שתף קטע נבחר

פוטבול: הנקמה בטום בריידי

אחרי שהפסידה לפטריוטס בגמר ה-AFC האחרון, ג'קסונוויל נתנה הצגה מול ניו אינגלנד וניצחה אותה לראשונה בהיסטוריה בעונה הסדירה. פטריק מהומס שובר שיאים בקנזס סיטי, ומה קרה לבועטים של קליבלנד ומינסוטה?

מאמן ג'קסונוויל דאג מארון סיפר בראיון בשבוע שעבר שלא צפה בסופרבול האחרון. וזה לא היה בגלל ההפסד הכואב לניו אינגלנד בגמר ה-AFC, אלא בגלל שלא צפה באף סופרבול מאז שהפך למאמן משום שהמשחק מכאיב לו מדי, גורם לו לחשוב על כך שהקבוצה שלו לא הגיעה לשם. את המשחק הלילה (א') מול אותה ניו אינגלנד הוא כנראה יריץ בלופ בחדר ההלבשה, אולי יקים חדר הקרנה של 24 שעות אצלו בבית.

 


 

במה שכבר הוגדר "המשחק הגדול בקריירה של בלייק בורטלס", הקוורטרבק של היגוארים היה גדול על טום בריידי וחבריו, ואת היתרון הגדול המהיר שימרה ההגנה המעולה של ג'קסונוויל בדרך לניצחון 20:31. הדובדבן שעל הקצפת היה תפיסה ביד אחת של קילן קול במחצית הראשונה (סיים עם 116 יארד וטאצ'דאון), בערב בו איש אצל המארחת לא זכר שכוכב ההתקפה של הקבוצה, הרץ לנארד פורנט, מושבת בגלל פציעה.

 

קילן קול ג'קסונוויל פוטבול (צילום: רויטרס)
ערב בלתי נשכח. קילן קול(צילום: רויטרס)

 

בורטלס מסר שלושה מארבעת הטאצ'דאונים שלו במחצית הראשונה כדי להוריד את ג'קסונוויל להפסקה ביתרון 3:21. שני איבודי כדור של הג'גוארס עזרו לניו אינגלנד להתאפס, והיא הורידה ל-24:13, אבל המומנטום נעצר עם מהלך הגנתי ענק של דאנטה פאולר שגרם לאיבוד של בריידי. לא הרבה לאחר מכן, דידי ווסטברוק קיבל כדור מבורטלס וטס על הקו השמאלי לטאצ'דאון של 61 יארד. זה היה יותר מדי עבור בריידי.

 

כמו בשבוע שעבר, וככל הנראה בעתיד הקרוב, לניו אינגלנד לא היה משחק ריצה שיקל על בריידי (82 יארד כוללים), ויותר מכך, ההגנה אכלה את רוב גרונקובסקי שהוגבל לשתי תפיסות על 15 יארד. ג'קסונוויל ב-0:2, הפטריוטס ב-1:1 - ואם הדרך תוביל לעוד גמר AFC ביניהן, היגוארים יגיעו עם ההישג הזה – זה היה ניצחון העונה הסדירה הראשון בתולדות המועדון מול ניו אינגלנד.

 

קילן קול ג'קסונוויל פוטבול (צילום: רויטרס)
מי אמר שאי אפשר לעצור את טום בריידי?(צילום: רויטרס)

 

קנזס סיטי (0:2) פתחה בעוצמה יוצאת דופן את העונה הזו, ופטריק מהומס עמד בגבורה בדו-קרב הפצצות מול בן רות'ליסברגר כשלקח את הצ'יפס ל-37:42 בפיטסבורג. על הדרך, מהומס השתעשע בכמה שיאים: הקוורטרבק בעל הפוטנציאל העצום השווה את שיא המועדון עם שש מסירות לטאצ'דאון במשחק, והגיע ל-10 כאלה בצמד משחקי הפתיחה. עד הלילה, שיא הליגה לטאצ'דאונים עבור קוורטרבק בשלושת משחקיו הראשונים – לא שניים בלבד - עמד על תשעה!

 

מהומס לא דייק רק בחמש מ-28 המסירות שלו והגיע ל-326 יארד. בהנהגתו, הצ'יפס סיימו את הרבע הראשון ב-0:21, לפני שביג בן החזיר את פיטסבורג ל-21:21. הוא מסר ארבעה טאצ'דאונים ב-452 יארד ורץ לאחד נוסף, אבל שוב היה חסר לו הערך המוסף, כמו בתיקו מול קליבלנד במשחק הפתיחה. לערך הזה קוראים לוויאון בל, שעדיין מחרים את האימונים ומייבש את הקבוצה.

 

פטריק מהומס קנזס סיטי פוטבול (צילום: MCT)
עמד בגבורה בדו-קרב הפצצות מול רות'ליסברגר. מהומס(צילום: MCT)

 

קליבלנד עצמה, שמחפשת ניצחון ראשון מאז 2016, הפגינה לוזריות אימתנית שבוע שני ברציפות, רק שבמקום תיקו זה עלה לה בהפסד 21:18 בניו אורלינס (1:1). הבראונס הראו אופי גדול במשך רוב המשחק, בעיקר שיחקה הגנה נהדרת שעצרה את דרו בריז, אבל הבועט זיין גונזלס פשוט גמר אותה - ממש כמו בשבוע שעבר כשהחמיץ שער שדה עם פוטנציאל לניצחון.

 

הפעם הוא פיספס שניים כאלה, מ-44 ומ-52 יארד, בעיטה נואשת על הבאזר, אבל הבעיה האמיתית הייתה שתי נקודות הבונוס שהחמיץ. 1:16 דקות לסיום קליבלנד חשבה שניצחה, כאשר טיירוד טיילור שיגר כדור נהדר לאנטוניו קלאווי שהשיג טאצ'דאון של 47 יארד, אבל גונזלס פיספס את הנקודה שהייתה קובעת 18:19 לקליבלנד. עם כל ההתלהבות מכך שחמקו מהפסד, הסיינטס קיבלו מסירה גדולה של בריז לטד גין, ואז וויל לאץ ניצח בבעיטה מ-44 יארד.

 

קילן קול ג'קסונוויל פוטבול (צילום: רויטרס)
הנאחס נשאר. גונזלס(צילום: רויטרס)

 

ליבו של דניאל קרלסון יוצא אל גונזלס. הבועט של מינסוטה יכול היה להביא פעמיים ניצחון יוקרתי בגרין ביי, אבל הרגל שלו לא עמדה במשימה ושתי הקבוצות שניצחו במחזור הראשון הסתפקו ב-29:29 אחרי הארכה. ארון רוג'רס, ששיחק עם נקע בברך, כמעט הצליח לנצח בעצמו, אבל 31 שניות לסיום מינסוטה השוותה עם טאצ'דאון של אדם ת'ילן. וכך קיבלנו את המופע של קרלסון. הניסיון הראשון שלו בהארכה היה מ-49 יארד, ולא ממש הלך. אפשר היה לחשוב שיכוון את הנעל כדי לצאת גיבור, אבל גם בעיטה נוחה יותר מ-35 יארד בשנייה האחרונה פיספסה לחלוטין.

 

ראיין פיצפטריק ממשיך במסע הקאמבק שלו עם טמפה ביי (0:2), והפעם הוא לקח אותה ל-21:27 על האלופה פילדלפיה (1:1) שספגה הפסד בכורה העונה. 402 יארד היו לו הערב, וארבעה טאצ'דאונים ששניים מהם מחשמלים על 75 יארד - לדשון ג'קסון במהלך הראשון של המשחק, ולאו.ג'יי האוורד ברבע השני.

 

ראיין פיצפטריק טמפה ביי פוטבול (צילום: gettyimages)
ממשיך במסע הקאמבק שלו. ראיין פיצפטריק(צילום: gettyimages)

 

יכול להיות שבשבוע הבא קרסון וונץ יחזור להרכב הפותח של פילי אחרי פציעה ממושכת, אבל נכון לאתמול לא נראה היה שעמדת הקוורטרבק היא הבעיה. היא לא הייתה מאוזנת מספיק, נשענה יותר מדי על המסירה ביום חלש של ג'יי אג'איי ושאר הרצים, ובעיקר לא הפגינה את אותה ההגנה שבליגה חוששים ממנה. שני הטאצ'דאונים המאוחרים שלה רק ייפו במעט את התוצאה.

 

אוקלנד (2:0) הובילה בדנבר (0:2) במשך רוב המשחק - מ-9:33 דקות לסיום הרבע הראשון ועד שש שניות לבאזר האחרון. אבל באותה נקודה בעיטה מ-36 יארד של ברנדון מקמנוס נתנה לברונקוס ניצחון 19:20. הפלופ הענק של הראמס, טייבון אוסטין שעבר לדאלאס (1:1), פתח את המשחק מול הג'איינטס (2:0) עם טאצ'דאון של 64 יארד, ובמאבק בין התקפות רדומות לא הרבה קרה אח"כ בדרך ל-13:20 של הקאובויז.

 

יתר המשחקים: סן פרנסיסקו (1:1) - דטרויט (2:0) 27:30, ראמס (0:2) - אריזונה (2:0) 0:34, טנסי (1:1) - יוסטון (2:0) 17:20, אטלנטה (1:1) - קרוליינה (1:1) 24:31, ג'טס (1:1) - מיאמי (0:2) 20:12, וושינגטון (1:1) - אינדיאנפוליס (1:1) 21:9, באפלו (2:0) - צ'ארג'רס (1:1) 31:20.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ג'קסונוויל חוגגת
צילום: רויטרס
מומלצים