שתף קטע נבחר

עמיר פלג

סיפורה של שפוטה / פלג בחמישי

ה"שדרית" ירדן ג'רבי התגייסה למלחמה הילדותית של משה פונטי והתעלמה מקיומה של אליס שלזינגר. וגם: סמדג'ה פוחד מצילו של זאבי

 

החנפנית

האליפות המביכה של ג'רבי

ארבעה ג'ודאים הבליטה אליפות אירופה שנערכה בת"א. שגיא מוקי, גפן פרימו, טל פליקר ופיטר פלצ'יק הוכיחו שהם לא רק ווינרים גדולים, אלא גם ספורטאים צנועים עם אישיות כובשת. מצד שני, זו הייתה תחרות מביכה עבור מדליסטית הארד האולימפית ירדן ג'רבי, שהפכה לשדרית קווים והתגלתה בשיא קטנוניותה.

 

אליס שלזינגר היא הסיוט של משה פונטי. הקנטרן שעומד בראש איגוד הג'ודו משמיץ אותה בכל הזדמנות רק בגלל שהתעקשה לייצג את ישראל במשקל שלה, שבו התחרתה גם חביבתו ג'רבי. שלזינגר נאלצה לייצג את בריטניה, מה שלא הפריע לה לפרגן בגדול ליריבתה המושבעת על זכייתה בארד בריו. "דווקא ברגעים אלו אבקש מכם לנתק בין מה שיו"ר האיגוד עשה וגרם לי לבין ההישג הנפלא של ירדן ג'רבי", כתבה אז אליס בפייסבוק. "היא עשתה כבוד למדינת ישראל ואסור לנו לשכוח את זה".

 

משה פונטי וירדן ג'רבי (איור: אופיר בגון)
משה פונטי וירדן ג'רבי(איור: אופיר בגון)

 

וג'רבי? גם כשדרית היא שמרה על רוח מפקדה האינפנטילי. על הג'ודאים הישראלים שהפסידו הסתערה כתבתנו המנחמת עם צרור שאלות בנאליות, ולמנצחים דיקלמה ברכות שהסתיימו לא פעם בחיבוקי. ומה בקשר לראיון קטן עם שלזינגר? למרות שאליס נראתה בכושר מצוין והחמיצה מדליה רק בגלל החלטת שיפוט מפוקפקת, על אף שהקהל עודד אותה בהתלהבות (בכל זאת, אחת משלנו), לא מצאה ג'רבי לנכון אפילו לגשת למתחרה הכי מעניינת באולם. צ'ילבה.

 

"בצבעעע הכחולללל, בחליפה הכחולההה, מישראלללל, גילייי שריררר", הודיע הכרוז ניב זהבי לפני קרב רבע הגמר, ואז הוריד ווליום ופומפוזיות: "בחליפה הלבנה, מבריטניה, אליס שלזינגר" – למרות שגם היא למעשה מישראל והקהל תמך בה. זהבי הודה אתמול כי את ההנחיות להרגיע בהצגת שלזינגר קיבל מהכרוז הרשמי הגיאורגי, ומעניין באמת מי נתן את ההוראה. בקרב עצמו שלזינגר ניצחה את שריר, אוספת התגובות מישראל נעלמה מהשטח, וגם המפסידה שהמיטה על פונטי קלון לא זכתה לראיון.

 

שיא המבוכה הגיע באחת ההפוגות, כשג'רבי ראיינה את יעל ארד והותקלה על ידה בסיום. "איך הרגשת כשראית את אליס?", התעניינה ארד. "את אליס? מ'זתומרת???" ענתה ג'רבי כאילו שמעה את השם הזה לראשונה בחייה. "היה משהו מאוד יפה בקהל, שעודד את אליס ורצה שתנצח", אמרה לה ארד, וג'רבי ההמומה מיהרה לסיים את הראיון. אז מה אם נתנו לה מיקרופון? היא עדיין חיילת של פונטי.

 

אליס שלזינגר מול גילי שריר (צילום: ראובן שוורץ)
אליס שלזינגר. הקהל הישראלי תמך בה(צילום: ראובן שוורץ)

 

ואולי זה קשור לעובדה שעם כל הרעש והצלצולים של יו"ר איגוד הג'ודו, בששת הקרבות שערכו השתיים ראש בראש המאזן עומד על 1:5 לשלזינגר (כולל שלושת האחרונים, שבהם ייצגה את בריטניה). באליפות בת"א הן לא נפגשו, אבל ג'רבי שוב נכנסה ללחץ והפסידה. באיפון.

 

התגרן

במה מתעסק אורן סמדג'ה

"לא בטוח שיהיו מדליות, וזה לא יהיה כישלון, כי עבורנו זו עוד תחרות לקראת טוקיו 2020", הודיע יו"ר איגוד הג'ודו בטקס הנמכת הציפיות שאירגן לפני האליפות. אחריה פונטי כבר לא אמר שמדובר בסך הכל בתחרות הכנה, אלא חגג על כל במה אפשרית והמשיך להחניף למי שצריך ("מירי רגב חברה שלי"). את מדליית הזהב לשגיא מוקי העניק, משום מה, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי, ששוב תרם את חלקו לקמפיין Me Too.

 

והכי קטן יצא מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה, שיחד עם היו"ר שלו הביאו לפיטוריו של אריק זאבי מאימון נבחרת הקדטים. במקומו הם מינו את ליעד אקו, מקורב של סמדג'ה, ההוא שהשאיר לפני פחות משבועיים כמה ג'ודאים צעירים בנמל התעופה באיסטנבול וטס בלעדיהם לנתב"ג. אריק, כהרגלו, מפרגן בגדול לחניכיו של סמדג'ה. אורן, גם אחרי ההישגים שלהם, ממשיך להיבהל מצילו של זאבי, מתנהג כתגרן ומתעסק בקטנות.

 

אורן סמדג'ה אליפות אירופה ג'ודו (צילום: ראובן שוורץ)
אורן סמדג'ה. מתעסק בקטנות(צילום: ראובן שוורץ)

 

למחרת האליפות, כשהתבקש להתראיין בתוכנית הרדיו של אופירה אסייג ואיל ברקוביץ', הודיע מאמן הנבחרת שהוא מוכן לדבר אך ורק עם ברקוביץ'. המוחרמת ניסתה להבין את הסיבה, אבל הגיבור הגדול ניתק לה בפרצוף. למה? אולי בגלל שאסייג נוהגת לפרגן לזאבי וילדיה בחוג הג'ודו שלו, אז אורן הקטן הראה לה מה זה!

 

היבחוש

אצילי יורד על רונאלדו

בעוד שריאל מדריד חוגגת עוד העפלה לגמר הצ'מפיונס, כריסטיאנו רונאלדו בדיכאון. זו עשויה אמנם להיות הזכייה החמישית של מלך השערים של כל הזמנים במפעל, אבל ראיתם איך עומר אצילי גמר אותו?

 

הסקורר של אלופת הכלום מכבי ת"א העלה בפייסבוק תמונה של CR7 מהגומלין מול באיירן מינכן, ומתחתית כתב: "'הטוב בעולם' - עם שתי נגיעות בכדור". את המילים "הטוב בעולם" הוא שם במירכאות כפולות, ולסיום הוסיף שני סמיילים בוכים מצחוק. פוסט אצילי.

 

עומר אצילי בחימום (צילום: עוז מועלם)
אצילי. איך הוא מעז?(צילום: עוז מועלם)

 

כן־כן, זה אותו OA7 שחתם לפני כשנתיים בגרנדה הספרדית, שותף בקושי בתשעה משחקים וסייע לה לרדת ליגה בלי שכבש אפילו שער אחד. אהה, זה מסביר הכל. בטוח רונאלדו ליגלג עליו ראשון.

 

החוצפן

סדרי העדיפויות של עזורי

נבחרת הנערות עד גיל 16 משתתפת השבוע בטורניר הפיתוח של אופ"א בשפיים, יחד עם לטביה, מונטנגרו ומולדובה. ראש הצוות המקצועי ומנהל האקדמיה לכדורגל נשים הוא גיא עזורי, משיאני השכר בהתאחדות מוכת הגירעון. בשנת 2016 עמד שכרו על יותר מ־32 אלף שקל בחודש. אבל זה כנראה לא מספיק לו, אז החוצפן מחלטר.

 

שלשום אחה"צ, כשהנערות קיימו אימון מסכם לקראת המשחק מול מונטנגרו, עזורי לא היה בסביבה. הוא העדיף לשמש כפרשן בשני משחקי חצי גמר גביע המדינה לנוער (בנים) באצטדיון ר"ג, וקישקש קלישאות נבובות. בדקה ה־88 של המשחק בו הובילה הפועל רמה"ש 1:3 על מכבי חיפה, עזורי ניתח: "מי שרצה יותר ניצח".

 

עזורי. העדיף לפרשן מלאמן (צילום: אלש ציפוץ) (צילום: אלש ציפוץ)
עזורי. העדיף לפרשן מלאמן(צילום: אלש ציפוץ)

 

ולא רק הצופים הבינו בזכותו מה קרה. למומחה בעמדת השידור היה גם מסר חשוב מאוד למאמן שהפסיד, אמיר סופר. "נכון, זו אכזבה גדולה", אמר עזורי, "אבל צריך להרים את הראש". מיד אחר כך המצלמה התמקדה בפניו של שמוליק חנין, המנהל המקצועי במחלקת הנוער של מכבי חיפה, ועזורי נתן גם לו טיפ ענק: "זה קורה, צריך להמשיך לעבוד שם".

 

וזהו גם בדיוק המסר שמנהל האקדמיה מעביר לחניכותיו, שנותרו בשפיים: "עם כל הכבוד לשכר השערורייתי שאני מקבל, יש לי דברים יותר חשובים לעשות. זה קורה, אתן צריכות להמשיך לעבוד שם".

 

האינטליגנט

דו־קיום נוסח הגזען הללי

שבוע הפייק ניוז החל בהצהרתה של מירי רגב בטקס פתיחת אליפות אירופה בג'ודו, שטענה כי במרוקו מנעו מאיתנו להניף את דגל ישראל ולהשמיע את "התקווה". שטויות. לפני כחודשיים זכתה תמנע נלסון־לוי בזהב באגאדיר, דגלנו הונף בגאון, הימנוננו נוגן, אבל שרת הטקסים והפוסטים לא תחמיץ שום הזדמנות לסלף ולסכסך.

 

 

מירי רגב (צילום: אורן אהרוני)
מירי רגב. פתחה את שבוע הפייק ניוז(צילום: אורן אהרוני)

 

ואז באה ההמצאה של ראש הממשלה, שלא נזקק לקלסרים כדי לטעון שבסכנין לא כיבדו את

דקת הדומייה לזכר הרוגי השיטפון בערבה. למחרת רואיין על כך ברדיו חבר הכנסת איימן עודה, שדיבר נגד הסתה ובעד דו־קיום, אלא שאז השתלט על השיחה המדינאי והוגה הדעות יונתן הללי. "בלילה אני לא יכול להיכנס לאום אל־פאחם", אמר החכם בלילה, ואז פנה לח"כ בשאלה: "אתה יודע למה בחיפה יהודים וערבים חיים בשלום?", וגם ענה בעצמו: "כי שמונים אחוז מהערבים הם נוצרים אינטליגנטים. זה הבעיה". ואולי הבעיה היא ש-80 אחוז מהשדרים הם טיפשים וגזענים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איור: אופיר בגון
ירדן ג'רבי ומשה פונטי
איור: אופיר בגון
מומלצים