו, אבל רק קהל אחד שעדיין זוכר ולא ישכח אותו. אומרים שאתה לא מעריך משהו עד שאתה מאבד אותו, מה שנכון למקרה של אובידיו הובאן. שלוש שנים שיחק קשרה הרומני של הפועל באר שבע בליגת העל. בעונתו הראשונה היה עוד זר בהרכב, בעונתו השנייה הפך לשחקן חשוב בקבוצה שזכתה באליפות היסטורית, אבל רק בעונתו השלישית היה חלק בלתי נפרד מהקבוצה שזכתה באליפות שנייה ברציפות.

     

    את המשמעות והחשיבות האמיתית שלו הבינו רק כשכבר לא היה בבירת הנגב. בסיום העונה הקודמת ישבו בבאר שבע וחשבו מי ממשיך ומי לא, והגיעו להחלטה שהובאן תופס משבצת של זר ועם כמה שהוא חשוב למועדון - הגיע הזמן להיפרד. הובאן הנאמן קיבל בכאב את ההחלטה, אך למרות שקיבל הצעות מקבוצות אחרות בליגת העל, הכריז - בישראל רק באר שבע!

     

    אובידיו הובאן (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
    אובידיו הובאן(צילום: הרצל יוסף)

     

    מאז הוא כבר חזר "הביתה" לרומניה ומצליח עם קלוז' שכרגע נמצאת במקום הראשון, מעל סטיאווה בוקרשט שהיא שליטת הכדורגל הרומני. הובאן גם הספיק להבקיע ברומניה מספרת וירטואזית שניצחה משחק עבור קבוצתו את המשחק. בבאר שבע הבינו את הטעות שעשו רק אחרי שעזב.

     

    על הקבוצה של ברק בכר בעונה הנוכחית אפשר להגיד הרבה - מאכזבת, ירדה ברמה, "משעממת", אבל יותר מהכל היא לא באר שבע שהיינו רגילים לראות בשנתיים האחרונות, אותה באר שבע שהייתה כמה רמות מעל הליגה, אותה באר שבע שהיממה את אירופה. חסר לה משהו, וכנראה שזה הובאן. ההגנה שלה היא כבר לא אותה הגנה שקשה להכניע, ושיטת המשחק לא מגוונת מאז שנעלם הקשר שיכול לשחק גם כבלם במערך של 3 בקו האחורי ולהפוך חזרה לקשר.

    גם בהתקפה האלופה פחות מסוכנת. המספרים ירדו משמעותית, וחסר שחקן שייתן את הפס הנכון או שיגיע מהקו האחורי ויפציץ את השער.

     

    אבל יותר מכל הובאן הוא מנהיג, תפקיד שכל כך חסר לבאר שבע על הדשא. הרי ברדה כבר לא משחק, ויטור מרבה להיפצע, צדק עדיין עסוק בפרשת החומרים האסורים, ראדי על הספסל בעקבות הגעתם של הקשרים החדשים ומליקסון, למרות היותו קפטן ,עדיין לא מצליח לסחוף את הקבוצה - מה שהובאן עשה גם בלי הסרט.

     

    אבל ההצגה חייבת להימשך. הובאן כבר לא פה ובאר שבע מתחילה "להסתדר" למרות כל הבעיות והמגבלות. אז מה הלאה? הרי אלופה אמיתית לא יכולה להסתמך על הבלחות. כאן מגיע הפיתרון. יש האומרים שאהבה אמיתית אי אפשר לעצור, וזה בדיוק מה שיש בין הובאן לבאר שבע, קשר חזק אל האוהדים ואהבה ענקית בין שני הצדדים. אוהדי באר שבע כנראה כבר לא יראו את הובאן על הדשא בטרנר, אבל מה עם הקווים? הובאן מכיר כל כך טוב את באר שבע שזה כמעט בלתי נמנע שיום יבוא והוא יחזור לעיר, להיות חלק מהצוות של ברק בכר. עוד מנהיג על הקווים לצד ברדה, אחד שיודע לסחוף, להמציא יש מאין ואחד שנטו אוהב את המועדון.

     

    בלי אבא בעייתי, בלי בעיות אגו, בלי מלחמות כספים, רק אהבה. זה מה שירים את באר שבע חזרה להיות הקבוצה שהיינו רגילים לראות בשנתיים האחרונות. מי יודע, אולי גם עוד כמה שנים נראה את הובאן על הקווים בתור המאמן הראשי, בתור הממשיך של ברק בכר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורן אהרוני
    אובידיו הובאן
    צילום: אורן אהרוני
    מומלצים