שתף קטע נבחר

כדוריד: קבוצות מרכז מכבי פתחו בשביתה

האיום מומש: בעקבות העלאת פרמיית הביטוח ע"י חברת איילון מ-800 ל-4,703 שקלים לשחקן, שש קבוצות בחרו להפסיק את פעילותן ונכון לעכשיו לא יופיעו לפתיחת הליגה

האיומים הפכו למעשים: שש קבוצות מרכז מכבי בליגת העל החלו היום (ראשון) בשביתה. הסיבה: העלאת פרמיית הביטוח לשחקן על ידי חברת איילון מ-800 ל-4,703 שקלים. מדובר בבני הרצליה, מ.כ חולון, מ.כ באר שבע, עירוני רחובות, מכבי קריית מוצקין וא.כ נס ציונה.

 

מאמן באר שבע, אבנר דרורי, אמר: "יושב הראש ביטל את האימון היום כי לשחקנים אין ביטוח". מאמן רחובות, ג'ו מתתיה, סיפר כי השחקנים נפגשו אבל לא עלו על המגרש. בחולון רק המאמן, ניסים פלח, עלה על הפרקט. במצב הנוכחי, הקבוצות לא מתכוונות לפתות את הליגה ב-21 בספטמבר והאיגוד נמצא בבעיה.

 

מאמן מ.כ חולון ניסים פלח לבדו על המגרש (צילום: מ.כ חולון)
רק הוא עלה על הפרקט. פלח(צילום: מ.כ חולון)

 

הסיבה להעלאת הפרמיה היא שינוי בחוק הספורט, שאומר שכל שחקן שמרוויח פחות משכר המינימום במשחק, לא יהיה מבוטח על ידי ביטוח לאומי במקרה של פציעה, והקבוצה חייבת לבטח אותו.

 

בקבוצות הכדוריד הגדולות, לפחות מחצית הסגל מרוויח מעל שכר המינימום, כך נוצר מצב שבין 6-5 שחקנים משתכרים פחות והאגודות צריכות לשלם עליהם יחד מעל 28 אלף שקלים יחד, סכום סביר. אבל בקבוצות הקטנות לשחקנים בדרך כלל יש עבודה נוספת, והכדוריד הוא סוג של תחביב או השלמת הכנסה, לכן כמעט כולם מרוויחים פחות משכר המינימום, ואז הביטוח נופל על הקבוצה. כך למשל קבוצה עם 15 שחקנים שתקציבה עומד במקרה הטוב על חצי מיליון שקלים, נאלצת לשלם מעל 70 אלף שקלים רק על ביטוח שחקנים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים