שתף קטע נבחר

אולי הפעם: הכירו את מכבי תל אביב המתחדשת

מכבי השקיעה הקיץ הרבה כסף בקו האחורי הנוצץ שלה כדי לחזור להצלבה ביורוליג אחרי שלוש שנים. סקוטי ווילבקין וג'רמי פארגו ינסו לקחת אותה לשם, גם אם הסגל שנבנה סביבם הרבה פחות אטרקטיבי

 

הנפת צלחת האליפות (צילום: ראובן שוורץ)
איך תיראה מכבי החדשה?(צילום: ראובן שוורץ)

 

"אמרתי לאנשי מכבי ת"א שיש המון סימני שאלה בנוגע להתאמה של קנדריק ריי, כי הוא בסך הכל סיים שנה ראשונה באירופה בקבוצה מהדרג השני. במכבי ענו לי את התשובה הכי טובה שיכולה להיות: 'אם היו רק סימני קריאה בקשר אליו, הוא היה נחטף על ידי הקבוצות העשירות ביבשת'".

 

מי שחתום על הציטוט הזה הוא אורן עמיאל, שאימן את שחקן הרכש החדש והלא מוכר של הצהובים בנימבורק הצ'כית בעונה החולפת. אפשר לומר שהוא מבטא בצורה הטובה ביותר את קו המחשבה מאחורי בניית הסגל לקראת עונת 2018/19.

 

אינפו מכבי תל אביב ()
כך זה נראה כרגע


קנדריק ריי בפעולה (צילום: AP)
יותר סימני שאלה מקריאה. קנדריק ריי(צילום: AP)

אוהדי מכבי ת"א לא התלהבו מההחתמה הזאת, כמובן. ריי, שעד לפני שנתיים שיחק בקולג' האלמוני קנסו סטייט, הוא לא שם שמוכר מינויים. אותו דבר אפשר להגיד גם על אנג'לו קלויארו, פורוורד אמריקאי ממוצא איטלקי שעבר בין קבוצות בינוניות באירופה. האחרונה היא באנביט הטורקית.

 

הקיץ של מכבי ת"א התחיל עם השידוך המסקרן בין האלופה הישראלית לאחד השחקנים הלוהטים בשוק - סקוטי ווילבקין. הגארד הוביל בעונה שעברה את דרושפאקה לזכייה ביורוקאפ ונבחר ל־MVP של המפעל עם הצגות מחשמלות, כמו 41 נקודות נגד באיירן מינכן בחצי הגמר ו־28 בגמר מול קובאן.

 

לפי חלק מהפרסומים הוא כבר היה סגור באנאדולו אפס, אבל לא נשאר בטורקיה בסופו של דבר אחרי שהמו"מ על הפיצוי שהייתה אמורה לקבל דרושפאקה מאנאדולו פוצץ (לווילבקין היה חוזה לעונה נוספת בדרושפאקה). המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' והמאמן נבן ספאחיה עשו הכל כדי להנחית אותו בישראל והצליחו. ווילבקין חתם על חוזה יקר במיוחד במונחי מכבי ת"א, וישתכר 1.5 מיליון דולר לעונה בשנתיים הקרובות.

 

סקוטי ווילבקין (צילום: Anadolu Agency)
החתמה נוצצת. סקוטי ווילבקין(צילום: Anadolu Agency)

 

נוצץ מאחור, אפור מסביב

השיחות עם הצלע השנייה בקו האחורי, ג'רמי פארגו, ידעו עליות ומורדות. פארגו הגיע בעונה האחרונה לקדנציה שלישית אחרי שמכבי ת"א הודחה מהיורוליג, ובעיקר בזכותו היא החזירה לארון את צלחת האליפות אחרי ארבע שנים בלי עלייה לגמר. במהלך המגעים איתו הוא הספיק לעקוץ את הקבוצה בטוויטר ("כל הכבוד למכבי ת"א על ההחתמות וההצעות! אל תקראו לי כשתצטרכו עזרה שוב"), ככל הנראה בעקבות צירופם של ריי וקלויארו. בסופו של דבר הצדדים הגיעו להבנות והוא חתם על חוזה המוערך במיליון דולר לעונה.

 

אין ספק שווילבקין ופארגו משלימים את אחד מצמדי הגארדים הטובים ביבשת. ברגע שווילבקין חתם ופארגו האריך חוזה, זו הייתה צפירת ההרגעה שהאוהדים חיכו לה. הם הבינו שההחתמות האפורות של ריי וקלויארו נועדו להשאיר כסף לתותחים הכבדים מאחורה.

 

ג'רמי פארגו חוגג (צילום: עוז מועלם)
קו אחורי נוצץ יחד עם ווילבקין. ג'רמי פארגו(צילום: עוז מועלם)

 

לג'וני אובראיינט, הזר הרביעי שהגיע הקיץ להיכל, יש 147 משחקים ב־NBA ברזומה אבל קשה להגיד שהוא הצליח להטביע חותם בליגה הטובה בעולם. לכך צריך להוסיף את העובדה שהפורוורד/סנטר לא שיחק כדורסל באופן מסודר מאז חודש פברואר. יש לו יכולות התקפיות לא רעות, הוא גם יודע להוריד כדור לרצפה ופיתח זריקה סבירה לשלוש. יחד עם זאת, חובת ההוכחה עליו, ונראה שבדומה לריי ולקלויארו מכבי ת"א לקחה פה הימור.

 

כשנכנסים לאתר האינטרנט של המועדון רואים בסגל את 14 השחקנים שכבר חתומים לעונה הקרובה, ולצידם עוד עשר צלליות של שחקנים שאולי יחתמו בהמשך. למה אולי? ב־8 באפריל הוציא המועדון הודעה מפתיעה לפיה בעונה הבאה ייבנו שני סגלים אחד ליורוליג ואחד לליגה בטענה שהחוקים שמגבילים את הקבוצה בישראל לא משאירים לה ברירה.

 

ג'וני אובראיינט (צילום: AP)
לא בדיוק הותיר חותם ב-NBA. ג'וני אובראיינט(צילום: AP)

 

מאז עברו ארבעה חודשים, ובעוד שלושה שבועות מכבי ת"א תתחיל להתאמן. עד אז עשרה שחקנים חדשים לא יחתמו בהיכל, וגם לא ימונה מאמן לקבוצת הליגה. אז למה בכל זאת המועדון לא מודיע על ביטול ההחלטה? שאלה טובה. בכל מקרה, עושה רושם שלפחות בתחילת העונה בליגה ובניגוד לשנים קודמות הישראלים יקבלו יותר זמן פרקט בזמן שהזרים המובילים ישחקו ביורוליג. מצד שני, אם יש משהו ששמעון מזרחי שונא זה להפסיד. ברגע שההפסדים יתחילו להיערם נראה שהכוכבים הגדולים יעברו לשחק בשתי המסגרות במקביל, אולי אפילו מהר ממה שכולם חושבים.

 

על הכוונת: הלפרין וזר נוסף

ואם כבר נגענו בישראלים הם נכון לעכשיו עקב האכילס של מכבי. בסגל אמנם חתומים שבעה כאלה, אבל עתידם של שלושה לא ברור. בזמן שעתידה של שלישיית המתאזרחים אלכס טיוס, ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו מובטח, ואליה התווסף נמרוד לוי שחזר מעונת השאלה במכבי אשדוד, כרם משעור ויובל זוסמן נמצאים עם רגל וחצי בחוץ, ועוד לא בטוח מה יעלה בגורלו של דני אבדיה.

 

משעור, שמתאמן בימים אלה כמו בכל קיץ בלאס־וגאס, מעוניין לעזוב וצפוי לחזור לבני־הרצליה. זוסמן, ה־MVP של אליפות אירופה עד גיל 20, מאוכזב מכך שלא קיבל יותר מדי הזדמנויות מספאחיה ומחזיק בלא מעט הצעות, כולל מגלבוע/גליל ומאילת שנראות הכי מעניינות עבורו. בנוגע לאבדיה המצב שונה: אביו התבטא לאחרונה כי בנו ככל הנראה יישאר, אבל שום דבר עדיין לא סגור גם אצלו. מי שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים שצמחו בישראל רוצה לקבל דקות משחק, ולא בטוח שיהיו לו כאלה העונה.

 

יובל זוסמן גוזר רשתות (צילום: ראובן שוורץ)
מאוכזב מכמות הדקות, אמור לעזוב. זוסמן(צילום: ראובן שוורץ)

 

עם החוק הרוסי, בסגל שבו יש ארבעה ישראלים בלבד, יהיה למכבי ת"א קשה מאוד להצליח. זו אולי הסיבה להתעניינות באקס יותם הלפרין, שסיים חוזה בהפועל ירושלים ומחזיק גם בהצעות מאשדוד ומעירוני נס־ציונה. בבירה היו שמחים לראות את הלפרין בן ה־34 משתלב בתפקיד מקצועי־ניהולי במועדון, אבל נכון לעכשיו הוא עדיין רוצה לשחק.

 

בנוסף לפארגו, ספאחיה והצוות המקצועי השאירו את השחקנים היותר יציבים בקבוצה. שניים כאלה הם דיאנדרה קיין, מנקודות האור הבולטות בעונה האחרונה, ומייקל רול שהרשים והוחלט להמשיך איתו בזכות האופי, האחריות והקליעה האיכותית שסיפק. גם משאר השחקנים שנשארו - טיוס (אתלטיות ויכולת לחסום זריקות), כהן (קליעה מבחוץ ועזרה בריבאונד) ודיברתולומאו (הגנה, ניהול משחק וקליעה), ספאחיה יודע מה הוא יקבל.

 

יותם הלפרין אדריאן בנקס מאט האוורד (צילום: עוז מועלם)
שוב ילבש צהוב? הלפרין(צילום: עוז מועלם)

 

מכבי ת"א צפויה להחתים בהמשך הקיץ עוד זר אחד שיהיה השמיני שלה, ככל

הנראה גבוה, למרות שעד עכשיו היא לא הביאה מחליף לדשון תומאס בעמדת הסמול פורוורד. בכל מקרה, לא כל השמונה יירשמו בהתחלה לליגה כדי לא למלא את המכסה הכוללת (לכל קבוצה מותר לרשום עד שמונה זרים בישראל). בסופו של דבר, השאלה שנותרה עדיין פתוחה ונקבל עליה תשובות רק בהמשך היא האם כל העסק הזה יתחבר לקבוצה מנצחת או שהכל שוב ייגמר באכזבה.


פורסם לראשונה 06/08/2018 10:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
ג'רמי פארגו
צילום: עוז מועלם
מומלצים