שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    עד העונג הבא: נפרדים מרוסיה

    סאות'גייט הפתיע עם נבחרת צעירה ורעננה, אמבאפה הצית את הדמיון לגבי העתיד, ניימאר ומסי הפכו לבדיחה ובלגיה נצצה. מונדיאל 2018 זה לא רק צרפת – שלב הסיכומים

    אחרי שקיבלנו אלופת עולם חדשה, ובפריז חגגו את הזכייה של צרפת, זה הזמן לסכם את המונדיאל הנהדר שהיה לנו.

     

    המצטיין – קיליאן אמבפה. כוכב בהתהוות. האם יצליח הצרפתי להגיע לגבהים של פלה, בן ארצו תיירי הנרי, או אפילו מסי ורונאלדו? קשה לדעת כי הוא רק בן 19. אבל כבר עכשיו ברור שאם ימשיך בדרך זו, השמיים הם הגבול. גם לוקה מודריץ' בן ה-33 הציג יופי של טורניר והביא את קרואטיה הרבה יותר רחוק משתכננה.

     

    צרפת חוגגת (צילום: MCT)
    האלופים חוגגים(צילום: MCT)

     

    השחקן הצעיר - דלה עלי. נכון, יש לו רק שער אחד, אבל הנוכחות והפעלתנות האינסופית שמאפיינת את הקשר הצעיר היא שהביאה את אנגליה עד חצי הגמר. גם יירי מינה הקולומביאני עם שלושה כיבושים כשחקן הגנה ראוי למילה טובה.

     

    המאמן - גארת' סאות'גייט. לראשונה מזה תקופה ארוכה מאוד, אנגליה בין ארבע הגדולות. אחרי שלעגו להם במשך שנים, הם סוף סוף הראו שיש להם קצת אופי. נכון, זה שוב לא הספיק לזכייה בתואר, אבל אולי ביורו הם שוב יכבשו את הפסגה. רוב השחקנים צעירים והקריירה הבינלאומית שלהם עוד לפניהם. עם הדרכה ממאמן כמו שיש להם העתיד נראה מבטיח.

     

    הנבחרת האלטרנטיבית – בלגיה. הבלגים שדרגו את עצמם והגיעו עד חצי הגמר לראשונה מאז 1986. עם 15 שחקנים ששיחקו או היו חלק מהסגל גם לפני ארבע שנים, דריו מרטינס הוציא את המקסימום מהשדים האדומים והפך אותם לאימת נבחרות המונדיאל. גם קרואטיה שהגיעה לגמר הראתה אופי ונחישות – וכמובן צרפת שהייתה מכל כולן.

     

    המאכזבת – גרמניה. יש לא מעט מועמדות, אבל אלופת העולם פישלה בענק אחרי רצף של טורנירים מזהירים מאז 2008. כנראה שהדור הנוכחי פשוט פחות כישרוני ואמביציוזי מהקודמים. אחרת, איך אפשר להסביר את הנפילה בשלב הבתים, שכללה הפסדים למקסיקו ולדרום קוריאה? גם ברזיל לא ממש הגיעה לרוסיה.

     

    המאכזב – ניימאר. בלי צל של ספק. מעבר לעובדה שכבש רק פעמיים, הוא התעסק בהצגות במקום להוביל את נבחרתו קדימה. בעיקר בגלל הפציעה הטורדנית מוטב היה לתת לו לנוח ולזמן במקומו שחקן אחר, מה שהיה גורם לפירמינו להיות המוציא לפועל העיקרי ולשפר את סיכויי ברזיל להגיע רחוק. מתחרה רציני של ניימאר היה מסי, שכבכל טורניר גדול בו השתתף כשל ברגע האמת.

     

    השוער - טיבו קורטואה. השוער הטוב ביותר בעולם כיום, בלי ספק. ההצלות האקרובטיות שלו סייעו לנצח את ברזיל והשאירו סיכוי במהלך המשחק מול הצרפתים. אולי רק דניאל סובאשיץ' הקרואטי יכול לתת לו פייט בקרב על התואר.

     

    המשחק – ה־2:3 של בלגיה על יפן. היו כמה, אבל המהפך האדיר של הבלגים מעל כולם. גם מספר השערים וגם שער הניצחון, זמן קצר לפני סיום תוספת הזמן. רוסיה נגד קרואטיה סיפק אף הוא הרבה מאוד רגעי שיא, כולל שני שערים בהארכה, וכמובן הגמר רב השערים.

     

    היה כיף. יהיה קשה לחכות ארבע שנים עד העונג הבא.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: gettyimages
    סאות'גייט וקיין
    צילום: gettyimages
    מומלצים