שתף קטע נבחר

"לינוי אשרם היא בין המתעמלות הטובות בעולם"

כך אמרה המאמנת של המתעמלת לקראת אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית שתצא בסוף השבוע לדרך בספרד. זוכת הארד מהשנה שעברה וניקול זליקמן יתחרו בקטגוריה האישית, והנבחרת שעברה מתיחת פנים תנסה לשחזר את הצלחות העבר

המשלחת הישראלית נחתה בגוודלחרה שבספרד לקראת פתיחתה של אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית שתחל בעוד יומיים (שישי). את המשלחת שכבר החלה באימונים ייצגו לינוי אשרם וניקול זליקמן בתחרות האישית. כמו כן כוללת נבחרת ההתעמלות החדשה את בר שפוצניקוב, אופיר דיין, קארין וקסמן, אלי טולדו ושי בן רובי ומתעמלות הג'וניור עדי כץ, ולריה סוצקוב, מישל סגל ושני קטייב.

 

אשרם בת ה-19 מגיעה עם רף ציפיות גבוה, אחרי שבשנה שעברה זכתה במדליית הארד במכשירי החישוק והאלות. המתעמלת עלתה על הפודיום עם הארד גם באליפות העולם בסרט ובקרב רב שמהווה ענף אולימפי. אחת המאמנות של אשרם, איילת זוסמן, שומרת על דריכות: "עשינו את כל ההכנות שצריך, פיזית ומנטאלית. זו תחרות מאוד חשובה, צריך לזכור שמתחרים בארבעה מכשירים ביום אחד, כלומר שעתיים ונגמרת התחרות".

 

לינוי אשרם בהכנות לאליפות אירופה בהתעמלות אמנותית (צילום: אורן אהרוני)
לינוי אשרם. שתי מדליות בשנה שעברה(צילום: אורן אהרוני)

זוסמן המשיכה: "אנחנו עושות כל הזמן התאמות בתרגילים ולא סתם הציונים משתנים. בתחרויות האחרונות נשארנו עם אותם תרגילים, כדי לשמור על יציבות. בטוחה שהיא תעשה את המיטב ונהיה גאות בה בכל מקרה".

 

על הפציעה הקלה ברגל ממנה סובלת אשרם, הוסיפה: "היא קצת פצועה, זה לא נורא. אין כמעט מתעמלת בעולם שלא פצועה. הן חוות אימונים של עשר שעות ביום ומדובר בעומס עצום. מתעמלות עוברות דברים שקשה לגוף של בן אדם לספוג כל כך הרבה שנים.

 

לינוי אשרם בהכנות לאליפות אירופה בהתעמלות אמנותית (צילום: אורן אהרוני)
אשרם עם המאמנות זוסמן וקופילנקו(צילום: אורן אהרוני)
 

 

לסיום הביעה ביטחון באשרם: "אנחנו לא מתייחסות ליחס של מתעמלות אחרות כלפיה ומתעסקות רק באימון. המטרה שהיא תעשה תרגילים בלי שגיאות. לינוי היא בין המתעמלות הטובות בעולם ונעשה את הכול כדי שהיא תישאר שם". המאמנת לנה קופילנקו אמרה: "אצל לינוי כל תחרות היא מתפתחת ומייצרת משהו חדש. היא ילדה מאוד מוכשרת ויכולה לבצע הרבה יותר דברים. אנחנו לא חושבים על מדליה. בוודאי שזה תמיד זה נחמד, אבל בשבילנו חשוב שהיא תהיה בריאה ותעשה את המקסימום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
לינוי אשרם
צילום: אורן אהרוני
מומלצים