שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    נבחרת השמות הגדולים של מונדיאל 2018

    רציתי להרכיב נבחרת של השחקנים המובילים במונדיאל, אבל הבנתי שזה קל מדי. אז נתתי לעצמי מגבלה - אסור לי לשים שני שחקנים מאותה מדינה. זה מה שיצא. מסכימים? טקבקו

    רציתי להרכיב נבחרת של השחקנים המובילים במונדיאל, אבל הבנתי שזה קל מדי. אז נתתי לעצמי מגבלה - אסור לי לשים שני שחקנים מאותה מדינה. הצעד הבא היה קביעת מערך. בדרך כלל כשמרכיבים "נבחרות עונה" כאלה משתמשים ב-3-3-4 עם שני בלמים. בהתקפה בדרך כלל יהיו חלוץ ימני, חלוץ שמאלי וחלוץ מרכזי, ובמרכז השדה קשר אחד אחורי. אז בזה אני אשתמש.

     

    כבר בהתחלה נתקלתי בבעיה. מתוך תריסר השוערים, שחקי ההגנה הוקשרים האחוריים הטובים בעולם, שישה הם ספרדים (דה חאה, ראמוס, פיקה, קרבחאל, אלבה ובוסקטס) ושלושה הם גרמנים (בואטנג, הומלס וקימיך). למעוניינים: שלושת האחרים הם מרסלו, גודין וקומפאני. הבנתי שאני צריך לחסוך בספרדים, אז נתחיל עם הבלמים – מי לא ספרדי או גרמני ובטופ? דייגו גודין ו-וינסנט קומפאני. כמגן ימני בחרתי בקימיך. בעמדת המגן השמאלי לקחתי את מרסלו.

     

    גביע העולם (צילום: getty images)
    גביע העולם(צילום: getty images)

     

    נשארתי עם השוער והקשר האחורי. לבוסקטס יש כמעט בלעדיות על העמדה שלו, כשהיחיד שמסוגל לאיים עליו הוא קאנטה. אצל דה חאה מי שיאיימו הם בופון, אובלאק, אליסון, טר שטגן ונבאס, האופציה היחידה שנותרה לי. אז מי יותר טוב – דה חאה מנבאס או בוסקטס מקאנטה? עם כל הכבוד לקאנטה, הוא היחיד שלא מככב יותר משלוש שנים בטופ העולמי. בוסקטס עושה זאת למעלה מעשור. דה חאה הגיע ליונייטד של פרגוסון לפני שבע שנים ונבאס פרץ לפני ארבע שנים במונדיאל בברזיל. לכן אשחק עם קיילור נאבאס הקוסטה ריקני בשער וסרחיו בוסקטס כקשר אחורי.

     

    כך תמה סאגת ההגנה. מבחינת הקשרים יש נבחרת אחת עם ארבעה קשרים מהטובים בעולם: קרואטיה. כשאני לא יכול לשחק עם דה בריינה של בלגיה, אינייסטה וסילבה של ספרד, פאוליניו, קאסמירו, קוטיניו ופרננדיניו של ברזיל או קרוס, אוזיל, דרקסלר וחדירה של גרמניה, כי שמתי שחקנים מהמדינה שלהם, האופציות הקרואטיות הן הקורצות ביותר. עכשיו רק צריך לבחור בין מודריץ', ראקיטיץ', פרישיץ' וקובאצ'יץ'. בחרתי בלוקה מודריץ', כי הוא הכי ותיק בטופ מבין ארבעתם. בעמדת הקשר השלישי יש תחרות בין חאמס, דלה עלי, פוגבה, מטווידי ופקיר. פוגבה לא חווה עונה טובה במיוחד למרות מספרים לא רעים ופקיר מצטיין בליגה הצרפתית, אך הרמה שם נמוכה. מטווידי היה טוב אבל לא מספיק, ומלבד זאת חבל לי שלא יהיה אף נציג של טוטנהאם אחרי עונה נהדרת שרק בגלל חצי שעה בגומלין נגד יובנטוס לא הביאה את התרנגולים לשלבים המאוחרים בליגת האלופות. לכן בחרתי את דלה עלי.

     

    בהתקפה זה די ברור – חלוץ ימני יהיה לאו מסי, חלוץ שמאלי יהיה כריסטיאנו רונאלדו וחלוץ אמצעי יהיה מוחמד סלאח. כיוון שחסרים יותר מדי שחקנים מעולים, החלטתי לעשות גם ספסל של שלושה שחקנים (כמספר החילופים), אך באותם חוקים (בלי לחזור על נבחרת בה השתמשתי): חאמס רודריגס, אנטואן גריזמן ורוברט לבנדובסקי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים