שתף קטע נבחר

עיראקי לא הופיע - עמית מדאח הבטיח מדליה

אליפות העולם לנוער באיגרוף תאילנדי: העיראקי מוחמד ג'לאל סירב להתמודד מול הישראלי עמית מדאח, בן העדה הדרוזית שהעפיל בשל כך לחצי הגמר. מירי רגב: "מביש שעדיין יש ספורטאים שלא נוהגים ברוח ספורטיבית ומערבים פוליטיקה וספורט"

מחאת העדה הדרוזית בעקבות חוק הלאום תופסת את אחד מנושאי השיחה העיקריים בימים אלה בחברה הישראלית. יחד עם זאת, ספורטאים דרוזים ממשיכים לייצג את המדינה בהצלחה, להביא כבוד, וסובלים גם הם מהתנהגות אנטי ישראלית מצד מתחרים ממדינות ערב. אחד מהם הוא עמית מדאח, שעלה היום (ב') לחצי גמר אליפות העולם לנוער באיגרוף תאילנדי הנערכת בימים אלה בבנגקוק.

 

מדאח (17), תושב הכפר כיסרא-סמיע, מחזיק בתואר אלוף אירופה ולפני שנה זכה במדליית ארד באליפות העולם לנוער. הפעם הוא הבטיח מדליה כשעלה לחצי הגמר לאחר שיריבו העיראקי מוחמד ג'לאל לא הופיע לקרב מולו. לפני כן הוא ניצח 9:10 בקרב הראשון את חמדן מוחמד מאיחוד האמירויות.

 

עמית מדאח (צילום: באדיבות התאחדות אילת)
עמית מדאח(צילום: באדיבות התאחדות אילת)
 

 

מדאח, המתחרה בקטגוריית משקל עד 57 ק"ג ומתאמן אצל אלכס דר ואדם גלילי, יתמודד מחר (ג') בחצי הגמר מול הרוסי מוחמד יוסוף מומונחומוב. הענף פועל בישראל במסגרת התאחדות "אילת" והספורטאים

זוכים לתמיכה וליווי מההתאחדות ובסיוע במיון טיסות לתחרויות ומחנות אימונים, ציוד וליווי מקצועי.

 

המשלחת הישראלית לאליפות כוללת שמונה ספורטאים ושתי ספורטאיות בגילאים 11 עד 17. לפני התחרות שהו הספורטאים הצעירים במחנה אימונים בתאילנד.

 

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בירכה את מדאח על הישגו והגיבה על סירובו של העיראקי להתמודד מולו: "מביש שעדיין יש ספורטאים שלא נוהגים ברוח ספורטיבית ומערבים פוליטיקה וספורט. זו עוד הוכחה שלא משנה מי יעמוד מול אותם מתחרים - מוסלמים, צ'רקסים, נוצרים, דרוזים או יהודים. מעצם העובדה שהספורטאים שלנו מייצגים את מדינת ישראל, הם הופכים למוקצים בעיניהם של הספורטאים שהפכו את זירת הספורט לזירת התגוששות פוליטית".

 

למדאח אמרה רגב: "אני גאה בך ובהישג שלך. מחזיקה לך אצבעות בקרב מול הרוסי וממתינה לביקור שלך בלשכתי מיד עם חזרתך למדינה הנפלאה שלנו".

 

משלחת ישראל (צילום: באדיבות התאחדות אילת)
משלחת ישראל לאליפות העולם(צילום: באדיבות התאחדות אילת)

 

נשיא התאחדות אילת, אריק קפלן: "עצוב לראות איך כל פעם מחדש פוליטיקה ושיקולים שאין להם שום נגיעה לספורט, הם שמנצחים ומונעים תחרות ספורטיבית הוגנת, והפעם שמתחרה עיראקי מסרב לעלות להתחרות מול צעיר דרוזי ישראלי. כולנו גאים בעמית, שמייצג אותנו בכבוד ומאחלים לו המון הצלחה בהמשך התחרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות התאחדות אילת
עמית מדאח
צילום: באדיבות התאחדות אילת
מומלצים