שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    ג'ינובילי, כמו אלוף אמיתי

    אם המשחק החמישי בסדרה מול גולדן סטייט היה האחרון בקריירה של כוכב סן אנטוניו, אז הוא עוזב את הכדורסל בסטייל

    סוף הדרך של סן אנטוניו בפלייאוף עלולה להיות גם סוף דרכו של אחד מהשחקנים הלא-אמריקנים הגדולים בכל הזמנים. אחרי ההפסד הרביעי של סן אנטוניו לגולדן סטייט, מאנו ג'ינובילי זכה לחיבוקים רבים מחברי הסגל וכמובן מהשחקנים היריבים. חיבוק ארוך במיוחד נרשם בינו לבין מאמן היריבה סטיב קר, שותפו למשחק בעונת 2002/3, העונה הראשונה של הארגנטינאי בליגה והאחרונה של קר כשחקן. הם סיימו את העונה עם אליפות.

     

    אם הקריירה המרשימה שלו אכן נחתמה באופן סופי, מאנו יסיים קריירה בליגה הטובה בעולם כשבאמתחתו 1,057 משחקים, 4 אליפויות, שתי הופעות כ-All star, פעם אחת השחקן השישי של השנה וסיכוי יחסית גבוה להיבחר להיכל התהילה. ג'ינובילי הגיע ל-NBA בתור MVP ואלוף יורוליג במדי בולוניה, ולמרות זאת הוא נבחר רק במקום ה-57(!) בדראפט בליגה שעדיין לא העריכה כישרונות מאירופה. הוא, יחד עם ענקים דוגמת דירק נוביצקי ופג'ה סטויאקוביץ', הצליחו לשנות את התפיסה ופתחו דלת להמון צעירים מהיבשת.

     

    מאנו ג'ינובילי מאוכזב בסיום (צילום: AFP)
    מאנו ג'ינובילי מאוכזב בסיום ההפסד הרביעי(צילום: AFP)

    מאנו ג'ינובילי וסטיב קר (צילום: EPA)
    ג'ינובילי וקר(צילום: EPA)

     

    ג'ינובילי ייזכר בוודאות בתור אחד הטובים שעשו את המעבר מאירופה, וללא ספק כאחד המעוטרים ביותר שביניהם. השיער המתנופף מזמן התחלף בקרחת, אבל הרוח הספורטיבית לא דעכה כלל. ממרומי גיל 39, הצליח ג'ינובילי להשאיר את קבוצתו בחיים לעוד משחק אחד, שם כיכב עם 10 נקודות קריטיות ברבע האחרון. אם המשחק האחרון אכן היה האחד שיחתום לו את הקריירה, אני שמח שזכינו לראות אותו מסיים את דרכו בצורה מכובדת, בצורה שראויה לאלוף אמיתי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים