שתף קטע נבחר

אולימפיאדת הנוער יצאה לדרך בארגנטינה

לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג נשאה את דגל ישראל במצעד המשלחות בטקס הפתיחה המרשים בבואנוס איירס. הלילה יחלו תחרויות השחייה, האקרובטיקה, הג'ודו, ההתעמלות והשייט

אולימפיאדת הנוער יצאה לפנות בוקר (א') לדרך בטקס מרשים בבואנוס איירס שבארגנטינה, אשר כלל מופעי פירוטכניקה ופעלולים. 3,998 ספורטאים וספורטאיות צעירים מ-206 מדינות משתתפים בתחרויות.

 

כיאה למשחקים הראשונים בהיסטוריה עם שוויון מוחלט בן נשים לגברים, את אש המשחקים הדליקו יחדיו שני הספורטאים המקומיים - הג'ודוקאית פאולה פארטו והשייט סנטיאגו לאנחה, האלופים האולימפיים מריו 2016.

 

טקס הפתיחה של אולימפיאדת הנוער (צילום: רויטרס)
טקס הפתיחה של אולימפיאדת הנוער(צילום: רויטרס)

אבישג סמברג עם דגל ישראל (צילום: getty images)
אבישג סמברג עם דגל ישראל(צילום: getty images)
 

 

במצעד המשלחות הארוך נשאה לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג את דגל ישראל. בפתיחת הטקס נכנסו יחדיו כל הספורטאים ואנשי המשלחות, כולל המשלחת הישראלית המונה 19

ספורטאים ב-10 ענפי ספורט שונים.

 

אחד משיאי הטקס היה הצגת הענפים על האובליקס של בואנוס איירס, עליו הוקרנו מסלולי ריצה, רכיבה וסוגים שונים של ענפים. פעלולנים הדגימו את הענפים כשהתעופפו באוויר.

 

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך אמר: "כל אחד ואחד מכם התאמן קשה ועבר תחרויות ובגלל זה מגיע לכם להיות כאן. אלה המשחקים שלכם. כולנו באים מכל חלקי העולם, אבל כולנו מאוחדים ומודרכים על ידי הערכים האולימפיים. החוויה הזאת תישאר אתכם לכל חייכם".

 

טקס הפתיחה של אולימפיאדת הנוער (צילום: רויטרס)
דגל ארגנטינה בטקס הפתיחה(צילום: רויטרס)

 

הלילה ייכנסו ראשוני הספורטאים הישראלים למעגל התחרויות. השחיינים דניס לוקטב, לאה פולונסקי ואנסטסיה גוברנקו יתחרו וכמוהם גם האקרובטים יונתן פרידמן ונועה קזדו יקר, המתעמל אורי זיידל, הג'ודוקא אריאל שולמן והשייטים נעמה גזית ותומר ורדימון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
אבישג סמברג עם הדגל
צילום: getty images
מומלצים