שתף קטע נבחר

רם טורקניץ ודן טפר סירבו להצעה לעבור לניש הסרבית

כדוריד: שחקני נבחרת ישראל ומכבי ראשון לציון ויתרו על האפשרות להתאמן אצל אחד השחקנים והמאמנים הגדולים בתולדות הענף, וסלין וויוביץ'. השוער: "אם אמשיך לגלות יכולת טובה יגיעו הצעות נוספות של 'פעם בחיים'". בגלל שביתת הקבוצות ממרכז מכבי: פתיחת הליגה נדחתה בשבוע

ניש הסרבית הגישה בימים האחרונים לרם טורקניץ ולדן טפר הצעות לחוזים לעונה אחת, אך שני שחקני נבחרת ישראל ומכבי ראשון לציון בכדוריד דחו את ההצעה במפתיע. מדובר באחד המועדונים המפוארים בסרביה, שימיו היפים היו בין שנות ה-70 ל-90, ולאחרונה חווה תחייה מחדש.

 


 

"למרות ההצעה להיות שוער ראשון בקבוצה שמשתתפת בליגה האדריאטית ואותה מאמן וסלין וויוביץ', אני מרוכז בעונה הזאת אך ורק במכבי ראשון לציון ובנבחרת ישראל", אמר טפר, שוער נבחרת ישראל ומכבי ראשון לציון (24). "אם אמשיך לגלות יכולת טובה ולהשתפר יגיעו עוד הצעות של 'פעם בחיים'. אני רק בן 24 וכל הקריירה עדיין לפניי".

 

דן טפר. "אני רק בן 24 וכל הקריירה לפניי" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דן טפר. "אני רק בן 24 וכל הקריירה לפניי"(צילום: עוז מועלם)

 

את ניש מאמן כאמור אגדת הכדוריד וסלין וויוביץ' (57), שמכהן כיום במקביל כמאמן נבחרת סלובניה. כשחקן הוא זכה בשלוש אליפויות אירופה עם מטאולפלסטיקה וברצלונה, לצד אליפויות מקומיות רבות. עם הנבחרת הלאומית ענד על צווארו את מדליית הזהב באולימפיאדת לוס אנג'לס 1984 וארד בסיאול 1988.

 

כמו כן, זכה באליפות העולם ב-1986 ובכסף ארבע שנים קודם לכן. וויוביץ' נבחר לכדורידן השנה בעולם (1988) ולספורטאי השנה ביוגוסלביה (1986). כמאמן הוביל את יוגוסלביה למקום הרביעי באולימפיאדת סידני 2000, זכה בשלל תארים בקבוצות שאימן ברחבי העולם ובאליפות העולם האחרונה (2017) זכה עם סלובניה במדליית הארד.

 

רם טורקניץ (במרכז) בפעולה (צילום: עמית שיסל, איגוד הכדוריד) (צילום: עמית שיסל, איגוד הכדוריד)
רם טורקניץ (במרכז) בפעולה(צילום: עמית שיסל, איגוד הכדוריד)

  

טורקניץ הוא מכוכבי נבחרת ישראל ומכבי ראשל"צ. טפר, שגדל באס"א תל אביב, עבר בהמשך למכבי תל אביב וזכה איתה בגביע המדינה ב-2017. בגיל נוער הוא גם הספיק לשחק בפוקסה ברלין הגרמנית. מדי קיץ מגיע השוער הישראלי לאזור הבלקן, שם הוא מתאמן אצל המאמנים הסרבים, וכך גם נוצרה ההיכרות עם ניש.

 

פתיחת הליגה נדחתה

למרות תשובת משרד הכלכלה וביטוח לאומי שלפיה כל הכדורידנים מבוטחים, שש קבוצות מרכז מכבי (בני הרצליה, מ.כ חולון, א.כ נס ציונה, א.כ באר שבע, מכבי קריית מוצקין ועירוני רחובות), שהודיעו על הפסקת פעילותן, ממשיכות לשבות. כזכור, בעקבות שינוי בחוק הספורט החליטה חברת הביטוח איילון להעלות את פרמיית הביטוח לשחקן מ-800 ל-4,703 שקלים לשחקן, מה שמכביד מאוד על תקציבי הקבוצות. המועדונים מפחדים מתביעות עתידיות של שחקנים במקרה של פציעה ודורשים לקבל כיסוי מהמדינה.

 

בעקבות המשך השביתה, איגוד הכדוריד נאלץ לדחות את חצאי הגמר וגמר גביע שופטים לשבועיים הבאים. גם פתיחת הליגה נדחתה מ-21 ל-28 בספטמבר. במקרה שהשביתה תימשך, עתיד העונה בסכנה.


פורסם לראשונה 06/09/2018 12:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שיסל, איגוד הכדוריד
רם טורקניץ
צילום: עמית שיסל, איגוד הכדוריד
מומלצים