שתף קטע נבחר

יס מזלזלת בחובבי הספורט / טור

ההחלטה של חברת הטלוויזיה בלוויין להוריד מלוח השידורים את ערוץ פוקס ספורטס הרגיזה את יאיר קטן. כנראה שזה מה שנגזר על אוהבי הספורט האמריקאי, קהל שתמיד היה הילד החורג של צריכת הספורט בישראל. בחבילת ערוצים ענקית שכוללת לא מעט הזיות ואזוטריות, אין מקום גם בשבילו?

הנה חשיפה קטנה על הרגלי הצפייה שלי, במיוחד עבור הגולשים הנאמנים: כמנוי של יס, הטלוויזיה שלי עושה שעות נוספות בעיקר על שני ערוצים. מכירים את 74 ו-63? הראשון הוא VH1 קלאסיק, כי אני ילד של האייטיז שחייב לקבל מנה קבועה של קליפים הזויים ושירי סינתיסייזר וסקסופון נפלאים מהעשור ההוא. השני הוא פוקס ספורטס, אבל בקרוב הכפתורים 6 ו-3 בשלט שלי יתחילו לצבור אבק.

 

הערוץ שנותן תפריט עשיר שלא מוגש במקומות אחרים – פוטבול, בייסבול, ספורט מכללות, ראגבי, מרוצי מכוניות וסירות ואפילו תחרויות דארטס נהדרות – ייחתך בקרוב מהמסך של לקוחות יס.

 

דרו בריז (צילום: רויטרס)
דרו בריז. בשביל מה יש צורך ב"רענון"?(צילום: רויטרס)

 

את המידע קיבלתי בטוקבק שהתריע על המהלך. פניתי לחברה כדי לוודא את העניין, והנציג החביב בצ'אט אישר את הפרטים. התשובות שלו היו צפויות מראש, כי הרי כולנו מכירים כבר את הנפשות הפועלות: מרעננים ערוצים, מציעים מגוון תכנים עשירים, בפוטבול ובבייסבול ניתן יהיה לצפות בערוצים אחרים, וכמובן, איך לא בעולם תוכן שנשלט על ידי רייטינג בלבד קיבלתי גם את ההסבר לפיו אחוזי הצפייה בערוץ נמוכים.

 

כן, אנחנו בעולם חדש. יש את חבילת השידורים באינטרנט שמציעה ליגת ה-NFL, יש סטרימינג ואלף אפשרויות שונות. אבל פוקס ספורטס היה אופציה שפויה, בתוך החבילה הכללית, ללא תשלום נוסף, שנתנה לקהל האדיר של חובבי הספורט האמריקאי בארץ (וגם כמה ענפים אחרים) אופציה שפויה ומהנה עם אחלה תוכן שבעולם. כן, אולי אנחנו מיעוט יחסי, והרייטינג לא גבוה ולא שווה מספיק להשקיע בנו, אבל בחבילת ערוצים ענקית שכוללת לא מעט הזיות ואזוטריות, למה היה חשוב כל כך "לרענן" דווקא את המקום שנותן שירות מצוין לאלפי חולי ספורט?

 

שחקן הבייסבול אלכס קולומה (צילום: AP)
שחקן הבייסבול אלכס קולומה. קל לעשות מהפכות על הגב שלנו(צילום: AP)

 

תחילת פלייאוף הבייסבול היא תזמון איום ונורא לבצע את השינוי, והעובדה שחלק מהערוצים שישדרו את הליגות מארה"ב הם בתשלום רק מוסיפה לעלבון. אבל היי, אנחנו המוזרים האלה שאוהבים את הספורט הזה שהוא "סתם אלימות", ושמקבלים תמיד את השאלה המייאשת: "בייסבול? באמת? איך אתה יכול לסבול את זה?" אז קל נורא לערוך מהפכים על הגב שלנו, לחתוך בישיבה של בכירים על קפה ובורקסים את אחד הערוצים הטובים ביותר על המסך. אנחנו הקהל שתמיד היה הילד החורג של צריכת הספורט בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שחקן הפוטבול אנטוניו בראון
צילום: רויטרס
מומלצים