שתף קטע נבחר

עף: מכבי ת"א בגמר אחרי ניצחון ענק על כפ"ס

הצהובים ניצחו 2:3 בחוץ את הירוקים וייפגשו בשלב הבא את הפועל מטה אשר/עכו. סבה דבש היה ענק עם 30 נקודות, אבל החטיא את הנקודה האחרונה במשחק. מאמן מכבי ת"א, זוהר בר נצר: "יכול להיות שנועם כץ חוגג שהעפלנו לגמר"

מי שהגיע אחר הצהריים (שישי) לאולם בר-לב בכפר סבא ראה ככל הנראה את אחד המשחקים המותחים בתולדות ענף הכדורעף. הפועל כפ"ס ומכבי תל אביב הגיעו למשחק החמישי בסדרת חצי גמר הפלייאוף (חמש מערכות) בידיעה שהמנצחת תעלה לגמר ותפגוש בו את הפועל מטה אשר/עכו.

 

אחרי שעתיים ו-37 דקות וחמש מערכות, הצהובים חגגו ניצחון סופר דרמטי - 2:3 (19:25, 25:21, 17:25, 26:24, 14:16), והם ייפגשו בסדרת הגמר את הפועל מטה אשר/עכו.

 

יכולים לחגוג. שחקני מכבי ת"א (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
יכולים לחגוג. שחקני מכבי ת"א(צילום: אלעד גרשגורן)

 

מה לא היה לנו בהתמודדות - התעלות מטורפת של סבה דבש שסיים עם 30 נקודות, שלוש נקודות משחק למכבי ת"א אותן קבוצתו של זוהר בר נצר לא ניצלה, ויכולת הגנתית משובחת של עומרי שוורץ ושון אימאורה.

 

אולם בר-לב היה מלא לראשונה העונה (400 צופים) והאווירה הייתה נהדרת. מכבי ת"א פתחה טוב, אבל כפ"ס השוותה ל-1:1 במערכות. האורחת לקחה שליטה על המשחק בשני הסטים הבאים, וכבר הייתה ביתרון 9:17 במערכה הרביעית, אבל הירוקים ביצעו קאמבק מדהים (24:26).

 

המערכה האחרונה הייתה בדיוק כמו כל הסדרה הזאת. נקודה רדפה נקודה ובמצב של 14:15, דבש הפך לגיבור הטרגי של המשחק אחרי שהחטיא הנחתה מהאמצע - 14:16 וניצחון משוגע למכבי ת"א. למעט דבש, כל שחקני כפ"ס שיחקו מתחת לרמתם מבחינה התקפית.

 

ייפגשו בגמר. מכבי ת"א ומטה אשר (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
ייפגשו בגמר. מכבי ת"א ומטה אשר(צילום: אלעד גרשגורן)

 

הוסיפו לכפ"ס: סלבה בצ'קלה 12, גיא בן גל 9, לגראן מצ'אדו 8, ז'וארס גומש 7, שון אימאורה 2. למכבי ת"א: לאו דוס סנטוס 21, שון פייגה 16, אנדריי גבוזדב 14, מיקולה רודניצקי 10, אריאל הילמן 7, איליה גולדרין 6, אריאל כצנלסון 4, דימה זלמיוכין 3.

 

"זה משחק ששלטנו בצורה בלתי רגילה, אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה שלטנו ככה בכפ"ס. היינו צריכים לסיים את זה ב-1:3", אמר מאמן מכבי ת"א, זוהר בר נצר. "יכול להיות שדברים מהעונה

 יושבים לנו בראש. היה לחץ בפנים. שום דבר לא עבד, סבה נכנס לזון מטורף. אם היינו מפסידים פה זה היה אסון".

 

בר נצר החל כבר במלחמה הפסיכולוגית לקראת סדרת הגמר מול מטה אשר/עכו: "אנחנו לא מספיק יציבים כדי להתמודד בסדרת גמר. הנפילות שלנו כל כך קשות. מטה אשר קבוצה הרבה יותר יציבה מכפ"ס, יכול להיות שנועם כץ חוגג עכשיו שעלינו לגמר מולם".

 

מאמן המפסידה, גל גלילי, סיכם: "כל הפסד כואב. בתוך הרגשות אתה לא מנתח האם זה ההפסד הכי גדול שלך בקריירה. כבר היינו בקבר ויצאנו מזה. במערכה החמישית לא לקחנו את ההזדמנויות. לא שיחקנו טוב היום". עתידו של גלילי במועדון לא ברור: "אני לא יודע אם אני ממשיך לעונה הבאה. בכל פעם אני מסכם לעונה מחדש. זה מקום מצוין לעבוד בו וכל מאמן היה שמח לעבוד כאן. נחשוב יחד מה עושים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
מכבי ת"א בגמר
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים