שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    התבוסה ששינתה את המסלול של באר שבע

    הצלחתה המסחררת של האלופה החלה באותו ערב בו הובסה בגמר הגביע. במבט לאחור ניתן לומר שמעז יצא מתוק

    הימים הם אלו שלפני משחק גמר גביע המדינה לשנת 2015 בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב. לתקשורת הודלפה ידיעה על כך שאלונה ברקת בדקה אפשרות לכך שברק בכר יאמן את הקבוצה בעונה הבאה. הידיעה, כך נראה, פגעה בהכנות הקבוצה, ובמשחק עצמו היא הוכתה שוק על ירך והובסה 6:2. באותם ימים התחושה הייתה שהצהובים מתל אביב ימשיכו לשלוט ללא עוררין בכדורגל הישראלי ויזכו ברצף אליפויות שעוד לא חזינו בו. לעומת זאת, נראה היה שבאר שבע ספגה מכה אנושה שממנה היא לא תתאושש.

     

    אצטדיון טוטו-טרנר היה אז בשלבי הבנייה הסופיים, אולם האוהדים חששו כי מדובר בפיל לבן שעתיד יהיה לשמש כבית הקברות הרשמי של הקבוצה. בכר מונה למאמן, אולם גם פתיחת העונה הבאה לא בישרה טובות. באר שבע הודחה מהליגה האירופית על ידי תון השווייצרית, ואילו הצהובים העצימו את כוחם עם עלייה לשלב הבתים של הצ'מפיונס. גם את הליגה פתחה הקבוצה בצליעה. הפסד למכבי תל אביב במחזור השני במשחק בית בטדי (כי טרנר עדיין לא היה מוכן).

     

    שחקני ב
    שחקני ב"ש חוגגים (צילום: ראובן שוורץ)

     

    במחזור הרביעי נחנך האצטדיון בתיקו אפס משמים עם מכבי חיפה. האוהדים הסתכלו אחד על השני כאילו רצו לומר: "למה אנחנו צריכים את טרנר? תנו לנו את וסרמיל קשישא. לפחות הוא נזכיר לנו ימים בלתי נשכחים עם אביטן, ברד ונומה". במחזור החמישי נוצחה הקבוצה בעכו תוך הפגנת יכולת רעה במיוחד, והלשונות החלו ללחוש שמא השידוך בין באר שבע לבכר אינו מוצלח. אולם שבוע לאחר מכן, מול מכבי פתח תקווה בטרנר, חל המהפך. זה התחיל ב-0:1 לפתח תקווה, וביציעים כבר נשמעה המילה "תתפטר", אלא שאז נורתה הקבוצה כמו מלוע של תותח. היא ניצחה 2:5 והחלה בדהרה חסרת מעצורים בדרך לכיבוש המקום הראשון בליגה.

     

    במקביל, מכבי תל אביב התרסקה בליגת האלופות, וגררה זאת גם לליגה כאשר הפסידה בבלומפילד להפועל רעננה ולבית"ר ירושלים. נקודת המפנה הייתה כאשר באר שבע ניצחה את מכבי תל אביב בבלומפילד והצליחה להוריד את הקוף מהגב. הצהובים השיבו מלחמה ואפילו הצליחו לעלות למקום הראשון, אלא שאז התרחשה "פרשת מכבי-סכנין" בחצי גמר הגביע, מכבי איבדה גובה ובאר שבע הצליחה לזכות באליפות לאחר ארבעים שנה.

     

    הצהובים איבדו את זהבי ואת בלומפילד, ואילו טרנר הפך למבצר בלתי ניתן לכיבוש. באר שבע זכתה באליפות שנייה ברציפות כשהיא חוגגת על הראש של מכבי באצטדיון בנתניה, והיא בדרך הבטוחה לזכייה שלישית בתואר האליפות. כרגע, כפי שהדברים נראים, לבאר שבע אין מתחרים והיא צפויה לשלוט בליגה ולזכות ברצף אליפויות ככל שתחפוץ, ואילו מצטייר כמוריניו הבא.

     

    אלא שניתן להפיק מכך שני לקחים. האחד הוא שגם כשהעתיד נראה ורוד וצופה הצלחות, אסור להיות שאנן ולנוח על זרי הדפנה. הלקח השני הוא שגם כשהמצב נראה מייאש וחסר תקווה, זו ההזדמנות הטובה ביותר לצמוח מחדש. ואיך אומרים במקומותינו: "הו הו, איך שגלגל מסתובב לו".

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורן אהרוני
    גביע המדינה
    צילום: אורן אהרוני
    מומלצים