שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    מכפר קטן לליגת האלופות: סיפורה של הופנהיים

    עם תקציב צנוע, מאמן בן 29, התקפה מסחררת ועונה מדהימה שהסתיימה במקום השלישי בבונדסליגה, מגיע הפרס: הופעה היסטורית בשלב הבתים של הצ'מפיונס

    הליגה הגרמנית ממשיכה להפתיע ולחדש את מרכולתה עבור הצופים הנלהבים ומלאי התשוקה. הופנהיים סיימה את עונתה העשירית בבונדסליגה, הליגה הראשונה בגרמניה, במקום השלישי עם 55 נקודות. לזכותה יאמר כי זו עונתה הטובה ביותר מאז הגעתה לבונדסליגה בשנת 2008. ומה עם השנה שעברה, אתם שואלים? עוד נגיע לזה.

     

    הופנהיים היא בכלל כפר קטן מדרום־מערב גרמניה, המונה כ־3,000 תושבים. בגלל שאצטדיונה "דיטמאר הופ" לא עמד בתקני הבונדסליגה, נאלצה הקבוצה הכחולה לנדוד בתוך תחומי השיפוט של זינסהיים, לאצטדיון המרהיב "ריין־נקר ארנה", שמכיל לא פחות מ־30,164 מקומות ישיבה. אפילו עבור עיר בסדר גודל של זינסהיים זו הייתה הפתעה. באותה תקופה, עיתוני אירופה היללו וקראו לה "סינדרלה". יוליאן נגלסמן, מאמנה הצעיר (29) של הופנהיים, הוכיח העונה כי המשכיות זה שם המשחק. עם 66 שערי זכות, ההתקפה השנייה בטיבה בליגה, אחרי באיירן מינכן, הצליחו "הופה" לזכות במקום השלישי והמכובד, המוביל באופן ישיר לשלב הבתים של ליגת האלופות בזכות שינוי השיטה של אופ"א. זאת תהיה הפעם הראשונה מיום היווסדה של הופנהיים שתושמע מנגינת ליגת האלופות במחוז באדן־וירטמברג. וכן, בזכות הפרש שערים טוב יותר. אין מרגש מכך.

     

    הופנהיים חוגגת (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
    הופנהיים חוגגת(צילום: Gettyimages)

     

    בעונה שעברה המועדון הגיע למשחקי הפליאוף ונכשל לאחר צמד הפסדים לליברפול, אותה קבוצה שתתמודד בסוף החודש בגמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד. זו הייתה הצלחה בפני עצמה, כאשר מתייחסים לקבוצה שאין לה עבר מפואר. כך, למשל, מי זוכר בכלל את עונת 99/00, אז שיחקה הקבוצה בליגה החמישית והחובבנית בגרמניה. דיטמאר הופ הוא השם האמון על הצלחתה של הקבוצה. כן, אנחנו מדברים פה על כסף. ולא מעט. אי־אפשר שלא להזכיר כי בצעירותו שיחק במועדון הקטן והוא ממייסדי ענקית התכנה SAP בשלהי שנות ה־70. למען הסר ספק, הופנהיים ממוקמת במקום ה־7 בשכר הממוצע לשחקן בבונדסליגה. על כמה עומד השכר אתם שואלים? 1.46 מיליון דולר. לשם השוואה, וולפסבורג, שסיימה במקום ה־16 העונה, עם שכר ממוצע של 2.31 מיליון דולר!

     

    נכון לדצמבר 2017, לקבוצה הכחולה יש למעלה מ־9,500 חברי מועדון. נתון די מסחרר, אל מול קבוצות אחרות בסדר גודל כזה. אז אחרי שרד בול לייפציג עשתה היסטוריה בעונת 16/17, כאשר סיימה במקום השני ובעונת 17/18 העפילה לרבע גמר הליגה האירופית, הגיע התור של הופנהיים. לצערינו, אחרי 55 שנים, ולראשונה מאז הוקמה הבונדסליגה, המבורג, מעוטרת התארים, תשחק בבונדסליגה השנייה.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים