שתף קטע נבחר

דרמה בטור: המוביל בקטע התרסק ונפל לתעלה

יום דרמטי במרוץ: בתחילתו שוטרים ריססו גז לעבר חקלאים שהפגינו והשליכו חציר - אבל דווקא הרוכבים נפגעו והמרוץ הופסק. בהמשך: פיליפ ז'ילבר שהוביל את הקטע התרסק, דימם - וחזר לאופניים. פטר סאגאן הבטיח מעשית את החולצה הירוקה, ז'וליאן אלאפיליפ ניצח בקטע

מיליוני צופים החסירו פעימה: נראה היה שהקטע ה-16 של הטור דה פראנס ייזכר כקטע שהופסק עקב מחאה, אבל התמונות הדרמטיות, 60 ק"מ לסיום, הבטיחו שהוא ייזכר גם כיום שבו המוביל (פיליפ ז'ילבר) התרסק ודימם.

 

בשורה התחתונה: ז'וליאן אלאפיליפ ניצח בקטע עם תוצאה של 5:13.22 שעות והגדיל את הפער במאבק על החולצה המנוקדת השייכת למטפס המצטיין. זה הקטע השני שהצרפתי מנצח בו בטור, אחרי שחצה ראשון את קו הסיום גם בקטע העשירי. גורקה איסאחירה הספרדי סיים 15 שניות אחריו. אדם ייטס, שנפל ונפצע קלות לקראת סיום הקטע, חצה את הקו שלישי. אבל לתוצאה הסופית בקטע קדמו כאמור דרמות לא קטנות על המסלול.

 

ההתרסקות של פיליפ ז'ילבר (צילום מסך, יורוספורט)
פיליפ ז'ילבר, רגע לפני ההתרסקות(צילום מסך, יורוספורט)

 

ז'וליאן אלאפיליפ חוגג (צילום: AFP)
ז'וליאן אלאפיליפ. ניצח בקטע(צילום: AFP)

 

כ-30 ק"מ לפתיחת הקטע בדרום צרפת מהעיר קרקסון לבנייר-דה-לושון (באורך 218 ק"מ) הופסק המרוץ עקב מחאת חקלאים צרפתים. החקלאים השליכו חבילות חציר על הדרך שבה היו אמורים לעבור הרוכבים ובתגובה ריססו שוטרים גז מדמיע לעבר המפגינים. אלא שכיוון הרוח הוביל לכך שמי שסבל מהגז המדמיע היו דווקא הרוכבים בדבוקה המרכזית, הפלוטון. כדי לאפשר לרוכבים להתאושש, הוחלט בצעד חריג להפסיק את המרוץ ל-15 דקות.

 

כמה שעות לאחר מכן הגיע רגע מפחיד. הרוכב הבלגי הוותיק פיליפ ז'ילבר (בן 36) מקבוצת קוויק-סטפ הוביל בפער משמעותי בקטע ההררי, כשטס על האופניים במורד. אבל חוסר תשומת לב רגעי ונעילה בגלגל האחורי של אופניו הובילו אותו להתרסקות כואבת במיוחד.

 

הרוכבים בטור דה פראנס מחכים לחידוש המרוץ (צילום: AFP)
הרוכבים בטור דה פראנס מחכים לחידוש המרוץ אחרי שהופסק(צילום: AFP)

 

ז'ילבר נראה מתעופף מעל חומת אבנים נמוכה ונופל על ראשו. במשך דקות מצבו לא היה ברור ומארגני הטור בחרו לא לצלמו. אבל אז ז'ילבר, שהתברר כי נפל על משטח רך יחסית, נראה שוב ואחרי התאוששות קצרה עלה מחדש על אופניו והמשיך בגלישה במורד. את המקום הראשון הוא כמובן איבד. ז'ילבר דימם ואנשי קבוצתו חיטו את ידו בזמן הרכיבה.

 

פיליפ ז'ילבר (צילום: AFP)
פיליפ ז'ילבר. התאושש מההתרסקות, אבל איבד את ההובלה בקטע(צילום: AFP)

 

הסלובקי פטר סאגאן הבטיח מעשית זכייה בחולצה הירוקה של הספרינטר המצטיין בטור דה פראנס, כפי שעשה בין 2012 ל-2016. בשנה שעברה נקטע הרצף כשסאגאן נפסל מהמרוץ בשלב מוקדם אחרי שגרם לפציעת רוכב אחר.

 

במהלך הקטע היום יצאו הרוכבים בפעם הראשונה והיחידה בטור הנוכחי מגבולות צרפת, כשרכבו במשך 17 קילומטרים בספרד.

לובש החולצה הצהובה הוא עדיין הבריטי גריינט תומאס מקבוצת סקיי, שמוביל בדירוג הכללי ב-1:39 דקות לפני בן ארצו וחבר קבוצתו כריס פרום, שזכה ארבע פעמים בעבר בטור, כולל בשלוש השנים האחרונות. טום דומולין נשאר במקום השלישי הכללי.


פורסם לראשונה 24/07/2018 15:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך, יורוספורט
פיליפ ז'ילבר מתרסק
צילום מסך, יורוספורט
מומלצים