שתף קטע נבחר

דרמה באליפות העולם: ג'אד טראמפ ניצל מהדחה

כוכב הסנוקר האנגלי הוביל 4:8 על כריס ווייקלין אבל ניצח בסוף בקושי רב 9:10. אנתוני מקגיל ניצח את ראיין דיי אחרי קאמבק מרשים

אין לנו את היכולת להיכנס לראשו של כוכב הסנוקר ג'אד טראמפ, אבל סביר להניח שלרגעים מסוימים במהלך משחקו אתמול בסיבוב הראשון של אליפות העולם מול כריס ווייקלין, רץ במוחו תסריט האימים של השנה שעברה.

 

טראמפ הגיע לאליפות ב-2017 כאחד הפייבוריטים להניף את הגביע, הוא פיזר הצהרות לכל עבר, אבל בסופו של דבר הודח כבר בסיבוב הראשון מול רורי מקלאוד שדורג 52 מקומות מתחתיו. הלילה, טראמפ לא היה רחוק מהדחה מביכה נוספת מול יריב נחות ממנו, אך בסופו של דבר ניצל בעור שיניו, ניצח 9:10 ועלה לשמינית הגמר.

 

ג'אד טראמפ וכריס וויקלין (צילום: getty images)
ג'אד טראמפ עם כריס ווייקלין. ניצל מהפסד מביך(צילום: getty images)

 

פתיחת המשחק לא העידה על מה שצפוי לקרות. טראמפ הגיע לסשן השני ביתרון משמעותי 3:6 והגדיל את הפער ל-4:8. על מה שהתרחש מנקודה זו הלאה ראוי להתעכב. ווייקלין צימק ל-8:5 עם ברייק של 68 נקודות, לטראמפ הייתה הזדמנות לעלות ל-5:9 אבל הוא החמיץ כדור ורוד גורלי. נראה שלמשחקון הדרמטי הזה הייתה השפעה מנטאלית על ההמשך שכן ווייקלין ניצח גם בשני המשחקונים הבאים והשווה ל-8:8.

 

טראמפ לקח נשימה ארוכה ועלה ל-8:9, מרחק משחקון מהסיבוב הבא. במשחקון ה-18, ווייקלין עלה ל-0:65, אבל הותיר הזדמנות לטראמפ שצימק ל-65:61 לפני שהחמיץ כדור שחור קשה, ואיפשר ליריבו להשוות ל-9:9 ולשלוח את המשחק למשחקון מכריע.

כיאה למשחקון כה גורלי, שני השחקנים ביצעו טעויות. טראמפ החמיץ מספר כדורים פשוטים והעניק לוויקלין הזדמנות לנצח, אבל האחרון פשוט לא הצליח לקחת אותן. בסופו של דבר טראמפ הטביע את הכדור הירוק האחרון ויצר פער גדול מספיק. ווייקלין התקשה להציב את יריבו בעמדת סנוקר, והמשחק למעשה הוכרע. טראמפ יפגוש בשמינית הגמר את ריקי וואלדן.

 

"היה לי יתרון גדול וכמעט זרקתי אותו, ידעתי שהכדורים יענישו אותי", אמר טראמפ והביע ביקורת על היכולת שלו, "הופתעתי שהייתה לי הזדמנות נוספת בסיום. זו הקלה לעלות סיבוב, אבל אני יודע שאצטרך להשתפר. אני לא רוצה לשחק ככה בשמינית הגמר ולהפסיד. לפעמים אתה מחמיץ תחת לחץ, אבל חלק מההחטאות לא היו קשורות ללחץ, אלא פשוט החטאות רעות. וויקלין יהיה מאוכזב מאוד מההפסד הזה. הוא חפר כל הדרך ושיחק טוב מאוד בהופעה הראשונה שלו באליפות העולם".

 

ווייקלין: "עשיתי את המיטב שלי. במשחקון מכריע, כל מה שאתה יכול לייחל לו זו הזדמנות אחת, אבל לי היו הרבה הזדמנויות – כך שזה מאוד מאכזב להפסיד. אתה מתאמן שעות, ימים, שבועות ושנים בשביל רגע כזה, אבל לצערי לא הצלחתי. יש גם דברים חיוביים לקחת, לא ויתרתי לרגע, נלחמתי עד לסיום. זו הייתה עונה טובה מאוד עבורי, אני נהנה להתאמן ולבחון את עצמי. יש לנו זכות גדולה לשחק סנוקר, ואני לא מתייחס לזה כמובן מאליו".

 

אנתוני מקגיל (צילום: getty images)
אנתוני מקגיל. קאמבק אדיר(צילום: getty images)

 

אנתוני מקגיל רשם קאמבק מזהיר, חזר מ-7:3 מול ראיין דיי וניצח 8:10. הסקוטי ניצח בשני משחקונים ברציפות וצימק ל-7:5. מקגיל עלה ל-5:8, אבל מקגיל ניצח בשלושה משחקונים והשווה ל-8:8.

 

הריצה של הסקוטי לא הסתיימה ועם ברייק של 60 נקודות הוא הציב את עצמו במרחק משחקון אחד מהגמר. במשחקון ה-18 כשנותרו על השולחן רק הכדור הוורוד והכדור השחור, שני השחקנים שהיו תחת לחץ עצום ביצעו מספר החמצות לא אופייניות. אחרי קרב הגנתי בין השניים, דיי הותיר את הכדור השחור פנוי להטבעה ומקגיל ניצל את ההזדמנות כדי לסגור סיפור.

 

"מהעמדה שהייתי בה מפסידים 99 אחוז מהפעמים. אבל מפסידים ב-100% אם לא מנסים", אמר מקגיל, "יש לי חולשה בכל מה שקשור להטבעת כדורים. משחק ההגנה שלי טוב, אבל אתה לא זוכה בנקודות על משחק הגנה".

 

מקגיל התייחס גם ליריבו הבא דינג ג'ונווי: "הוא אחד מבוני הברייקים הטובים בהיסטוריה. זה הולך להיות קרב קשוח, אצטרך להעלות את הרמה. אפשר לנסות ולחפור את הדרך לניצחון, אבל בסופו של דבר אתה צריך גם לשחק סנוקר טוב".

 

בארי הוקינס. מוביל לאחר הסשן הראשון (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
בארי הוקינס. מוביל לאחר הסשן הראשון(צילום: gettyimages)

 

דיי, למרות ההפסד, מסיים עונה טובה מאוד במהלכה זכה בשלושה תארים (מתוכם שני תארי דירוג). "זה לא היה משחק טוב", אמר, "אני חושב שמקגיל ניצח בשני משחקונים שהברייק הכי גבוה שלו במהלכם היה 25 נקודות או משהו כזה".

 

בינתיים, במקביל להשלמת הסיבוב הראשון – שלב שמינית הגמר כבר נפתח. אם להסיק מפתיחת המשחק בין מארק אלן וג'ו פרי, נראה כי מצפה לנו קרב איכותי במיוחד. אלן עלה ל-3:5 מול פרי שהדיח את אלוף העולם מארק סלבי בסיבוב הראשון. פרי פתח עם ברייק של 50 נקודות, אבל אלן הגיב במהרה עם ברייקים של 94, 99 ו-67 ועלה ל-1:3. ברייק של 73 נקודות מצדו של פרי צימק ל-3:2, אבל אלן קבע ברייק זהה במשחקון הבא ועלה ל-2:4. פרי שוב התקרב וצימק ל-4:3. במשחקון האחרון לאלן היה מזל גדול עם כדור ורוד שנכנס לחור שלא כיוון אליו מלכתחילה וסידר לו 3:5 בתום הסשן הראשון.

 

המשחק בין השניים יושלם היום בשני סשנים ב-12:00 ו-21:00 כשהראשון שינצח ב-13 משחקונים יעפיל לרבע הגמר.

 

בארי הוקינס, השחקן היחיד בסבב שהעפיל לפחות לרבע הגמר בחמש השנים האחרונות, עלה ל-3:5 מול השחקן הצעיר באליפות, ליו היוטיאן הסיני בן ה-20. הוקינס כבר הוביל 1:5, לפני שליו ניצח בשני משחקונים וצימק את הפער בסיום הסשן. השניים ייפגשו לסשן נוסף היום ב-16:30, והמשחק יושלם בסשן שלישי בשבת ב-12:00.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים