שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    החזרתו של זהבי לנבחרת - טעות ערכית

    השארתו של זהבי בחוץ הייתה שולחת מסר לכל קהילת הכדורגל בישראל - דרך ארץ קדמה לתורה

    במונדיאל האחרון סירב שחקנה של קרואטיה, ניקולה קאליניץ' ,לעלות כמחליף בדקה ה-85 במשחקה הראשון בשלב הבתים. כתגובה מיידית, מאמן הנבחרת החליט לזרוק את קאליניץ' מהסגל, אך לא לפני שקיבל את הגיבוי המלא של ההתאחדות הקרואטית. אותה התאחדות אינה נחשבת כמודל לחיקוי שכן מדובר בהתאחדות רקובה המורכבת בעיקר מעסקנים, אך לפחות בכל מה שקשור לצד המקצועי, היא יכולה לזקוף לזכותה הישגים מקצועיים מרשימים ביותר. כמו כן, די בטוח להניח שקאליניץ' סיים את דרכו בנבחרת - ללא קשר לזהות המאמן בשנים הקרובות.

     

    כיצד לדעתכם היו מגיבים ההתאחדות והציבור בקרואטיה אילו הקפטן שלהם היה משליך את סרט הנבחרת במשחק? בוא נסכים שאחרת מאיתנו. רוב הציבור בישראל גינה בחריפות את צעדיו של זהבי (שזכה ועדיין זוכה להגנה ואהבה מטורפת מאוהדי מכבי תל אביב), אך ההתאחדות עצמה לא כ"כ ידעה מה לעשות. זהבי עצמו הודיע על פרישתו מהמדים הלאומיים אחרי שהשועה שלנה, וחסך מעצמו ומההתאחדות את הצורך בקיומה של ועדת משמעת.

     

    בזמן שעבר מאז ההתאחדות החליטה לשנות כיוון ושכרה לשם כך לראשונה בהיסטוריה מנהל מקצועי זר, שהביא בהתאם מאמן זר ונטול אינטרסים מקומיים. בין הנושאים שעלו לדיון עלתה כמובן סוגיית ערן זהבי, כשגם הפעם אף אחד לא היה מוכן להתחייב לשום דבר. בשורה התחתונה: הוא חזר.  

     

    ההחלטה נכונה? מבחינה מקצועית: כן, אין ספק. תאהבו או תשנאו אותו, ערן זהבי הוא אחד השחקנים הישראלים הגדולים והמצליחים בכל הזמנים. כל הדיבורים של שחקני עבר על כך שאין לו מקום בהרכב 11 הגדולים שלנו נובעים מחוסר הבנה בכדורגל במקרה הטוב, וקנאה + אינטרסים במקרה הרע. הוא אולי לא בשיאו העונה, וייתכן וכבר אינו השחקן הישראלי הכי טוב כיום, אבל הוא בהחלט בין השניים-שלושה הטובים ביותר, וראוי לפתוח בהרכב. אז למה בכל זאת יכול להיות שהנבחרת טעתה?

     

    זה לא סוד שאת נבחרת ישראל בכדורגל יותר אוהבים לשנוא. הסיבות לכך לא נובעות רק מהיכולת החלשה, אלא מההתנהלות הקלוקלת והלא מקצועית של עסקנים וחלק מהשחקנים. עם המינויים של אנשי מקצוע זרים, אפשר היה לפנטז על דרך חדשה שאולי לא תוביל לתוצאות בזק, אך בסופו של דבר תשנה את אופן התנהלותה של הנבחרת בדרך להצלחות. זה אולי היה עולה לנו בתוצאות פחות טובות, אבל מבחינה ערכית השארתו של זהבי בחוץ הייתה שולחת מסר לכל קהילת הכדורגל בישראל - דרך ארץ קדמה לתורה.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    ערן זהבי
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים