שתף קטע נבחר

חזרה בגדול: דניאל פרנקל קבעה את תוצאת השנה בארץ

"זאת רק ההתחלה" אמרה הקופצת לגובה שהתגברה על פציעה קשה, וקבעה 1.80 מטר בתחרות בהדר יוסף. ההישג מרשים במיוחד מפני שהוא מגיע לאחר שהחליפה רגל מנתרת

דניאל פרנקל, שיאנית ישראל בקפיצה לגובה, (1.94 מטר), הפכה הערב (רביעי) לאחת הקופצות היחידות בעולם שניתרו לגובה של 1.80 מטר - לאחר שהחליפו את הרגל המנתרת שלהן. את ההישג היפה שהוא גם תוצאת השנה בארץ, קבעה בתחרות הזמנה של מכבי תל אביב שנערכה בהדר יוסף.

 

מדובר ברגע שיא עבור פרנקל, שקרעה את הרצועה בברך לפני חמש שנים, עברה שני ניתוחים בארצות הברית ורבים כבר חשבו שתיאלץ לפרוש. לפני שלוש שנים ואחרי שיקום ארוך חזרה פרנקל להתחרות ונאלצה להתחיל לקפוץ עם רגל ימין ולא עם רגלה השמאלית שאיתה קבעה כאמור את השיא הישראלי.

 

עברה גובה של 1.80 מטר. דניאל פרנקל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עברה גובה של 1.80 מטר. דניאל פרנקל(צילום: אורן אהרוני)

 

הדרך חזרה לצמרת ממש לא הייתה פשוטה. הקופצת נאלצה להתמודד מול נערות ונלחמה אפילו כדי לעבור גובה בסיסי יחסית של 1.60 מטר. "זה ניצחון של המון השראה", אמר יושב ראש איגוד האתלטיקה, עמי ברן, שכמו רבים התרגש מההישג היפה.

 

את התחרות פתחה פרנקל ברף של 1.65 מטר אותו עברה ללא בעיות מיוחדות כשלאחריו עברה גם 1.73. בהמשך השיגה גם 1.76 ושיפרה את תוצאתה הטובה מאז הפציעה. שיאנית ישראל העלתה את הרף ל-1.78 והצליחה לחלוף מעליו בניסיונה השלישי. בשלב זה ובתיאום עם מאמנה אנטולי שפרן, החליטה לנסות לקפוץ מעל 1.80 מטר, גובה שגם אותו עברה בניסיון השלישי וללא מגע עם הרף. פרנקל הצליחה לייצר קפיצה טובה גם לגובה של 1.83, אך הפעם לא הצליחה לחלוף מעליו. את המקום השני בתחרות תפסה ירדן דליהו שקבעה 1.73 מטר.

 

קאמבק מרגש. דניאל פרנקל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קאמבק מרגש. דניאל פרנקל(צילום: אורן אהרוני)

 

"זו רק ההתחלה", אמרה פרנקל בת ה-30 שמתמחה במקביל במשפטים. כבר בשבת תהיה לה הזדמנות לשחזר או לשפר את הישגה הנהדר, כשתשתתף בתחרות ביוון.

 

בתחרות גם נשבר שיא ישראל בזריקת דיסקוס לגילאי 23. הזורק שיר אדר קבע 55.87 מטר וניפץ ב-69 סנטימטרים, שיא בן 29 שנים שקבע עופר גרשון בשנת 1989. על הדרך הוא גם שיפר את שיאו האישי ב-2.07 מטר. האצנית הכישרונית קארין מריל מהפועל חולון, רצה היום 100 משוכות בזמן טוב של 14.79 שניות. בכך היא שיפרה את תוצאתה של ענת מורד שנקבעה לפני 24 שנים. האצן עמרי סדן רץ 100 מטר ב-10.86 שניות וירד לראשונה מתחום 11 השניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
דניאל פרנקל
צילום: אורן אהרוני
מומלצים