שתף קטע נבחר

צילום: גטי אימג'ס

סייקלינג אקדמי מוכנה לג'ירו ד'איטליה

קבוצת הרכיבה, שתעשה היסטוריה בשישי ותהיה לראשונה מישראל שמשתתפת במרוץ האופניים היוקרתי, מתכוונת להגיע כמה שיותר רחוק. על הדרך היא תציג שני רוכבים מקומיים שמנסים להפוך את הענף לפופולרי יותר בארץ. הזינוק: בירושלים

 
"מקווים להביא כבוד למדינה". לא, לא מדובר בעוד קטע ממסיבת עיתונאים של קבוצת כדורגל ישראלית שתשחק באירופה בקיץ, אלא דווקא ברוכבי קבוצת סייקילינג אקדמי, שיתחרו החל מיום שישי בתחרות הג'ירו ד'איטליה, שלראשונה בהיסטוריה תחל בישראל.

 

את ההתרגשות על פניהם של שני הישראלים בקבוצה, גיא ניב וגיא שגיב, ניתן לזהות בקלות. בכל זאת, לא בכל יום ולא בכל שנה נופלת בחלקם הזכות לרכב בכביש שליד הבית בו גדלו ולייצג מדינה שלמה באירוע בינלאומי בסדר גודל שכזה. כשמדברים על סדר גודל, צריך להבין כי מדובר בתחרות יוצאת דופן שטרם נראתה בישראל, ובהתאם לכך מספר אנשי ההפקה והתקשורת שמתפעלים את האירוע עצומה. לצורך השוואה, אם בביקור הנשיא טראמפ לפני כשנה הגיעו כ-200 אנשי תקשורת זרה, הפעם המספר כמעט הכפיל את עצמו.

 

קבוצת סייקלינג אקדמי (צילום: עוז מועלם)
גיא יניב וגיא שגיב. הצמד הישראלי(צילום: עוז מועלם)

 

תפסנו את צמד הרוכבים הישראלים בקבוצה לשיחה קצרה רגע לפני שהם מתחילים לפדל. "אנחנו מתרגשים מאוד, זו פעם ראשונה שאנחנו מזנקים לגראנד טור, ובאופן כללי מתחרים באירוע בקנה מידה כזה. זו תהיה הזדמנות היסטורית עבורנו לרכוב בבמה הכי גדולה שיש. אנחנו מחכים כבר להראות לכל העולם את הנופים המדהימים של המדינה היפה שלנו ובעיקר ממתינים בקוצר רוח לעידוד של הקהל הישראלי".

 

מה המטרות שלכם באופן אישי בג'ירו הנוכחי, יש סיכוי להפתיע ולהתברג במקומות הראשונים?

"המטרות שלנו הן להצליח מבחינה קבוצתית כמה שיותר, למרות שאם נהיה כנים הסיכויים שלנו לזכות במרוץ הם קלושים עד אפסיים. לצד זה, יש איתנו בקבוצה רוכבים שיכולים לנצח קטעים מסוימים, כך שכקבוצה אנו בטוחים שנעשה את המיטב עבורם ונעזור להם להגיע להישגים אישיים טובים ומשמעותיים.

 

אתם חושבים שביום ראשון בערב (בו יסתיימו הקטעים בישראל), השמות גיא ניב וגיא שגיב יהיו שגורים בפיהם של לא מעט מחובבי הספורט בישראל?

"יש לשאלה הזו שני צדדים. מצד אחד אנחנו לא פה כדי להתפרסם ולשווק את עצמנו, רחוק מזה אפילו. מצד שני, כן חשוב לנו לשמש דוגמא ומודל לחיקוי עבור רוכבים צעירים, וכולנו תקווה שמספרם יגדל עם השנים וענף הרכיבה על אופניים בישראל יהיה מוכר יותר".

 

קבוצת סייקלינג אקדמי (צילום: עוז מועלם)
אין סיבה שהענף לא יצבור תאוצה בישראל(צילום: עוז מועלם)

 

מה המסר שלכם עבור רוכבים צעירים שייצפו בכם במהלך סוף השבוע הקרוב?

"חשוב שהם יידעו שהכל אפשרי. תמיד צריכים לחלום בגדול ולא להפסיק לשאוף כמה שיותר רחוק. גם בענף הרכיבה על אופניים שהוא ענף סיזיפי וקשה אפשר להגשים את החלומות שלכם והשמיים הם הגבול עבור כל אחד ואחד".

 

במבט חטוף על רן מרגליות, המנהל המקצועי של הקבוצה, נראה שהוא דואג לכל הפרטים הכי קטנים. הוא מוקף עיתונאים ועשרות אנשי הפקה, כאשר המטרה המשותפת של כולם היא להכיר את הרוכבים שעתידים להסב גאווה רבה למדינת ישראל בעוד כמה ימים.

 

אידית שוב, רופאת קבוצת סייקילינג אקדמי, אינה עוסקת רק במצב הגופני של הרוכבים בקבוצתה. שוב סימנה את השימוש בחומרים אסורים כקו אדום ופועלת יום ולילה על מנת למנוע הישנות מקרים מהסוג של לאנס ארמסטרונג. "קודם כל חשוב להבהיר שאנחנו קבוצה נקייה מסמים באופן חד משמעי, ואני כרופאה של הקבוצה אחראית על הנושא הזה מכל הבחינות", מספרת שוב. "כל רוכב חייב לאשר מולי כל תוסף מזון אותו הוא צורך. מעבר לכך הרוכבים עוברים ארבע פעמים בשנה בדיקות דם על מנת לוודא אי שימוש בחומרים אסורים. במקביל, חשוב לזכור כי הרוכבים עוברים בדיקות פתע כך שמאוד קשה עד בלתי ניתן להשתמש בסמים בתחרות גם עבור מי שחפץ בכך".

 

ביבי נתניהו עם רוכבי סייקלינג אקדמי (צילום: שחר צרפתי)
רוכבי הקבוצה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו(צילום: שחר צרפתי)

 

האם מאז המקרים האחרונים בענף בו רוכבים נתפסו, אתם מרגישים שיש אכיפה רבה יותר?

"הענף מנסה להתנקות מסמים ואת זה ניתן להגיד בפה מלא. זה פשוט פוגע בו פגיעה אנושה שעד שיש עיסוק תקשורתי בעניין הזה הוא נוגע לסמים ולאו דווקא בעניינים מקצועיים הקשורים לרכיבה עצמה. אני מודעת לכך שמפתחים עוד ועוד שיטות ועושים עבודה טובה מאוד בגילוי מוקדם של שימוש בחומרים אסורים ובכך גורמים לענף להיות יותר נקי".

 

אין ספק כי כל המעורבים בעשייה הענפה של המרוץ הקרוב רוצים בהצלחתו ומשקיעים את מלוא מרצם בכך. לנו רק נותר לקוות שהצמד הישראלי יציג יכולת מיטבית ויביא הישגים למדינה.
 

המנהל המקצועי: "נכנס גם לבתי ספר בישראל"

אחר הצהריים נערכה מסיבת עיתונאים רשמית של סייקלינג אקדמי. "הרעיון הוא להשתמש במרוץ הקרוב על מנת לשפר את החשיפה של הענף. בשנים הקרובות נעבוד  יחד עם בתי ספר בישראל על מנת שכמה שיותר בני נוער יכירו את הענף", אמר המנהל המקצועי של הקבוצה, רן מרגליות.
 
"עשיתי כבר את הג'ירו פעם אחת בקבוצה גדולה בהרבה. אני מגיע בעיקר בשביל לחשוף את הקהל בישראל לענף המדהים הזה", אמר הרוכב הבלגי, בן הרמנס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
סייקלינג אקדמי
צילום: עוז מועלם
מומלצים