שתף קטע נבחר

פוטבול: הקרקס המעופף של ה-NFL

אחרי משחק הפתיחה הפושר בפילדלפיה, המשך המחזור היה מופרע: שני חוזי ענק הלכו ראש בראש בקלאסיקה מטורפת בגרין ביי, קליבלנד שברה את רצף ההפסדים, סופת ברקים יצרה את המשחק הארוך בתולדות הליגה, שני שחקנים עשו "קאפרניק", טייריק היל התפוצץ על המגרש וטמפה ביי ובולטימור היו בלתי ניתנות לעצירה. איזה כיף שהפוטבול חזר

ארון רוג'רס חתם רק לאחרונה על החוזה הגבוה בתולדות ה-NFL – 134 מיליון דולר לארבע שנים. שיקגו התנפלה על ההזדמנות להחתים את חליל מק אחרי שלא הצליח לחדש חוזה באוקלנד, הביאה אותו בטרייד בו ויתרה על בחירות דראפט מרובות, ונתנה לו את החוזה הגבוה ביותר ששחקן הגנה זכה לו אי פעם – 141 מיליון דולר לשש שנים. מחזור הפתיחה סידר להם מפגש כשגרין ביי אירחה את שיקגו, ואיש לא יכול היה לצפות את מה שקרה על המגרש.

 


 

תקציר מזורז אך ממצה: מיצ'ל טרוביסקי והברס הגיעו בלי רגשי נחיתות, ושיחקו פוטבול אדיר במחצית הראשונה. הם כבר פתחו פער קטן לפני שרוג'רס פונה על קלנועית לחדר ההלבשה בגלל פציעה בברך. הקהל המקומי, שזוכר איך נראה חצי העונה שעברה אותה הוא החמיץ, כבר התחיל לאכול סרטים. וזה הלך ונהיה גרוע יותר עבור גרין ביי.

 

ארון רוג'רס (צילום: רויטרס)
ירה טילים מהיד. ארון רוג'רס(צילום: רויטרס)

ברגע שהמחליף של רוג'רס, דשון קייזר, עלה למגרש, הוא נטרף ע"י מק הרעב. בהתקפה הראשונה אותה ניהל, מק שאב מתוך ידיו את הכדור. בהתקפה השנייה הוא חטף מסירה שלו ורץ לטאצ'דאון. בהפסקה 0:17 לשיקגו, ואיש לא ידע מה מצבו של רוג'רס. במקרה הטוב, נראה היה שהוא אולי יוכל לחזור למשחק הבא. המקרה הרע: פציעה חמורה בברך.

 

אבל בתחילת המחצית השנייה, במצב של 0:20, רוג'רס חזר. קצת צולע, לא יכול לשים משקל על רגל אחת – אבל עם תותח מכוון. באחת המחציות המדהימות שניתן לדמיין, רוג'רס התחיל להפגיז לכל עבר, ולא היה מי שימנע את זה. מסירה בדיוק של מילימטר לג'רונימו אליסון הפכה לטאצ'דאון של 39 יארד, דוואנטה אדאמס נהנה מכדור על 12 יארד, ו-2:13 דקות לסיום, בדאון שלישי ו-10, רוג'רס מצא את רנדל קוב שעף 75 יארד עד לאנדזון בדרך למהפך, 23:24 לפקרס. במשחק שפתח את העונה ה-100 של הפקרס, הם השלימו את הקאמבק הגדול ביותר בתולדותיהם ברבע הרביעי, 17 נקודות.

 

ארון רוג'רס (צילום: EPA)
ואת הכל הוא עשה על רגל אחת. רוג'רס מפונה במחצית הראשונה(צילום: EPA)

 

קליבלנד זכתה לכל הפחות לתהילה חלקית עם החזרה של לברון ג'יימס לעיר. האוהדים המקומיים קיבלו סדרות גמר, אליפות NBA אחת והמון רגעים יפים. זו הייתה תקופה בה אפשר היה לשכוח לחלוטין מזוועות הבראונס, כבר כמה שנים הקבוצה הגרועה ביותר ב-NFL. עכשיו כשלברון עזב, האחריות עליהם גדולה יותר.

 

624 יום עברו מאז הניצחון האחרון של הבראונס, והלילה הם היו קרובים לפתוח את תשע"ט עם הרגשה שונה לחלוטין, אבל זה רק בערך הצליח. נו, גם תיקו זה משהו אחרי עונה שכולה הפסדים ורצף של 17 כאלה. אחרי משחק מזעזע של פוטבול, מלא בטעויות וביכולת ירודה של ההתקפות, קליבלנד ופיטסבורג נפרדו ב-21:21 אחרי הארכה.

 

פיטסבורג הגיעה בלי מי שאולי נחשב לרץ הטוב בליגה, לוויאון בל, שהחליט להיעלם לקבוצה כחלק מהמו"מ על החוזה החדש שלו, אבל המחליף ג'יימס קונר לא היה הבעיה ונתן משחק מצוין של 135 יארד בריצה, 192 סה"כ ושני טאצ'דאונים. הצרה הייתה בן רות'ליסברגר וקו ההתקפה שלא שמר עליו כמו שצריך. ביג בן איבד חמישה כדורים, שלושה נחטפו ושניים הוא שמט, מה שעזר לבראונס לכפות הארכה עם טאצ'דאונים של קרלוס הייד וג'וש גורדון ברבע האחרון, ואז לשמור על השוויון.

 

טייריק היל (צילום: MCT)
לפחות זה הסתיים בלי הפסד. טיירוד טיילור(צילום: MCT)

 

בהארכה שתי הקבוצות היו צריכות לנצח, אבל כריס בוזוול מפיטסבורג החמיץ שער שדה מ-42 יארד, והבעיטה של זיין גונזלס מקליבלנד, ממרחק של יארד אחד יותר, נחסמה ע"י טי.ג'יי וואט. זו תוצאה פחות או יותר מעודדת עבור קליבלנד למשחק הראשון של העונה, וגם טיירוד טיילור שקיבל את הצ'אנס כקוורטרבק הפותח היה סביר ותרם המון עם הרגליים, אבל הצעד הבא חייב להיות לנצח משחקים כאלה.

 

אחיו של וואט, ג'יי.ג'יי וואט מיוסטון, חזר למגרש אחרי פציעה קשה, כמו גם דשון ווטסון, הקוורטרבק של הטקסנס השאפתנים. אולי בהמשך העונה נראה את הקבוצה חדה יותר, אבל מנת הפתיחה שלה הייתה במשחק חוץ מול טום בריידי וניו אינגלנד אז אפשר לתת לה הנחה הפעם. יוסטון אמנם יצאה עם הפסד מכובד, 27:20, אבל הייתה כבר במינוס 24:6.

 

בריידי בן ה-41 מסר שלושה טאצ'דאונים ונחטף פעם אחת, כשכל הכדורים שלו לאנדזון מגיעים במחצית הראשונה – לרוב גרונקובסקי, ג'יימס ווייט ופיליפ דורסט. משחק הקרקע של הפטריוטס עדיין מוטל בספק, עם 122 יארד של-64 מהם אחראי רקס ברקהד, אבל זו הייתה התחלה טובה מספיק עבור הקבוצה שמחפשת סופרבול שלישי ברציפות.

 

טייריק היל (צילום: EPA)
אחד המלהיבים בליגה. טייריק היל(צילום: EPA)

 

בזמן שבריידי עשה את מה שהוא יודע כבר שנים, פטריק מהומס קיבל בכורה בקנזס סיטי ונתן טעם של עוד. לא סתם הצ'יפס תולים בו כאלה תקוות. 15 מ-27, 256 יארד וארבעה טאצ'דאונים – זה מה שנותן ביטחון לקבוצה שלך. הוא לקח את קנזס סיטי ל-28:38 בלוס אנג'לס על הצ'ארג'רס, ועדיין, לא עליו ידברו בשבוע הקרוב, אלא על האיש שהתפוצץ על המגרש.

 

טייריק היל המהיר הוא אחד השחקנים עם הפוטנציאל המלהיב בליגה, אבל ההמשכיות היא מה שחסר לו. אם הוא יתפוס מומנטום אחרי המחזור הזה, אנחנו מדברים על MVP אפשרי לעונה. פחות משתי דקות בתוך המשחק הוא החזיר בעיטת הרחקה לטאצ'דאון של 91 יארד, והוסיף עוד שניים בהמשך כשהוא תופס 169 יארד מהיד של מהומס.

 

המשחק בין מיאמי לטנסי, שהסתיים ב-20:27 למארחת, היה הארוך בתולדות הליגה – ובלי צורך בהארכה. הוא הסתיים שבע שעות ושמונה דקות אחרי תחילתו, בגלל שתי הפסקות ממושכות להן גרמה סופת ברקים שהשתוללה באזור.

 

סופה אחרת גרמו קני סטילס ואלברט ווילסון ממיאמי, שהיו שני השחקנים היחידים שהתעלמו מחוקי הליגה החדשים וכרעו ברך במהלך ההמנון. קולין קאפרניק, האיש שהתחיל במחאה הזו ונשאר בלי קבוצה אבל עם חוזה גדול ופרסומת חדשה מנייקי, מיהר לצייץ את תמיכתו בשניים. סטילס כנראה קיבל השראה מעצמו, ותפס 106 יארד ושני טאצ'דאונים.

 

סופת ברקים במיאמי (צילום: רויטרס)
תודו שמעולם לא ראיתם שלט שמזהיר מפני סופת ברקים(צילום: רויטרס)

 

סופת ברקים במיאמי (צילום: רויטרס)
בסוף גם הקשת יצאה, בערך(צילום: רויטרס)

 

קני סטילס ואלברט ווילסון כורעים ברך (צילום: רויטרס)
גרמו ל"סופה" מסוג אחר. סטילס ו-ווילסון כורעים ברך(צילום: רויטרס)

 

בלי ג'יימיס ווינסטון המושעה, טמפה ביי הגיעה לניו אורלינס כשהכדור בידיים של ראיין פיצפטריק, הקוורטרבק שלעולם אין לדעת מה תקבל ממנו, אבל ביום טוב הוא יכול להבעיר מגרשים. וזה בהחלט היה יום טוב שלו. פיצפטריק הפגיז 417 יארד ב-21 מ-28 עם ארבעה טאצ'דאונים ואפילו רץ לאחד נוסף, והבאקנירס סיימו את הקרנבל עם 40:48 על חשבון הסיינטס נטולי ההגנה (טוב, את זה אפשר לומר על שני הצדדים...).

 

דרו בריז היה אפילו תוקפני יותר עם 439 יארד, אבל הסיינטס רצו בסך הכל 43 יארד – השפעה ברורה של ההשעיה שספג מארק אינגרם מארבעת המשחקים הראשונים. בלי הרץ שמשלים את הצמד עם האגרסיביות שלו, לאלווין קמארה היה קשה יותר לפרוץ את ההגנה, וגם 112 היארד שתפס לא חיפו על כך במשחק של הפצצות. מייק אוואנס תפס 147 יארד למנצחת, מייקל תומאס 180 למפסידה.

 

באפלו מאיימת להיות היורשת של קליבלנד איתה פתחנו, וה-47:3 שחטפה בבולטימור עלול להיות רק הסנונית הראשונה בעונה של תבוסות. ניית'ן פיטרמן פתח, נחטף פעמיים ומסר 24 יארד ב-5 מ-18 לפני שג'וש אלן נשלח במקומו למגרש ולא עשה הרבה יותר (6 מ-15 על 74). הקבוצה כולה הסתפקה ב-181 יארד בריצה ובמסירה, בזמן שג'ו פלאקו חילק 236 ב-25 מ-34 לצוות התופסים החדש לחלוטין שלו.

 

וושינגטון החדשה, עם אלכס סמית' (שני טאצ'דאונים) בעמדת הקוורטרבק ואדריאן פיטרסון שמחפש להתניע שוב את מי שהיה פעם, ניצחה 6:24 באריזונה. לא רק שפיטרסון רץ 96 יארד עם טאצ'דאון, הוא גם היה התופס המוביל עם 70.

 

יתר המשחקים: דנבר – סיאטל 24:27, קרוליינה – דאלאס 8:16, מינסוטה – סן פרנסיסקו 16:24, ג'איינטס – ג'קסונוויל 20:15, אינדיאנפוליס – סינסינטי 34:23.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים