שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    מסי צריך לעזוב את ברצלונה? הדעות שלכם

    שאלנו אתכם אם לדעתכם לאו מסי צריך ללכת בעקבות רונאלדו ולעזוב את ספרד. הנה כמה מהטורים הנבחרים

    שאלנו אתכם אתמול אם לדעתכם לאו מסי צריך ללכת בעקבות כריסטיאנו רונאלדו ולעזוב את ספרד, או שהנאמנות לברצלונה היא הדבר החשוב ביותר ועליו להמשיך להוביל את הקבוצה שלו. הדעות היו חלוקות, והנה כמה מהטורים הנבחרים:

     

    יוגב ישראלי

    לאו מסי לא יישאר עוד שנים רבות בברצלונה. הקביעה שלי נעוצה בשתי עובדות: בעידן בו שחקני כדורגל ברחבי הגלובוס נקנים ונמכרים בסכומי עתק, הגובלים באי שפיות, די ברור שלא ירחק היום בו יקום אותו שייח או בעל ממון זה או אחר ויניח על השולחן צ'ק שמן. פייר פליי? זה כבר מזמן קרס במגדל הקלפים של אופ"א. הסיבה השנייה נעוצה ברצונו של "הפרעוש" לסגור מעגל ולפרוש בקבוצת נעוריו, ניואלס אולד בויס.

     

    מסי חוגג (צילום: רויטרס)
    לאו מסי(צילום: רויטרס)

     

    אופיר מרקו

    אחד הטיעונים שתמיד חוזרים נגד מסי הולך ככה: "הוא לא היה מצליח בליגה אחרת מול הגנות חזקות". רבים שוכחים שמסי פגש בקבוצות הגדולות באירופה במסגרת ליגת האלופות. מול ארסנל, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי הוא כבש 25 פעמים ב-18 מפגשים. האם העובדה שפלה,שיחק רק ביבשת אמריקה ולא זכה בתארים אירופים פוגמת במעמדו כאחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה? האם העובדה שקרויף לא זכה בתואר עם נבחרתו מורידה מגדולתו? המסקנה: לכל אחד מהגדולים קריירה שונה והישגים שונים.

     

    דורון לדרפיין

    האם הפינגווין לבן האוזן יעזוב את האיים בסמוך לאנטארקטיקה? הגמל את המדבר או הדג יצא מהמים? לְיוֹנֵל אַנדְרֶס מֶסִי קוּצִ'יטִינִי לא יכול לעזוב את ברצלונה. לא רק בגלל שמועדון הכדורגל של ברצלונה העניק לו את המימון עבור הטיפול הרפואי היקר בהורמון הגדילה או בגלל שהוא חב למועדון הזה את הקריירה שלו. מסי לא יכול לעזוב את ברצלונה כי רק שם הוא יכול להציג את כישרונו הענק ולא בשום מסגרת אחרת.

     

    אורי ברקאי

    אין ספק שמסי הוא אחד הטובים ששיחקו את המשחק. ישנה ציפייה ממנו לעשות דברים גדולים שנעשו רק ע"י יחידים בדורם דוגמת פלה ומראדונה. האחרון, למשל, הגיע לנאפולי, קבוצה בינונית באיטליה, והפך אותה למועדון פאר. מסי של ארגנטינה הוא לא הפרעוש של ברצלונה שמצליח בקסמיו לעשות את הבלתי ייאמן, ומעבר שלו לקבוצה אחרת יוכל לפתור את האנומליה הזו. במבט עתידי, עוד תואר או שניים עם ברצלונה לא ישנה את מה שהעולם יזכור ממסי, ולכן בגילו המתקדם לכדורגלן הגיע הזמן למצוא אתגר חדש לפני שיהיה מאוחר מדי.

     

    אלעד אפשרי

    מסי השיג הכול וזכה בהכל בכדורגל המועדונים עם בברצלונה, והצעד המתבקש הוא להישאר ולהיות הסמל של המועדון. שחקן שמשחק מתחילת הקריירה שלו באותה קבוצה זה דבר מיוחד, שונה מהנוף המוכר לנו בכדורגל. בראייה היסטורית, להיזכר כשחקן הטוב בהיסטוריה ושחקן שנשאר נאמן לקבוצה אחת לאורך כל הדרך רק יוכיח את הגדולה שלו דווקא כאדם, ויותר מכך, יבסס את הקלישאה הגדולה ביותר במשחק - הקבוצה מעל הכל. הוא גם יוכיח שהיא לא חייבת להיות קלישאה.

     

    לאו מסי ברצלונה (צילום: רויטרס)
    (צילום: רויטרס)

     

    בועז ארמי

    כמות המילים שנכתבה על מסי בשנות פעילותו עולה רק על כמות ההישגים שלו. בשני המקרים מדובר התופעה. מלך השערים של ברצלונה. מלך שערי הליגה הספרדית. מלך הבישולים של הליגה הספרדית. אלו כמובן רק חלק מן ההישגים. היד והרגל במקרה הזה עדיין נטויות. אם בתופעות עסקינן, ידוע שבכל תופעה יש תופעה שותפה או שותפה משנית. ברצלונה. מועדון גדול ועטור הישגים. לגדול במועדון כזה ולהגיע למעמד של תופעה ייחודית הינו הישג בפני עצמו. מאמנים באו והלכו. גם חלק מהשחקנים. מסי יש רק אחד. וככזה עליו להישאר חלק מהמשוואה, מסי=ברצלונה. בכל נושא ניתן למצוא אתגר. מסי כנראה חי מאתגרים, ועל כך כל הישגיו. מסי בלי ברצלונה? הכל יכול לקרות ולכל דבר מתרגלים. מיתוסים חייבים גם רומנטיקה, מוזיקה טובה, סיום שמח ומרגש. המיתוס של מסי יישאר גדול בכל מקרה. רומנטי ומרגש? רק אם יישאר בברצלונה.

     

    אוהד עטיה

    לא צריך להיות נביא כדי להבין איזו שנה משוגעת מחכה לנו בכדורגל האירופי. CR7, או אם תרצו "מכונת השערים" הבלתי נגמרת, עבר לגברת הזקנה בעסקה נוצצת, מרעישה ומפתיעה. הרבה אנשים שואלים את עצמם "למה?!" היה לו הכל אצל הלבנים ממדריד, אבל כריסטיאנו קם בבוקר ורואה רק דבר אחד מול עיניו - "פרעוש" קטן ומוכשר בשם ליונל מסי. כריסטיאנו רוצה להוכיח לכולם, ובמיוחד למסי, שהוא השחקן הטוב בהיסטוריה, ורוצה להוכיח את זה ע"י זכייה באליפויות ובליגת האלופות עם שלוש קבוצות בשלוש הליגות הטובות בעולם. לכן אני אומר לך מסי, אתה בן 31, יש לך עוד כמה שנים טובות לתת: צא החוצה, תפתח את הראש, תחזיר את הרעב שנדמה שנעלם, תבחר ליגה אחרת עם קבוצה שאתה מאמין בה ותוכיח לכולם שאתה מספר 1 בהיסטוריה כולה!

     

    מאיר שפרכר

    מסי השיג כל מה שאפשר בברצלונה, וללא רונאלדו הליגה הספרדית בדרך לירידה קלה. אם הוא יילך לליברפול, למשל, הוא ימצא ליגה עוצמתית בהתפתחות ויוכל להוכיח את גדולתו, שהוא מסוגל להגיע רק לא רק בחממה של בארסה.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים