שתף קטע נבחר

עמיר פלג

אלופי הגארבג'־טיים / "המשקיף"

מבט חטוף בטבלה מראה שהקרב על אליפות הפלייאוף התחתון פתוח. יש כאן הרבה אנשים שמתים לברוח לים וצריכים לסבול עוד קצת רק בגלל שהפרוטוקול מחייב

"המקום היחיד שאתם יכולים לברוח אליו הוא הים". זה המסר שהעביר שלשום לישראל סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, שכנראה לא מכיר את הפלייאוף בליגת העל. יש כאן הרבה אנשים שכבר מתים לברוח לים, אבל נגזר עליהם לסבול עוד כמה שבועות, רק בגלל שהפרוטוקול מחייב. זה בגלל השיטה, סלאמי.

 

אז מה עושים? משחקים בנדמה לי. "אנחנו רחוקים מלחשוב על הים", אמר מאמן מכבי פ"ת שרון מימר אחרי ה-1:0 המשמים מול מכבי חיפה אמש, והוסיף: "ידענו שלא הכל סגור במאבק על המקום השביעי. הוא עדיין שלנו, ונעשה הכל כדי לשמור עליו". ואכן, מבט חטוף בטבלה מראה שהקרב על אליפות הפלייאוף התחתון פתוח לחלוטין, ולא פחות מחמש קבוצות נוטלות בו חלק. איזה מתח, איזו דרמה!

 

פרד רוטן ורוב מאס על הספסל (צילום: גיל נחושתן)
הצוות המקצועי של מכבי חיפה(צילום: גיל נחושתן)

 

כבר בחודש שעבר, כשמכבי פ"ת ניצחה את הפועל רעננה 2:3 לעיני הקהל העצום של שתיהן, מימר הצהיר: "שמנו לעצמנו למטרה את המקום השביעי", והוסיף עקיצה למבקריו: "אני אמשיך

בשלי ושהשאר ימשיכו לקשקש". זה המקום להזכיר ליתוש שבטקס הצגתו בספטמבר, אבי לוזון הודיע: "המטרה היא להגיע לפלייאוף עליון". המאמן שמימר החליף אז, קובי רפואה, חגג חמישה ימים קודם באותה מושבה את החזרה לליגת העל, לעיני 7,500 אדומים גועשים. למימר ריגושים משלו.

 

ואם כבר מדברים על זה, פעם היו יורדים על קבוצה שירדה לליגה הלאומית, שהיא תצטרך להתרגל למשחקים בימי שישי אחר הצהריים. היום הרבה יותר מעליב לשחק בשבת, עם כמה משועממים במגרש וביציעים, ובלי הרוב שאיבד עניין. איפה הימים של "שירים ושערים", עם הבום העל־קולי שמבשר על שער ועושה צמרמורת אצל כל אוהד?! המשחקים המעניינים שמשפיעים על גורל האליפות נערכים בראשון, ובעיקר בשני, ובשבת זהו זמנם של אלה ששום טבלה לא באמת מעניינת אותם, חוץ מטבלת הייאוש.

 

שחקני מכבי חוגגים (צילום: ראובן שוורץ)
מכבי ת"א חוגגת ניצחון לא ממש חשוב(צילום: ראובן שוורץ)

 

אז לכבוד מיץ' גולדהאר, שלא לדבר על יעקב שחר, ששילמו כל כך הרבה בשביל ליטול חלק במאבק העליבות, לתפארת ג'ורדי קרויף ומו אלאך, ולרגל הניצחונות המדהימים שקצרו קבוצותיהם בגארבג'־טיים, הגיע הזמן לגרסה מעודכנת לשיר המיתולוגי של עמי אסא, בביצועו של שוער העבר ז"ל הרצל קביליו (ויסלח לי עומר אצילי):

 

עוד שבת בלי כדורגל

ניצחון הפסד אין משמעות

עוד שבת בלי כדורגל

נו שייגמר כבר הסיוט

 

יום חדש אל המגרש הבחורים עולים

עם תקציב של אריות זנב לשועלים

רק לחכות 90 דקות לרגע השריקה

יא כדורגל מה עשית מה?

 

עוד שבת בלי כדורגל...

 

ג'ורדי קרויף (צילום: ראובן שוורץ)
ג'ורדי קרויף(צילום: ראובן שוורץ)

 

מישהו באשקלון שמע משמעוני?

באוגוסט 2014 כינס ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, מסיבת עיתונאים חגיגית, שבה

בישר לתושבים על עידן חדש בקבוצת הכדורגל העירונית. לצידו ישבו המאמן יובל נעים (שהתגאה בשכר הנכבד שיקבל), ומי שזכה במכרז לניהול בית הספר לכדורגל בעיר, אבי נימני. "תם עידן פרוספר אזגי", הצהיר ראש העירייה. "הקמנו את בית הספר לכדורגל הכי טוב שיכול להיות והבאתי את המאמן הכי טוב שיכול להיות".

 

אתמול, כשהקבוצה העירונית עשתה עוד צעד ענק בדרכה חזרה לליגה השנייה, שמעוני שהסתבך בכמה פרשיות והושעה לא נראה בסביבה. גם לא המאמן הכי טוב שיכול להיות ואפילו לא מנהל בית הספר האיכותי מכולם. הראשון התפטר אחרי שרשרת כישלונות, השני עזב על רקע אי־סדרים וחילופי האשמות הדדיים. קבוצת הנוער של הפועל אשקלון הבטיחה את ירידתה לליגת המשנה כבר מזמן, עם מאזן אומלל ומביך במיוחד. איפה פרוספר אזגי כשצריך אותו?

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שרון מימר
צילום: עוז מועלם
מומלצים