שתף קטע נבחר

להגשים את החלון: שוק ההעברות עדיין לוהט

אז מה אם באנגליה סגרו את השוק מוקדם? ברצלונה, ריאל מדריד, פ.ס.ז' ועוד ענקיות אירופיות יכולות להתחזק עד סוף החודש, ובתנור מתחממות כמה עסקאות מרתקות

 

חלון ההעברות באנגליה, שנסגר השנה מוקדם, הביא לנו את שתי עסקאות הרכישה הגדולות בכל הזמנים של שוערים, מסע קניות מרשים בליברפול, קצת פחות במנצ'סטר יונייטד ובטוטנהאם, ויותר ממיליארד אירו שהוציאו עשרים הקבוצות יחד.

 


 

גם באיטליה נסגר החלון, אבל זה לא אומר שהכיף נגמר. הקיץ עוד כאן, ושוק השחקנים בספרד, בצרפת ובגרמניה עוד פתוח, כך שעד סוף החודש אנחנו עוד יכולים לקבל הפתעות ודילים מטורפים שיעיפו כמה קבוצות דרך תקרת הציפיות אל עבר פסגות התלהבות חדשות. אז מה עוד נמצא על הפרק עד שספטמבר יגיע? המון אקשן.

 

בדרך לעוד העברת ענק? ראקיטיץ' (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בדרך לעוד העברת ענק? ראקיטיץ'(צילום: רויטרס)

 

בדרך לסיום סוער בספרד

זה היה קיץ יצירתי במיוחד של ברצלונה, שכדי לזכות שוב בליגת האלופות הביאה את הברזילאים מלקום וארתור, עיבתה את הקישור עם ארטורו וידאל וצירפה גם את הבלם קלמון לנגלה. אבל יכול להיות שזה לא הכל, כי הקישור עשוי לעבור עוד זעזוע.

 

פ.ס.ז' הגבירה אתמול את המאמצים להחתמת קשר בארסה איבן ראקיטיץ', ולא מן הנמנע שהקבוצה בעלת הכיסים העמוקים תשלם את הסכום המופיע בסעיף השחרור שלו - 125 מיליון אירו. הצרפתים גיששו גם בכיוון סרחיו בוסקטס, אבל הוא צפוי לחתום בקרוב על חוזה חדש בברצלונה. רק שזה לא הכל. ברצלונה להוטה אחרי קשר פ.ס.ז' אדריאן ראביו, והחתימה את וידאל רק לאחר שנכשלה במאמצים להשיגו. כעת יכול להיות שתגיש בכל זאת הצעה משופרת של 50 מיליון אירו, או שעסקה כלשהי שתכלול את ראקיטיץ' וראביו תתגבש בין הצדדים - למרות שפ.ס.ז' מתעקשת שלא תמכור את הקשר.

 

בנוסף, בארסה עדיין לא ויתרה על קשר איאקס פרנקי דה יונג, ומוכנה לפנות מקום בחלק הקדמי על ידי מכירת הפלופ פאקו אלקאסר, שדורטמונד ובטיס הביעו בו עניין.

 

בבארסה רוצים אותו. ראביו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בבארסה רוצים אותו. ראביו(צילום: AFP)

 

ריאל מדריד חידשה את הניסיונות לרכוש סקורר אחרי ההפסד לאתלטיקו בסופרקאפ האירופי. ז'ולן לופטגי רוצה את רודריגו מוולנסיה שעשה תחתיו קפיצת מדרגה כחלוץ המרכזי המוביל של נבחרת ספרד, אבל העטלפים דורשים עבורו 120 מיליון אירו, והבלאנקוס מוכנים לשלם רק חצי מהסכום.

 

השמות הגדולים שקושרו עם מעבר לריאל - כמו רוברט לבנדובסקי והארי קיין - ירדו מהפרק, ועל פי העיתון "ספורט" לבלאנקוס נותרו חלוצים בודדים ברשימת ההעברות המעשית, כשבראשם טימו ורנר מלייפציג. ברשימה הפחות ריאלית נמצא ניימאר. במדריד יש תקוות כי אופ"א תאלץ את פ.ס.ז' לנקוט צעדי קיצוץ בגלל חריגה מכללי הפייר־פליי הכלכלי, מה שיפתח צוהר לרכישת הברזילאי עבור 300 מיליון אירו - אבל מדובר בסיכוי קלוש.

 

ויש גם שפן מפתיע בקישור, עוד שחקן שמחובר ללופטגי מהנבחרת. לאו מסי ביקש מראשי ברצלונה להחזיר את תיאגו אלקנטרה מבאיירן מינכן, אך בימים האחרונים הסתמן כי דווקא ריאל תרכוש אותו עד לסיום מועד ההעברות.

 

תיאגו אלקנטרה חוגג שער (צילום: רויטרס)
לופטגי בונה עליו, השאלה האם יגיע. תיאגו אלקנטרה(צילום: רויטרס)

 

בצרפת חושבים על ההגנה

העניין של הפייר־פליי הכלכלי שהזכרנו קודם לכן לא ממש מאט את הקצב של פ.ס.ז', והמועדון עדיין עובד חזק מאוד בשוק במטרה לעבות את ההגנה – למרות שבמועדון לא מתכוונים להוציא סכומים גדולים מדי על שחקנים בחלק האחורי כדי לא לטלטל את הספינה וליצור חשדות נוספים באופ"א.

 

בשבועות האחרונים המטרה העיקרית היא בלם באיירן מינכן ג'רום בואטנג, שאיבד ממעמדו בקבוצה הגרמנית בגלל התנהגותו מחוץ למגרש. הוא עצמו מעוניין לעזוב, ואחרי שהעסקה עם מנצ'סטר יונייטד לא יצאה לפועל הצרפתים נותרו היחידים במשחק.

 

עמדה נוספת שפ.ס.ז' מחפשת בה חיזוק היא המגן השמאלי, אחרי שיורי ברצ'יצ'ה נמכר לבילבאו. מי שסומן כיעד איכותי וזול יחסית (10 מיליון אירו) הוא פיליפה לואיס מאתלטיקו מדריד, שעל פי דיווחים כבר סיכם את תנאיו אצל אלופת צרפת ורק מחכה להסכמה של קבוצתו.

 

המטרה של פ.ס.ז'. בואטנג (צילום: AP) (צילום: AP)
המטרה של פ.ס.ז'. בואטנג(צילום: AP)

 

נראה כי באיירן, שכבר הוזכרה כאן, לא מתכוונת לבזבז עם סיום החלון, ובעיקר מרוצה מכך ששמרה על לבנדובסקי, אבל דורטמונד עדיין רוצה לעבות את הסגל בניסיון להתמודד על האליפות. השם הבולט עליו היא נלחמת הוא החלוץ הבלגי דיבוק

אוריגי ששייך לליברפול, אבל כרגע הסכום עליו מדובר, 35 מיליון אירו, מונע את השלמת העסקה. לצד זאת, הקבוצה עוד עשויה למכור את הכישרון הענק יוליאן וייגל, שתג המחיר שלו עומד על 75 מיליון. יפתיע מישהו לשמוע שפ.ס.ז' היא זו שהוזכרה כמועמדת לרכוש אותו?

 

וגם עבור הקבוצות שמחפשות איכות בחינם יש מציאות בדמות שני קשרים ותיקים שנשארו ללא קבוצה. קלאודיו מרקיזיו שוחרר מיובנטוס, וסביליה כבר שמה עליו עין, ומיגל ולוסו סיים את דרכו בגנואה ועשוי להגיע לאברטון (ניתן להחתים שחקנים חופשיים מחוץ לחלון).

 

בקיצור - השוק עמוס בכל טוב, ועוד יש זמן למלא את הסל. המרוץ לקו הסיום יהיה מרתק.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
ראקיטיץ', בואטנג וראביו
צילום: gettyimages
מומלצים