שתף קטע נבחר

אריה מליניאק

ההחלטה הנכונה: יותם הלפרין פרש בזמן

הוא יכול היה לסחוב עוד עונה מיותרת שתשאיר טעם רע לקריירה יפה, אבל הגארד (34) פעל בחוכמה כשתלה את הגופייה. קולו נדם בשביתת השחקנים, אבל טור הזכות שלו ארוך: שתי אליפויות בהפועל ירושלים ושני תארי יורוליג זה משהו שמעטים עשו

 



יפה עשה יותם הלפרין (34) כשהחליט לוותר על עוד עונה כשחקן. הפיתוי למשוך עוד עונה הוא גדול ולמרות כאבי הגב והברכיים שלא נותנים לישון בלילות ודקות המשחק שפוחתות, אתה מוצא את עצמך על הספסל ליד שחקנים בני 18, זרים באים והולכים, ומצפים שתנצח משחקים כשאחרים עושים במכנסיים. זה מתסכל.
 
 


 

יותם קיבל את ההחלטה הנכונה: לא לסחוב עונה מיותרת נוספת, שתשאיר טעם רע לקריירה יפה מאוד. אם טיימינג זה הכל בחיים, אז הלפרין עשה במהלך הקריירה כמה צעדים נכונים.

 

אינפו הלפרין ()
רזומה מפואר. יותם הלפרין

 

במיוחד ההגעה להפועל ירושלים בעיתוי מושלם, כשהקבוצה עברה לשחק בארנה ואורי אלון לקח את העסק לידיו והגדיל את התקציב. את השאר עשתה בשבילו מכבי ת"א, שוויתרה עליו ועל ליאור אליהו. למרות שיותם וליאור לא היו השחקנים הטובים ביותר במכבי ת"א והפועל ירושלים, הוויתור של מכבי עליהם נתן לירושלים במתנה שני ישראלים שבליגה עם חוק רוסי הפכו למשך שלוש שנים לקבוצה ישראלית מנצחת גם מקצועית וגם תדמיתית.

 

מובן שיותם לא ירק אף פעם לבאר הצהובה ממנה שתה וגם בשביתת השחקנים נדם קולו, כי יותר חשוב להבטיח עוד שנה-שנתיים של משכורת, אפילו על הספסל של ירושלים, מאשר לדאוג לדקות על הפרקט לשחקני העתיד. יש שיאמרו טפלון. אבל טור הזכות של הלפרין ארוך: להיות קפטן בקבוצה שאינה מכבי ת"א, לקחת שתי אליפויות בשלוש שנים ולהגיע לחצי גמר יורוקאפ - זה משהו שמעטים כאן חוו.

 

כשחקן שמתבסס בעיקר על קליעה מבחוץ, הרזומה של יותם הוא מהמפוארים של שחקן ישראלי: שני תארי יורוליג (עם קבוצת החלומות של מכבי ת"א), שבע אליפויות ישראל ושש עונות באירופה - שלוש באולימפיאקוס, אחת בלובליאנה, אחת בסנט פטרסבורג ועוד אחת בבאיירן מינכן. לא רע בכלל.

 

שיתוף פעולה פורה. הלפרין ואליהו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שיתוף פעולה פורה. הלפרין ואליהו(צילום: אורן אהרוני)

 

על הקליעה שלו אפשר היה תמיד לסמוך, כי הלפרין לקח זריקות בטוחות. חלק מההצלחה שלו הוא חייב למי שסימן את קשת שלוש הנקודות, אבל בשלהי הקריירה, בניגוד לדימוי שנוצר לו כמי שבורח ממגע, למד לנצל את השמירה הצמודה עליו בשביל לחדור ולמסור.

 

הבנת משחק זו גם תכונה נרכשת, ששחקנים שמושכים קריירה לגילאים מאוחרים משפרים בהדרגה. אליהו חייב חלק מהשכר שלו להלפרין (2.3 אסיסטים למשחק, רובם לליאור), וכשחקן מתבגר יותם למד להבליט את הנקודות החזקות שלו ולהסתיר את החולשות.

 

יש שחקנים שקולעים ב־45 אחוזים בממוצע מחוץ לקשת, אבל לשמור על הממוצע הזה לאורך 11 עונות בישראל זה נדיר. שחקנים לא מבינים כמה חשובות הנקודות שניתנות על קו העונשין. הלפרין עמד על סביבות ה־85־90 אחוז בזריקות האלה לאורך הקריירה, מה שהבטיח שכל מאמן יחזיק אותו על הפרקט בדקות ההכרעה. סיכום קצר לקריירה מפוארת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
יותם הלפרין
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים