שתף קטע נבחר

כדוריד: סדרת הגמר יוצאת לדרך

הפועל ראשל"צ ומכבי ת"א יתמודדו החל משישי (16:00) אחת נגד השנייה בסדרה של הטוב מחמישה משחקים. מימון: "לא רוצים שהחלום יסתיים". מקסימוביץ': "כשאמרתי שניאבק על האליפות קראו לי משוגע"

בסופו של דבר שתי הקבוצות הטובות בישראל בעונה האחרונה הגיעו לסדרת גמר הפלייאוף (הטוב מחמישה). הפועל ראשון לציון ומכבי תל אביב יפגשו החל ממחר (שישי, נחלת יהודה, 16:00) לקרב שבסיומו אחת מהן תוכתר כאלופת המדינה.

 

כזכור, הפועל העפילה לגמר לאחר סדרת חצי גמר סופר מותחת נגד יריבתה העירונית, מכבי ראשל"צ, שהסתיימה על חודו של שער - 27:28 ו-1:2 במפגשים.

 

סמולר במשחק בין הקבוצות העונה בנחלת יהודה (צילום: גבי אללוף, הפועל ראשון לציון) (צילום: גבי אללוף, הפועל ראשון לציון)
סמולר במשחק בין הקבוצות העונה בנחלת יהודה(צילום: גבי אללוף, הפועל ראשון לציון)

 

הגיבור הטרגי של משחק מספר שלוש היה המרכז של מכבי, ולדי קופמן, שספק החמיץ ספק נעצר על ידי שוער הפועל, פז'ה דייאנוביץ', בשנייה האחרונה. תיקו היה מספיק לצהובים לעלות בעקבות הפרש שערים טוב יותר בסדרה. מכבי תל אביב עבדה פחות קשה מיריבתה בגמר. היא אומנם נגררה לשלושה משחקים ברבע נגד הפועל אשדוד, אבל בחצי עברה את עירוני רחובות עם 0:2.

 

הפועל ראשל"צ ומכבי ת"א נפגשו לא מעט פעמים בשנים האחרונות במשחקים מכריעים, וידם של התל-אביבים הייתה על העליונה. ב-2014 זכתה מכבי באליפות הראשונה בתולדותיה אחרי סוויפ 0:3 מרשים על הפועל בגמר, ב-2016 הדיחה את הפועל בחצי גמר הפלייאוף והמשיכה משם לזכייה שנייה באליפות. בעונה שעברה הן נפגשו בגמר גביע המדינה, מכבי שוב חייכה עם 24:27 לאחר הארכה. העונה שתיהן שיחקו אחת נגד השנייה פעמיים, כשיתרון הביתיות לא שיחק תפקיד - התל-אביבים ניצחו בנחלת יהודה, וראשל"צ בתיכונט.

 

שי נתן זורק (צילום: גבי אללוף, הפועל ראשון לציון) (צילום: גבי אללוף, הפועל ראשון לציון)
שי נתן זורק(צילום: גבי אללוף, הפועל ראשון לציון)

 

"אנחנו לא רוצים שהחלום הזה יסתיים", אמר מאמן ראשל"צ, עידן מימון, לקראת פתיחת הסדרה. "יש לנו כבוד גדול ליריבה שראויה להגיע לגמר לא פחות מאיתנו. בניגוד לשתי הסדרות הקודמות מול חולון ומכבי ראשל"צ, אנחנו חייבים לפתוח את סדרת הגמר בניצחון ביתי מול הקהל התומך שלנו".

 

עוד אמר מימון: "אחרי שסיימנו את העונה הסדירה במקום הראשון ולקחנו את גביע המדינה, אנחנו רוצים לזכות באליפות. לסיים את העונה המדהימה הזו עם דאבל תהיה חוויה שתיצרב לשחקנים ולמועדון לאורך שנים, ולי כמובן בפעם הראשונה כמאמן"

 

עידן מימון מאמן הפועל ראשון לציון בכדוריד (צילום: אורן אהרוני)
מימון. ישלים דאבל?(צילום: אורן אהרוני)

מקסימוביץ'. מכבי ת"א היא האנדרדוג (צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד) (צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד)
מקסימוביץ'. מכבי ת"א היא האנדרדוג(צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד)

 

מאמן מכבי ת"א, ניקולה מקסימוביץ', לו זו עונה ראשונה על הקווים של קבוצה בוגרת, נתן את הצד שלו: "כשאמרתי לרענן סובל בקיץ שאנחנו הולכים להיאבק ולקחת אליפות, הוא אמר לי שאני משוגע. אני אולי לא הכי ריאליסטי, אבל במציאות העכשווית - יש לנו סיכוי טוב לקחת את התואר. עבורי זו לא הפתעה שהגענו לגמר הפלייאוף. אם היינו מפסידים, אני יכול לומר שהייתי מאוד מאוד מאוכזב".

 

מקסימוביץ' דיבר על הפן המקצועי בסדרה: "אני חושב שאנחנו יכולים להפתיע את הפועל. אומנם יש להם סגל עמוק יותר, אולי גם מנוסה יותר, אבל לנו יש את היתרונות שלנו. אחד מהם הוא שאנחנו מגיעים יותר טריים לסדרה. היו לנו עוד כמה ימים למנוחה והכנות מאז חצי הגמר מול רחובות. אנחנו אולי האנדרדוג בסדרת הגמר, אבל יש לנו סיכוי. אם זה יספיק לתואר - זה יהיה אדיר, וגם אם לא בסופו של דבר נרצה לסיים את העונה המוצלחת שלנו בכבוד. בתחושה שלי, הסדרה הזו תלך לחמישה משחקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הכדוריד
גיל פומרנץ ואבישי סמולר
צילום: איגוד הכדוריד
מומלצים