שתף קטע נבחר

עם אליסון פליקס: אליפות ישראל יוצאת לדרך

האתלטית המעוטרת בכל הזמנים תעמוד במוקד התחרות שמתקיימת בפעם ה-82. בגזרת הישראלים: דיאנה וייסמן תנסה לשבור את שיאה המיתולוגי של אסתר רוט שחמורוב. גם לונה צ'מטאי ואדווה כהן חולמות על הישגים

אליפות ישראל ה-82 באתלטיקה תחל מחר (רביעי) בהדר-יוסף, כשבמוקד תעמוד השתתפותה של האתלטית המעוטרת ביותר באולימפיאדות, האמריקנית אליסון פליקס. לראשונה הכניסה לאליפות תהיה חופשית.

 

פליקס שתתחרה בריצה ל-200 מטר ובריצת השליחות 4X100 זכתה בעברה בשש מדליות זהב אולימפיות, בשלוש נוספות מכסף וכן ב-16 מדליות באליפויות העולם, מתוכן 11 מזהב. כמו כן, מספר כישרונות מקומיים ישתתפו בתחרויות השונות וההערכה היא שבלא במעט מקצועות יהיו ניסיונות ריאליים לשבור שיאים לאומיים.

 

אליסון פליקס (צילום: getty images)
לא בכל יום מגיעה לארץ כזאת ספורטאית. אליסון פליקס(צילום: getty images)

 

האליפות מזמנת מספר תחרויות ואירועים מסקרנים. אחד הבולטים שבהם הוא ניסיונה של דיאנה וייסמן, לשבור את שיאה המיתולוגי של אסתר רוט ב-100 מטר. האצנית הוותיקה קבעה 11.45 שניות ואילו ויסמן כבר התקרבה לתוצאה זאת עם 11.48 משלה.

 

גם מקצה 1,500 נשים עשוי לספק לנו שיא ישראלי חדש, כאשר ל-לונה צ'מטאי ואדווה כהן יש סיכוי לשפר את ה-4:14.18 שקבעה עדנה לנקרי לפני 24 שנה. חנה מיננקו תמשיך בהכנות שלה לקראת אליפות אירופה שתיערך בחודש הבא ועל הדרך תנסה גם לשפר את תוצאת השנה שלה שעומדת על 14.19.

 

אדווה כהן (צילום: איילת סרוסי)
אדווה כהן. חולמת על שיא ישראלי(צילום: איילת סרוסי)

 

דימה קרויטר, ינסה לקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה בברלין בקפיצה לגובה לגברים שעומד על 2.26 מ'. בקפיצה לנשים תתחרה דניאל פרנקל - אחת הקופצות היחידות בעולם שהחליפה רגל מנתרת בעקבות פציעה קשה וכבר הגיעה השנה ל-1.80.

 

שני המועמדים המובילים לזכייה בריצת 100 מטר הם אמרי פרדיאדו שקבע 10.38 ש' וגל ארד עם 10.45 ש'. איתמר לוי רוצה לשפר את שיאו בהדיפת כדור ברזל שעומד על 19.36 מטר. כמו כן ינסו רביעיות השליחים לגברים ונשים ב-4X100, להימנות על 16 הנבחרות הבכירות באירופה כד להשתתף באליפות בברלין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
אליסון פליקס
צילום: getty images
מומלצים