שתף קטע נבחר

בפעם ה-14: מטה אשר/עכו אלופת המדינה

כדורעף: הצפוניים רשמו דאבל עשירי בתולדות המועדון אחרי 0:3 על מכבי ת"א במשחק ובסדרת גמר הפלייאוף. 1.600 צופים הגיעו לנעמן, יו"ר האיגוד נעדר

אחרי הפוגה של שנה, הפועל מטה אשר/עכו שוב זכתה באליפות. קבוצתו של נועם כץ ניצחה 0:3 (22:25, 23:25, 24:26) את מכבי תל אביב בנעמן (1,600 צופים), ולקחה את הסדרה בסוויפ (0:3). עבור הצפוניים הייתה זו אליפות 14 ודאבל עשירי בתולדות המועדון.

 

מטה אשר/עכו סוגרת את העונה עם 11 ניצחונות רצופים ומאזן מרשים של 1:26. הצהובים ששיחקו בשני המשחקים האחרונים בסדרה ללא אנדריי גבוזדב, שהורחק במפגש הראשון, ולאו דוס סנטוס בכשירות חלקית, נתנו פייט אבל כשלו כל פעם במאני טיים של המערכות.

 

הפועל מטה אשר/עכו חוגגת אליפות (צילום: זהר שחר)
חזרו לחגוג אחרי הפסקה של שנה. מטה אשר/עכו(צילום: זהר שחר)

רנאטו דה סילבה הוביל את המנצחת עם 13 נקודות, גנדי סוקולוב היה מגוון מאוד עם 12 נקודות (4 חסימות ו-2 אייסים). לאו דוס סנטוס בלט בשורות המפסידה עם 12 נקודות, אבל היה מתחת לרמתו.

 

לא מעט מכובדים הגיעו לחלק את צלחת האליפות, וביניהם ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, יו"ר המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי וניצב בדימוס, יוסי סדבון, שרץ לראשות עיריית כפר סבא. מי שנעדר במפתיע הוא יו"ר איגוד הכדורעף, אביתר דותן, השוהה בחו"ל.

 

הפועל מטה אשר/עכו חוגגת אליפות (צילום: זהר שחר)
סוויפ בסדרת הגמר(צילום: זהר שחר)

מהלך המשחק

המקומיים פתחו את המשחק בסערה ועלו ל-0:4 מהיר. הצהובים הראו שיש להם מה למכור ונשארו בתמונה לאורך כל המערכה (8:9 ו-13:16). אלא שאז שתי טעויות גדולות של שון פייגה - החטאת סרב והנחתה רעה שהסתיימה בחסימה של גנדי סוקולוב, נתנו למטה אשר/עכו את הסט - 22:25.

 

המערכה השנייה הייתה דומה מאוד לראשונה. מכבי ת"א החזיקה בה מעמד ואף הוליכה 13:15. אלא שאז הצהובים טעו ארבע פעמים ברציפות, מטה אשר/עכו לקחה את ההובלה (15:17) ולא הביטה לאחור. חסימה של אלכס אוסוקין על לאו דוס סנטוס ושתי הנחתות של קווין פוייר סגרו סיפור – 23:25.

 

התל-אביבים הובילו כבר 17:19 במערכה השלישית, אבל בדיוק כמו בשתי המערכות הקודמות הם פישלו – 19:20 אחרי חסימה של סוקולוב (הרביעית שלו במשחק) וטעות בלתי מחויבת של כצנלסון. השופט, רביד פאר, שלף אדום לפוייר (עונש של נקודה נגד מטה אשר/עכו) על דיבורים מיותרים – 22:23 לצהובים. פוייר התעצבן והנחית את שתי הנקודות הבאות לקבוצתו – 23:24 למקומיים. מכאן מטה אשר/עכו כבר לא יכולה הייתה להפסיד. חסימה ענקית של אוסוקין על פייגה – 24:26.

 

הפועל מטה אשר/עכו חוגגת אליפות (צילום: זהר שחר)
חגיגה באדום. שחקני מטרה אשר/עכו בסיום(צילום: זהר שחר)

כץ: "הפסד האליפות מהעונה שעברה ישב בראש"

שמחה גדולה הייתה בנעמן עם סיום המשחק. שחקני מטה אשר/עכו שפכו על מאמנם מים, ילדיו הביאו לו עוגה מיוחדת אחרי הזכייה עם תמונה קבוצתית ועשרות ילדים התמסרו אחד עם השני על הפרקט והראו מדוע מסורת הכדורעף כל כך חזקה במטה אשר.

 

"במהלך הסדרה השחקנים שלנו צחקו ואמרו שהם צריכים לתת הופעה כדי לקבל חוזה טוב יותר במכבי ת"א - כי זה מה שקורה בפועל", אמר חצי בצחוק חצי ברצינות כץ. על העונה עצמה הוסיף: "היא הייתה מושלמת. הקבוצה פה התחברה בצורה יוצאת דופן. אני מכיר את הקבוצה של מכבי, ארבעה שחקנים שלהם שיחקו אצלי וזכו בתארים. ידענו שיהיה קשה מאוד. קל להגיע לפסגה, אבל לשמור עליה צריך אופי. אחרי שהפסדנו את האליפות בעונה שעברה זה ישב לנו בראש. הייתי מאוד אגרסיבי עם השחקנים וההנהלה. הבנתי שזו הדרך היחידה להגיע להישגים. הייתה לי מטרה אחת כל העונה – לקחת אליפות, וזה הגיע בסוף".

 

נועם כץ (צילום: פרטי)
אפילו קיבל עוגה. נועם כץ(צילום: פרטי)

 

על העתיד שלו אמר כץ: "אני צריך לחשוב על עצמי ועל המטרות שלי. זה תואר 11 שלי ב-11 שנים. אני לא שבע כי אני רואה את זה כמפעל חיים. זה נכון שיש לי קצת מחשבות אחרות, אבל זה לא לעכשיו. הקרדיט כולו לשחקנים".

 

מאמן המפסידה, זוהר בר נצר, ניסה להסביר מה לא עבד לקבוצתו: "אנחנו לא הקבוצה

עם היותר ניסיון. שון פייגה היה פצוע כל העונה. דווקא מטה אשר עם הניסיון. נפלנו בסדרה הזו על הדברים הקטנים וכל הכבוד ליריבה".

 

בר נצר בכל זאת ניסה למצוא דברים חיוביים: "היינו בגמר גביע, גמר פלייאוף. עברנו הרבה בעיות. הגענו לכאן ונתנו פייט. היו לנו כמה פספוסים מתסכלים גם היום וגם בגביע, שכבר היה בידיים שלנו. היה לי מדהים העונה עם השחקנים, ההנהלה והאנשים מסביב. בסוף זה יגיע וננצח את מטה אשר". על ההמשך אמר מאמן מכבי ת"א: "כרגיל אצלנו יש בעיות תקציב. אני לא יודע אם הספונסר שלנו נשאר ואז בכלל נהיה בבעיה. נגמור את היום ולאט לאט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זהר שחר
הפועל מטה אשר/עכו חוגגת
צילום: זהר שחר
מומלצים