שתף קטע נבחר

צילום: גטי אימג'ס

לאלף נמר: טייגר וודס קם מהקרשים

"מחוץ לרדאר": אחרי שערוריות המין, קריסה ביכולת, ארבעה ניתוחים בגב והיעדרות ארוכה מהספורט, שחקן הגולף המפורסם בעולם כמעט וזכה במייג'ור והצית את הדמיון של חובבי הענף. האם זהו תחילתו של סיפור הקאמבק המדהים מכולם?

 

"לא הצלחתי לעשות כלום. היה לי יום נורא, בעיתוי הלא נכון".

 

במילים אלו הביע באכזבה רבה טייגר וודס את תחושתו אחרי שסיים שני באליפות ה-PGA, אחד מארבעת המייג'ורס - הטורנירים החשובים של השנה ב-2009.

 

לכתבות נוספות במדור "מחוץ לרדאר"

 


 

תשע שנים אחרי, וודס (41) שוב סיים שני באליפות ה-PGA. הפעם התגובה שלו הייתה שונה בתכלית. הוא הניף לאוויר אגרוף של מנצח וצעק באושר לקול תשואות הקהל הרועמות. לו היו מפשירים חובב גולף שהוקפא בעשור הקודם, המחזה הזה היה נראה לו סוריאליסטי. איך ייתכן שאחד משחקני הגולף הגדולים בהיסטוריה, האיש שזכה ב-14 מייג'ורס, חוגג כך במפגין את דירוגו במקום השני?

 

טייגר וודס (צילום: רויטרס)
אין מאושר ממנו. טייגר וודס חוגג(צילום: רויטרס)

כל כך הרבה עבר על וודס מאז הימים בהם שלט בענף הגולף ביד רמה, שערוריות מין שריסקו את תדמיתו, קריסת חיי הנישואין, הסתבכות עם החוק, פציעות מסכנות קריירה וצניחה אדירה ביכולת ובהישגיו הספורטיביים. מי שעקב אחרי הצניחה החופשית של וודס, מבין היטב מדוע שמח כל כך מהמקום השני ולמה ייתכן וזהו תחילתו של אחד מסיפורי הקאמבק הספורטיביים המרשימים ביותר.

 

אין עוררין על כך שוודס הוא אחד משחקני הגולף המוכשרים בהיסטוריה ולבטח המותג הבולט ביותר שייצר הענף מאז ומעולם. מאז שהפך למקצוען ב-1996, וודס הרוויח כבר יותר ממיליארד וחצי דולר, כשהרוב המוחלט הגיע כמובן מחסויות וחוזי אימוץ, הפרסים בסבב הגולף הקנו לו רק בסביבות 10 אחוז מסך רווחיו. 14 תארי המייג'ור שלו מציבים אותו במקום השני אחרי ג'ק ניקלאוס (18). גם בכמות התארים הכללית בסבב, 79, הוא מדורג שני בכל הזמנים. 19 פעמים בקריירה הוא ביצע את החבטה המושלמת שבה הכניס את הכדור לגומה בחבטה אחת. שמו נרשם בספר השיאים של גינס ב-17 קטגוריות שונות.

 

אלא שבשנים האחרונות וודס נראה כמו צל של עצמו. לפני קצת יותר משלוש שנים, תחת הכותרת "נמר של נייר" סקרנו ב"מחוץ לרדאר" את המפולת החדה בקריירה שלו. חייו האישיים אמנם התייצבו יחסית אחרי שערוריית המין המפורסמת, והוא היה אז בזוגיות עם גולשת הסקי לינדזי וון, אבל היכולת הייתה עלובה ביותר. וודס שיחק כל כך רע שהוא החליט להודיע על הפסקה בלתי מוגבלת בזמן ממשחק אחרי שרשם את הסיבוב הגרוע בקריירה שלו.

 

האקסית. וודס עם לינדזי וון (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
האקסית. וודס עם לינדזי וון(צילום: gettyimages)

 

"לא הייתי מסוגל לשבת מרוב כאבים"

בשנים האחרונות המצב היה אפילו רע יותר, וודס כמעט ולא שיחק בגלל פציעות חוזרות ונשנות בגב. מאז 2014 הוא עבר ארבעה ניתוחים בגבו. הניתוח האחרון באפריל בשנה שעברה היה לאיחוי חוליות השדרה.

 

"חברים היו מזמינים אותי לארוחת ערב, אבל נאלצתי לסרב כי לא הייתי מסוגל לשבת מרוב כאבים", הוא סיפר במסיבת עיתונאים על הכאבים העזים, "לא הצלחתי לישון בלילה".

 

הכאבים הללו הובילו את וודס לעוד תקרית מביכה, אחת מבין רבות בהן היה מעורב בעשור האחרון. במאי בשנה שעברה הוא נעצר בפלורידה אחרי שנתפס נוהג תחת השפעה בו זמנית של משככי כאבים, כדורי שינה ומריחואנה. השוטרים מצאו את וודס מחוסר הכרה במכוניתו שחנתה בצד הכביש כשמנוע הרכב דולק. וודס נשפט לשנה של מבחן במהלכה נאסר עליו לשתות אלכוהול, ובנוסף הוא נדרש להעניק 50 שעות למען הקהילה.

 

רגע השפל הגדול. וודס במעצר (צילום מסך מתוך טוויטר) (צילום מסך מתוך טוויטר)
רגע השפל הגדול. וודס במעצר(צילום מסך מתוך טוויטר)
 

באותם ימים אף אחד, וגם לא וודס, תיארו שהוא מסוגל לחזור לימיו הגדולים או אפילו לדגדג אותם. ימי השפל ההם נראו כמו העמודים האחרונים והעצובים בסיפור הקריירה של אגדת הגולף.

 

אל עונת 2018 וודס הגיע אחרי שלא שיחק כלל ב-2016 ושיחק בסך הכול בטורניר אחד ב-2017. בדצמבר האחרון הוא דורג 1,199 בעולם. "אם להיות כנה אתכם, אני רק רוצה לחזור לשחק בסבב ולהיכנס לשגרת משחק על פי לו"ז טורנירים, לא עשיתי את זה כל כך הרבה זמן שאני לא יודע למה לצפות", הוא אמר בתחילת העונה.

 

טייגר וודס (צילום: getty images)
כמעט לא שיחק שנתיים. טייגר וודס השבוע(צילום: getty images)

אבל למרות הציפיות הנמוכות, וודס הצליח להפתיע את כולם ואולי גם את עצמו. כבר בחודש מרץ הוא סיים שני באליפות ואלספר בפלורידה, הייתה זו הפעם הראשונה מאז 2013 שהוא סיים בין חמשת הראשונים בטורניר של סבב ה-PGA. אבל זה היה רק האפרטיף לקראת המייג'ור השלישי של השנה, האליפות הפתוחה בסקוטלנד, וודס מצא את עצמו במקום הראשון אחרי תשע גומות בסיבוב האחרון. עולם הגולף רעד מהאפשרות שוודס יזכה במייג'ור ה-15 בקריירה שלו. זה לא קרה. שתי גומות בהן הכניס את הכדור ביותר חבטות מהתקן של הגומה (בגולף לכל גומה יש תקן של כמות חבטות ממוצעת שאמורות לקחת לשחקן להכניס את הכדור) הורידו אותו למקום השישי, אבל גם כך הייתה זו ההופעה המרשימה ביותר שלו במייג'ור מזה שנים.

 

לא לקח זמן רב בכלל עד שהוא התעלה אף על ההופעה ההיא, ביום ראשון האחרון הגיע המקום השני באליפות ה-PGA שהוזכר בפתיחת הכתבה. וודס נתן את הכול, רשם את הסיבוב הטוב ביותר בקריירה שלו בסיבוב גמר (64 נקודות), אבל זה לא הספיק מול ברוקס קופקה המצוין שזכה בתואר עם 16 חבטות מתחת לתקן לעומת 14 של וודס. קופקה, עבורו היה זה המייג'ור השני השנה אחרי שזכה קודם לכן באליפות ארה"ב הפתוחה, ביסס את עצמו כאחד מהשחקנים הטובים בסבב כיום.

 

וודס, שכל כך שנא להפסיד כשהיה בשיאו, ידע לקחת את ההפסד הזה בפרופורציה וכאמור אפילו לחגוג את ההישג שלו. "היה לי סיכוי לנצח בשני המייג'ורים האחרונים, לפני שנה אפילו לא הייתי יכול לדמיין את זה, כך שאני פשוט מודה על המקום שאני נמצא בו כעת", אמר וודס, "בתחילת השנה לא הייתה לי חבטה, לא הייתה לי מהירות, לא שיחקתי שנתיים. לא ידעתי בכמה טורנירים אשחק השנה, או אם בכלל אשחק. אלוהים, אפילו לא הייתי בטוח אם אחזור לשחק גולף אי פעם".

 

טייגר וודס (צילום: AFP)
גם הוא לא האמין להישג הנהדר. וודס(צילום: AFP)

 

ויש גם חברה חדשה, אבל בשקט

אותו וודס שכזכור לפני פחות משנה היה במקום ה-1,199 בעולם זינק עד למקום ה-26, ומה צופן לו העתיד? מעבר לזינוק המדהים ביכולות הגולף שלו, ולמצבו הרפואי שהשתפר פלאים, גם בחייו האישיים במקום טוב יותר. מאז נובמבר הוא נמצא בזוגיות חדשה עם אריקה הרמן שמנהלת את אחת המסעדות שבבעלותו. בניגוד למערכות יחסים מהעבר שלו, את הזוגיות הפעם הוא מנהל בפרופיל ציבורי נמוך יותר – עד כדי כך שכשהרמן נישקה אותו בסיום אליפות ה-PGA, חובבי גולף רבים נראו מופתעים בטוויטר וכלל לא ידעו שיש לוודס חברה.

 

בכל הקשור לגולף, וודס מודה שבגיל 42 לא קל לו להתמודד עם החבר'ה הצעירים והחבטות העוצמתיות שלהם. קופקה למשל מסוגל לחבוט למרחק של מעל ל-300 מ'. "זה המשחק החדש, השחקנים הצעירים פשוט מפציצים וזה יתרון עצום עבורם". אך למרות הפער הפיזי, לוודס יש הרבה סיבות להיות אופטימי בעקבות הישגיו האחרונים. השחקן שכולם כבר הספידו שב מהמתים וחזר להיות גורם משמעותי בסבב. ברוב סוכנויות ההימורים היחס לזכייה של וודס במאסטרס, המייג'ור הראשון של השנה הבאה, עומד על 1 ל-12, רק שלושה שחקנים, ג'ורדן ספית', דסטין ג'ונסון ורורי מקלרוי, כולם כוכבי על של הענף, נחשבים לבעלי סיכוי גבוה יותר.

 

רורי מקלרוי (צילום: AFP)
אחד מכוכבי העל של הענף. רורי מקלרוי(צילום: AFP)

 

סיפור הקריירה של טייגר וודס גם בחלקיו היפים וגם באלו המכוערים היה חוצה מגזרים ועניין גם אנשים שהקשר ביניהם לגולף קלוש. אני ממליץ לכם בחום, גם אם גולף זה לא בדיוק כוס התה שלכם, לא לפספס את הפרק הנוכחי – אתם לא תסלחו לעצמכם אם תחמיצו את אחד מסיפורי הקאמבק המרגשים ביותר בתולדות הספורט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים