שתף קטע נבחר

חצי גמר אליפות העולם בסנוקר: היגינס – ווילסון, וויליאמס – הוקינס

ג'ון היגינס ניצח 12:13 את ג'אד טראמפ בתום דרמה גדולה. וויליאמס גבר 8:13 על אלי קארטר. הוקינס הביס 5:13 את דינג: "אסור לי להתלהב יותר מדי". ווילסון העפיל למעמד ארבעת האחרונים לראשונה בקריירה: "אני מתחזק משנה לשנה"

ג'ון היגינס (42, 5 בעולם) מול קיירן ווילסון (26, 9 בעולם), מארק וויליאמס (43, 7 בעולם) מול בארי הוקינס (39, 6 בעולם) – אלו הם שני מפגשי חצי הגמר של אליפות העולם בסנוקר וביום שני הקרוב אחד מהארבעה הללו יניף את הגביע בקרוסיבל ויוכתר לאלוף העולם.

 

היגינס, ככל הנראה הפייבוריט כרגע להניף את הגביע ומי שעשה זאת כבר ארבע פעמים בעבר, ניצח ברבע גמר מותח ומורט עצבים 12:13 את ג'אד טראמפ.

שני השחקנים הענקיים האלו היו צמודים-צמודים זה לזה והגיעו לסשן האחרון במצב של 8:8. טראמפ היה טוב יותר בפתיחה וניצח בשני המשחקונים הראשונים. היגינס, אחד הסלעים היציבים ביותר בענף – שחקן שפשוט אי אפשר לשבור, צימק ל-10:9.

 

אי אפשר להכניע אותו. היגינס (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
אי אפשר להכניע אותו. היגינס(צילום: גטי אימג'ס)

במשחקון ה-20, במצב של 48:55 להיגינס, טראמפ כלא את יריבו בסנוקר וניצל זאת כדי להפוך את התוצאה ולנצח במשחקון. טראמפ כבר הוביל 8:42 במשחקון הבא, אבל היגינס הפך וצימק ל-11:10. היגינס עלה ל-2:72 במשחקון הבא, טראמפ שהיה זקוק לסנוקרים עוד חזר לשולחן וניסה להציל את המצב, אך נכנע בסופו של דבר, 11:11. בקור רוח מרשים היגינס השיג ברייק נהדר של 134 נקודות במשחקון הבא ונטל את היתרון בדיוק ברגע הנכון, 11:12 מרחק משחקון מחצי הגמר.

 

טראמפ עלה ל-4:34 במשחקון ה-24 לפני שהחמיץ כדור אדום. היגינס הפך ל-34:45 לפני שהחמיץ אדום רחוק וקשה מאוד. הלחץ לא הכניע את טראמפ שהכניס אדום קשה שהיה צמוד לדפנת השולחן. טראמפ הצליח להטביע גם שחור לא קל ומשם ניקה את השולחן וכפה משחקון מכריע.

 

היגינס עלה ל-0:43 במשחקון המכריע. טראמפ ישב בכיסא והתפלל להחטאה, זו אכן הגיעה אך למזלו של היגינס הוא לא השאיר ליריבו אדום נוח להטבעה. בהזדמנות הבאה שהיגינס קיבל הוא כבר הטביע מספיק כדורים כדי להבטיח את הניצחון.

 

דרמה גדולה. טראמפ (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
דרמה גדולה. טראמפ(צילום: גטי אימג'ס)

מארק וויליאמס שזכה כבר באליפות העולם פעמיים יחזור למעמד חצי הגמר לראשונה מאז 2011 אחרי שניצח 8:13 את אלי קארטר. וויליאמס הגיע לסשן האחרון ביתרון 7:9 ופתח בסערה עם ברייק של 113 נקודות שהעלה אותו ל-7:10. ברייק זהה בהמשך העלה אותו ל-8:12, מרחק משחקון מחצי הגמר. לקארטר היו אמנם הזדמנויות במשחקון ה-15, אבל הוא לא ניצל אותן ו-וויליאמס סגר עניין והבטיח את מקומו בין ארבעת האחרונים.

 

וויליאמס נמצא העונה בכושר מצוין שמזכיר את ימיו הגדולים. יריבו הבא יהיה בארי הוקינס שהשלים כצפוי את המשימה מול דינג ג'ונווי וניצח 5:13 אחרי שהגיע לסשן היום ביתרון גדול, 5:11. הוקינס לא נתן ליריבו שום הזדמנות לחזור ואחרי שניצח במשחקון ה-19 חתם את המשחק עם ברייק של 117 נקודות.

 

דינג אמנם סומן אחרי שמינית הגמר כאחד הפייבוריטים להניף את הגביע, אבל הוקינס היה עדיף בהרבה במפגש הישיר ביניהם וירה במהלך המשחק שני סנצ'ריז ועוד שמונה ברייקים של מעל ל-50 נקודות. מאז 2013 הוקינס ניצח כבר ב-18 משחקים בקרוסיבל, יותר מכל שחקן אחר, כולל מארק סלבי שבתקופה הזו זכה בשלוש אליפויות עולם.

 

לראשונה בחצי הגמר מאז 2011. וויליאמס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
לראשונה בחצי הגמר מאז 2011. וויליאמס(צילום: gettyimages)

 

"ההרגשה מעט סוריאליסטית", אמר הוקינס שישחק במעמד חצי הגמר בפעם החמישית בקריירה, "ציפיתי למשחק קשה מאוד, אבל השגתי מומנטום טוב והבסתי אותו בתוצאה מצוינת. הרגשתי שדינג ויתר בסיום, שפת הגוף שלו אמרה את זה. היה לי חשוב לסגור סיפור, כי הרבה דברים מצחיקים יכולים לקרות במקום הזה. אני חייב לתת לעצמי קרדיט, העמסתי עליו המון לחץ. למרות שאני משחק טוב כרגע, אני יודע כמה קל זה שיהיו לך שני סשנים גרועים ולפני שאתה שם לב, אתה כבר הולך הביתה. אסור לי להתלהב יותר מדי".

 

דינג: "יש ימים שאתה משחק טוב, ויש ימים שלא. מה אני יכול להגיד? לא הלך לי הפעם. אני עדיין מאמין שאני יכול לזכות באליפות. לעולם לא אוותר, אני ספורטאי, אני לא יכול לוותר".

 

היחיד מבין ארבעת האחרונים שישחק במעמד חצי הגמר בפעם הראשונה בקריירה הוא קיירן ווילסון הצעיר (26) שהשלים 6:13 על מארק אלן ונקם בו על ההפסד בגמר המאסטרס השנה. בדומה להוקינס גם ווילסון הגיע לסשן האחרון ביתרון 5:11. אלן עוד צימק ל-11:6, אבל ווילסון לא התרגש ועם ברייקים של 48 ו-53 חתם את המשחק.

 

ילד בן 26. ווילסון (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
ילד בן 26. ווילסון(צילום: גטי אימג'ס)

 

"ההרגשה מאוד מיוחדת", אמר ווילסון, "זו מטרה אישית שהשגתי. אלן היה נחמד מאוד, הוא נכנס לחדר ההלבשה מיד בסיום המשחק ואיחל לי לנצח באליפות. זה מראה איזה אישיות הוא. תמיד האמנתי שאני מסוגל לזכות באליפות העולם. בכל שנה אני מתחזק, לשחק כשיש רק שולחן אחד זו תהיה חוויה חדשה ואני מתכוון ליהנות ממנה".

 

אלן: "שיחקתי גרוע מהתחלה ועד לסיום. לא הרגשתי מעורב במשחק. אצטרך לשוחח על זה

עם המאמן שלי ולהבין למה. הרגשתי כאילו אני צופה במשחק מבחוץ. אני בן 32 כבר, אבל עדיין מאוד לא מנוסה בכל מה שקשור למשחקים הארוכים של אליפות העולם. יש לי עוד המון מה ללמוד. אם אמשיך לדפוק בדלת של המשחקים הגדולים כמו שהוקינס או סלבי עושים על בסיס קבוע, בסוף הדלת תיפתח".

 

בניגוד לסיבובים הקודמים, בחצי הגמר מוצב רק שולחן אחד בקרוסיבל והמשחקים נערכים בנפרד. משחקי חצי הגמר ייערכו בשלושת הימים הקרובים בשיטת הטוב מ-33 משחקונים.

 

לו"ז חצאי הגמר:

קיירן ווילסון – ג'ון היגינס (ה' – 15:00, ו' – 12 ו-21:00, ש' – 16:30).

מארק וויליאמס – בארי הוקינס (ה' – 21:00, ו' – 16:30, ש' – 12:00 ו-21:30).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים