שתף קטע נבחר

דירקטוריון הטוטו ידון בדו"ח חמור נגד הוועד האולימפי

ועדת הביקורת של הטוטו פרסמה דו"ח על התנהלות הוועד האולימפי בו נטען כי לא עשה שימוש נכון בכסף שהוקצה לו. הוועד האולימפי: "נמסור את תגובתנו בדיון"

דירקטוריון הטוטו צפוי לדון מחר (חמישי) בדו"ח ביקורת חריף על הוועד האולימפי בישראל. לנוכח חומרת הדו"ח והשלכותיו הורתה יו"ר ועדת הביקורת בטוטו עו"ד עופרה שרון, המשמשת גם יועצת משפטית של משרד הספורט, לזמן לדיון גם את אנשי אגף התקציבים במשרד גיא אטיאס וחביב קטן.

 

הביקורת התמקדה בשנים 2015-2016 בהן קיבל הועד מהטוטו יותר מ- 25 מיליון שקל המהווים כ-60 אחוז מתקציבו. הדו"ח כולל ביקורת חריפה על אופן השימוש בכספי התמיכה בפרויקט "העצמה מנטלית" של ספורטאים בהובלת יעל ארד, שמתוקצב במיליון שקל בכל שנה. במסגרת הפרויקט מועסקים 14 פסיכולוגים אשר תומכים בספורטאים נבחרים. 

 

הוועד האולימפי. דו"ח חמור (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הוועד האולימפי. דו"ח חמור(צילום: אורן אהרוני)

 

מסיבה לא ברורה בוועד האולימפי לא הפרידו בין סכומי התמיכה השוטפת לסכומים שהוקצו לטובת הפרויקט, וכך התגלה בין השאר כי חמש מיטות טיפולים שיועדו לאולימפיאדת ריו דווחו כהוצאה בפרויקט הליווי המנטלי. עוד התברר כי כספים שיועדו לטובת הפרויקט לא נוצלו למטרה זו. בעקבות כך הורתה ועדת הביקורת לטוטו לפעול להשבת סכומי התמיכה שניתנו לוועד האולימפי. בוועד האולימפי מסרו כי הביקורת תתוקן.

 

בבדיקת הביקורת נמצא עוד כי הוועד האולימפי עשה שימוש בכמעט רבע מתקציב התמיכה שקיבל מהטוטו שלא לטובת פעילות ספורט, וזאת בניגוד מוחלט לנהלים ולהנחיות. כך לדוגמה בשנים 2015-2016  למעלה מ- 4 מיליון שקל הוקצו לטובת מימון "החוויה האולימפית" וכ-700 אלף ₪ לטובת שיווק ויחסי ציבור, במקום לטובת פעילות ספורטיבית. ביקורת נמתחה בדו"ח גם על התנהלות הוועד בפרוייקט המאמנים הלאומיים שבמסגרתו הוקצו 3 מיליון שקל לטובת קורס ל-12 מאמנים. גורם בכיר במשרד הספורט המעורה בפרטים מסר כי דו"ח הביקורת החמור מלמד כי הוועד האולימפי התרשל בדרך קבלת ההחלטות.

 

מהוועד האולימפי נמסר: "למדנו היום מהתקשורת שוועדת הביקורת של דירקטוריון הטוטו תדון מחר בדו"ח ביקורת על פעילות הוועד האולימפי בישראל. אנו משוכנעים שלאחר הדיון, יזומנו נציגי הוועד האולימפי בישראל למסור את תגובתנו" יעל ארד: "אגיב בבוא העת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יגאל כרמי ויעל ארד
צילום: אורן אהרוני
מומלצים