שתף קטע נבחר

יאיר קטן

אל תעירו אותם: רוסיה באופוריה

המאמן סטניסלב צ'רצ'סוב חטף מכל הכיוונים. דניס צ'רישב יצא מהקפאה של שנתיים. אחרי הקונצרט במשחק הפתיחה, הגיבורים החדשים של רוסיה מחכים למצרים ולמוחמד סלאח

אוהדי נבחרת מצרים חיכו לזה מהרגע בו מוחמד סלאח ירד בדמעות מהדשא בקייב בגמר ליגת האלופות. הפנומן של ליברפול, שצפה מהצד בהפסד המצרי לאורוגוואי בשבת במשחק הפתיחה של הנבחרת בבית 1 במונדיאל, אמור לפתוח היום מול רוסיה ולתת לחברים שלו דחיפה.

 


 

נכון, המאמן הקטור קופר אמר עוד לפני אורוגוואי שסלאח כשיר ויפתח, אבל זו הייתה רק מלחמה פסיכולוגית. הפעם, אנחנו כבר נמצאים בתאריך היעד שסימנו המצרים לחזרתו של החלוץ, כך שנראה שאין פה טריקים חבויים, ומעבר לכך, רופא הנבחרת איהאב להטה וסוכנו של סלאח הכריזו כי הוא כשיר ב-100 אחוז - וזאת למרות דיווח בסוכנות AFP, על כך שחבריו נאלצו לעזור לו להרים ציוד באחד האימונים בגלל שכתפו עדיין לא החלימה.


אוהד עם וובוזלה במונדיאל 2010 (צילום: gettyimages)
מוחמד סלאח. אמור לפתוח(צילום: gettyimages)

 

החזרה שלו קריטית עבור מצרים, ששאר שחקניה לא היוו איום רציני על שער אורוגוואי. עוד במשחקי ההכנה קופר התייחס לכך שלמצרים קשה מאוד לצאת להתקפות בלי סלאח, שלא רק מושך אליו את ההגנה, אלא גם משמש כאיש המוביל ביצירת הזדמנויות ובסיומן.

 

והוא יכול לסיים לא רק את המצבים, אלא גם את האופוריה הרוסית. אפשר להרגיש ברחובות בפער עצום בין הימים שלפני משחק הפתיחה לבין אלו שהגיעו אחרי החמישייה מול סעודיה. אם לפני כן הנוכחות של האוהדים המקומיים כמעט לא הורגשה בחגיגות ההמוניות, אותו ניצחון גדול שינה את הכל. המוני אנשים עטופים בדגלים וצבועים בגווני הדגל נראים בכל פינה.

 

הקטור קופר (צילום: gettyimages)
הקטור קופר. ישתמש בסלאח לא רק כמלחמה פסיכולוגית(צילום: gettyimages)

 

הפתיחה הרוסית המסחררת הציבה במרכז העניינים שתי דמויות בולטות. אלו שני אנשים שהגיעו למונדיאל בתור סימני שאלה אנושיים, אחד על הקווים ואחד על הדשא. הדימוי שלהם השתנה פלאים באופן מיידי, אבל חשוב לזכור עד כמה סעודיה לא היוותה אתגר אמיתי. המאבק של הרוסים במשחק הראשון היה נגד עצמם, קרב מנטלי שבסופו קיבלו מחדש הרבה ביטחון. זה לא מבטיח דבר לקראת מפגש עם נבחרת מאורגנת יותר, וייתכן שאחריו השניים - המאמן סטניסלב צ'רצ'סוב והקשר דניס צ'רישב - יחזרו לספוג אש.

 

לא נסחף באופוריה

צ'רצ'סוב היה האיש שחטף יותר ביקורות מכולם בחודשים שלפני הטורניר. היכולת שלו להכין את השחקנים למונדיאל הוטלה בספק. מנחה הטלוויזיה איבן אורגנט כל כך ריחם עליו, שלפני המונדיאל הוא פתח בקמפיין "שפם התקווה", וקרא לאוהדים לגדל שפם סטייל צ'רצ'סוב כדי להביע תמיכה בו ובנבחרת: "הוא זקוק לכם עכשיו", כתב אורגנט בחצי חיוך באינסטגרם. "הכל הולך נגדו. התחזיות, מזג האוויר, חוקי הפיזיקה, המבנה של חלק מהשחקנים וגם ההיגיון הפשוט".

 

סטניסלב צ'רצ'סוב חוגג (צילום: getty images)
סטניסלב צ'רצ'סוב חוגג. נשאר עם רגליים על הקרקע(צילום: getty images)

 

ברוסיה התייחסו אליו אחרת אחרי הניצחון, אבל שוער העבר של הנבחרת מבין היטב את חוקי המשחק. למרות שהיה לו קשה, הוא ניסה לשמור על שפת גוף מאופקת ככל האפשר במהלך ה-0:5 (עם כל שער הוא השתחרר קצת יותר), ובסיום היה האיש שהתריע: "גם את גביע הקונפדרציות בשנה שעברה פתחנו בניצחון וזה לא הוביל אותנו לשום מקום".

 

בזמן שב"ספורט אקספרס" זעקו אחרי המשחק בכותרת גדולה "אנחנו אוהבים אתכם", צ'רצ'סוב נשאר האיש המפוקס ביותר. זה שלא נכנס להיסטריה לפני הטורניר ולא נסחף לאופוריה כעת. הוא לא יכול להרשות לעצמו את זה. אחרי המשחק מול סעודיה הוא אמר: "לשחק טוב זה דבר אחד. זה דבר אחר לגמרי לשחק טוב בזמן ובמקום הנכונים".

 

מאמן נבחרת רוסיה סטניסלב צ'רצ'סוב מצדיע לארטיום דזיובה לאחר שכבש (צילום: getty images)
"צריך להגיע לשיא בזמן הנכון". צ'רצ'סוב(צילום: getty images)

 

הייבוש הסתיים

מבחינת צ'רישב, הטורניר השתנה מהר מאוד. הוא פתח אותו על הספסל, אבל מהרגע שעלה מוקדם במקום אלן דזגויב הפצוע (כנראה גמר את הטורניר עם פציעה בשריר הירך האחורי), הוא נראה נפלא. וגם כאן, כמו במקרה של צ'רצ'סוב, מדובר בשינוי חד.

 

באופן מדהים, הצמד היפהפה שכבש מול סעודיה היה הפעם הראשונה שהוא כובש במדים הלאומיים, בהופעתו ה-12 בלבד. מאז שכיכב כילד בן 19 בקבוצת המילואים של ריאל מדריד, ובטח לאחר שהוקפץ לבוגרים, הוא סומן ככוכב העתיד של רוסיה, אבל הדברים לא הלכו לכיוונו. כנראה שהוא היה צריך זמן, בגרות ששחקן בן 27 מביא איתו, וגם מקום יציב. בריאל הדברים מעולם לא הסתדרו, ורק כשהגיע לפני שנתיים לוויאריאל מצא בית.


דניס צ'רישב חוגג  (צילום: getty images)
דניס צ'רישב. בדיוק מה שהנבחרת שלו היתה צריכה(צילום: getty images)

 

את יורו 2016 הוא החמיץ בגלל פציעה, ואחרי שנתיים בלי הופעה בינלאומית, הוא חזר לסגל רק לפני שלושה חודשים. אבל עכשיו זה הזמן שלו. ייתכן שאם דזגויב לא היה נפצע צ'רישב היה ממשיך להתייבש, אבל הוא ידע לטרוף את ההזדמנות. חשוב לזכור שהוא מביא איתו משהו אחר לגמרי: בניגוד לרובו המוחלט של הסגל, הוא לא צמח ומשחק בליגה המקומית, אלא ברמה שונה וגבוהה יותר. הוא בדיוק שחקן מהסוג שצ'רצ'סוב צריך על המגרש.

 

שניהם הפכו ברגע מכישלונות לגיבורים. הערב הכל יכול להתהפך חזרה.

 

יפן מחכה לקולומביה

המשחק בין רוסיה למצרים יפתח את הסיבוב השני בשלב הבתים, אבל לפני כן צריך לסיים את הראשון. היום בבית 8 הפתוח, יפן תתמודד מול קולומביה, שהגיעה לרבע הגמר במונדיאל הקודם והייתה אחת הנבחרות המרשימות בו. פולין תקווה שהבלם המנוסה קמיל גליק יוכל לפתוח מול סנגל. ממש עד לרגע האחרון נראה היה שהוא יוחלף בסגל בגלל שנפצע בכתף במהלך ניסיון מספרת במשחקון טניס רגל באימון, אבל לפני הדד ליין לפרסום הרשימה הסופית בפולין היו מרוצים מההתקדמות שלו והחליטו שיישאר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים