שתף קטע נבחר

סנוקר: ג'אד טראמפ ודינג ג'ונווי ברבע הגמר

אליפות העולם: הכוכב האנגלי ניצח בחמישה משחקונים ברציפות וגבר 9:13 על ריקי וואלדן בדרך לקרב מסקרן מול ג'ון היגינס. דינג השלים 4:13 על מקגיל שפירגן: "הטכניקה שלו זה משהו שאתה מוכן למות בשבילו". סוכנויות ההימורים העלו את דינג לעמדת הפייבוריט לזכייה. כל משחקי רבע הגמר בפנים

אחרי שסיימו את הסשן השני ב-8:8, נראה היה שהמפגש בשמינית גמר אליפות העולם בין ג'אד טראמפ וריקי וואלדן עומד להיות מותח עד לסיום. זה לא קרה. טראמפ היה עדיף ביום הנעילה של ההתמודדות, ניצח בחמישה מתוך שישה משחקונים והשלים 9:13 בדרך לרבע הגמר.

 

דווקא וואלדן היה זה שניצח במשחקון הראשון, אבל טראמפ העלה הילוך ותוך הצגה של סנוקר מצוין כמו שהוא יודע, ניצח בחמישה משחקונים רצופים ועל הדרך השיג ברייקים של 66, 70, 66 ו-103. לטראמפ מחכה כעת קרב ענקים ברבע הגמר מול ג'ון היגינס – שחזור של גמר אליפות העולם ב-2011. באותו הגמר אגב, היגינס ניצח את טראמפ שהיה רק בן 21 ונחשב לסנסציה הצעירה של הענף.

 

פתח מבערים בחלק השני. טראמפ (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
פתח מבערים בחלק השני. טראמפ(צילום: גטי אימג'ס)

לאורך ההתמודדות טראמפ היה טוב בהרבה ביחס ליכולת שהציגה בסיבוב הראשון מול כריס ווייקלין. בדרך לרבע הגמר הוא השיג 13 ברייקים של 50 נקודות ומעלה, מתוכם ארבעה של מעל ל-100.

 

דינג ג'ונווי השלים כצפוי את המשימה והביס 4:13 את אנתוני מקגיל בדרך לרבע הגמר. דינג הגיע לסשן היום ביתרון של 4:12 ובידיעה שהוא צריך לנצח במשחקון אחד מתוך תשעה שנותרו. הוא לא איפשר למקגיל לדחות את הקץ וניצח כבר במשחקון הראשון של היום בדרך למפגש מול בארי הוקינס בשלב הבא.

 

גם סוכנויות ההימורים לא מתעלמות מהיכולת המצוינת של דינג והוא כרגע נחשב הפייבוריט שלהן להניף את הגביע. "הסשן הראשון היה לא ייאמן, שיחקתי היטב ועליתי ל-0:8", אמר דינג, "גם הסשן השני היה טוב, היום הצלחתי לנצח במשחקון מהר ולסגור סיפור. הרגשתי טוב, הולך להיות משחק קשה מול הוקינס. כדי להיות הפייבוריט אני צריך להמשיך לשחק טוב ולשמור על הכושר שלי. אני עדיין צריך להשתפר. יש עוד דרך ארוכה והגמר רחוק מאוד".

 

דינג ג'ונווי (צילום: AP)
הפייבוריט לזכות. דינג ג'ונווי(צילום: AP)

 

מקגיל: "חשבתי שהיו לי כמה הזדמנויות, אבל החמצתי כדורים קלים. הייתי יכול לשחק הרבה יותר טוב. דינג הוא שחקן מדהים, השליטה שלו בכדור הלבן היא לא מהעולם הזה, הטכניקה שלו היא משהו שאתה מוכן למות בשבילו".

 

מארק וויליאמס שנמצא בכושר מצוין העפיל אף הוא לרבע הגמר לאחר שניצח 7:13 את רוברט מילקינס. וויליאמס הגיע לסשן האחרון ביתרון מבטיח של 6:10 ועלה לפער של חמישה משחקונים עם ברייק של 101 נקודות. מילקינס צימק ל-11:7, אבל ברייקים של 83 ו-72 נקודות של וויליאמס סגרו את סיפור המשחק. וויליאמס שיפגוש ברבע הגמר את אלי קארטר אמר בסיום: "אני משחק את הסנוקר הכי טוב שלי מזה זמן רב. כמה זמן זה יימשך? אני לא יודע. זה יהיה מבחן מעניין אחרי העונה הזו לראות איך אשחק בעונה הבאה – לגלות האם העונה הזו הייתה מקרית או שאני מסוגל להמשיך ככה".

 

מילקינס: "וויליאמס שיחק טוב מאוד ואני לא תפקדתי לאורך כל המשחק. התוצאה הוגנת. וויליאמס עשה לי חיים הרבה יותר קשים מניל רוברטסון בסיבוב הראשון".

 

בכך הסתיים שלב שמינית הגמר והיום ייפתחו משחקי רבע הגמר שייערכו על פני יומיים. לו"ז רבע הגמר (המשחקים משוחקים בשיטת הטוב מ-25 משחקונים):

 

מארק אלן – קיירן ווילסון (ג' – 12:00 ו-21:00, ד' – 16:30)

דינג ג'ונווי – בארי הוקינס (ג' – 12:00 ו-21:00, ד' – 12:00)

ג'ון היגינס – ג'אד טראמפ (ג' – 16:30, ד' – 12:00 ו-21:00)

מארק וויליאמס – אלי קארטר  (ג' – 16:30, ד' – 16:30 ו-21:00)

 

ההתאחדות נגד השחקנים האיטיים

בתוך כך, התאחדות הסנוקר הבינלאומית הודיעה על מספר החלטות לגבי הסבב בעונה הבאה. הפרסים הכספיים ימשיכו לצמוח כשהמנצח באליפות העולם בעונה הבאה יזכה בחצי מיליון פאונד (לעומת 425 אלף פאונד העונה). למרות ביקורות רבות שעלו נגדו, טורניר השוטאאוט השנוי במחלוקת יישאר בסבב. טורניר השוטאאוט הוא למעשה מעין גירסת טורבו של סנוקר, המשחקים נערכים על פני משחקון אחד או 10 דקות (מה שמסתיים קודם) ולשחקנים יש הגבלת זמן למכה. שחקנים רבים בסבב ביקרו את העובדה שהטורניר מעניק נקודות דירוג למרות שחוקיו אינם חוקי הסנוקר הרגילים. בנוסף, יצטרף לסבב טורניר חדש בשם אליפות הסבב. בטורניר החדש שייערך בחודש מרץ ישתתפו שמונת השחקנים בעלי התוצאות הטובות ביותר בשנה האחרונה והמנצח יזכה בפרס כספי בסך 150 אלף פאונד.

 

בהתאחדות הסנוקר אף הודיעו כי הם מתכוונים להילחם בתופעת השחקנים האיטיים.

כבר העונה החלו לפרסם בחלק התוצאות החיות באתר הרשמי של ההתאחדות את מהירות המכה הממוצעת של השחקנים. בעתיד ייתכן ושחקנים איטיים ייקנסו או יספגו אזהרות.

 

בזירת הסנוקר הישראלית, שחר רוברג זכה בליגת העל אחרי שניצח בגמר 2:5 את מאור שלום, במפגש בין שני אלופי ישראל לשעבר. מליגת העל העונה נעדר אלוף ישראל המכהן אמיר נרדיה שנמצא בסכסוך עם איגוד הביליארד הישראלי.


פורסם לראשונה 30/04/2018 20:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים