שתף קטע נבחר

אורי קופר

עוד שפל של לוזון / טור

בעונה שעברה רשמה מכבי חיפה של גיא לוזון את פתיחת העונה הרעה ביותר שלה זה שלושה עשורים ועכשיו התור של בית"ר ירושלים לשבור שיא שלילי. 50 שנה עברו מאז שהיא רשמה פתיחת עונה כל כך רעה, והעתיד לא נראה מבטיח. אורי קופר שוב ראה קבוצה לא מאוזנת, ללא שיטה, סדר או מהירות

בשנה שעברה גיא לוזון עשה היסטוריה. מכבי חיפה רשמה את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מזה 30 שנה - לא מעט. עוד עונה התחילה ולוזון שוב רושם ציון דרך. בית"ר ירושלים השיגה בששת המחזורים הראשונים 4 נקודות עם הפרש שערים של מינוס 7.

 


אוחנה וחוגג ייפגשו וידונו על עתידו של לוזון

בית"ר מצפה לאולנארה: "שובר שוויון, חלוץ מפלצת"

לטבלת ליגת העל

 

מדובר בפתיחת העונה הגרועה ביותר של בית"ר זה 50 שנה בדיוק. הפעם הקודמת שבית"ר הייתה במצב הזה, הייתה שנה לאחר מלחמת ששת הימים. שחרור ירושלים. עכשיו זו אומללות ששת המחזורים של ירושלים, ונשאר רק לראות אם גם לוזון ישוחרר.

 

גיא לוזון (צילום: אורן אהרוני)
אין שיטה, אין איזון. לוזון(צילום: אורן אהרוני)

 

מכבי ת"א ניצחה בטדי במשחק לא טוב במיוחד, אפילו בינוני, וזה מה שעושה את החולשה של בית"ר, שהיא פחות מבינונית, לכל כך בולטת. כמה בולטת? תעבירו את השידור לרגע בו השעון התחלף לדקה ה-80 בדיוק. בית"ר הייתה צריכה שער וכלים התקפיים ליד הרחבה של פרדראג ראיקוביץ', אבל ההתקפה הלכה כך: ערן לוי לקח כדור דווקא ליד הרחבה של דודו גורש. הוא לא חילק מסירה לשחקן שרץ לשטח פנוי, כמו שהיה יכול לעשות בנתניה, כי לא היה כזה, אלא התקדם עם הכדור בחצי המגרש שלו. כשלוי הבין שאין עוד לאן להתקדם הוא העביר לעידן ורד וזה, כיוון שאין למי למסור, הלך אחורה, עם הכדור, בתנועה קשתית, עד שהגיע האיבוד.

 

אלה היו רגעים שצעקו לשמיים את חוסר התבנית, היעדר השיטה וחוכמת המשחק בבית"ר. כל אחד, פחות או יותר, עושה מה שהוא רוצה. לזוז בלי כדור? לפתוח קווי מסירה? לא צריך. כולם פשוט מכדררים. לפעמים הכדרורים האלה מביאים למצבים, ובמחצית השנייה בית"ר שלטה, וגם החמיצה פה ושם, אבל זה לא כדורגל חכם, לא קרוב לכך.

 

ורד ושיימן מאוכזבים (צילום: אורן אהרוני)
ורד ושיימן מאוכזבים. אין למי למסור(צילום: אורן אהרוני)

 

"רואה אותך ונדלקות לי העיניים", קבע השלט שתלו אוהדי בית"ר לפני המשחק. במקרה הבית"רי הן דווקא קרובות הרבה יותר להיעצם. בית"ר נראית לא מאומנת בעליל, אבל עוד מעבר לכך - הסגל שלה לא מאוזן, וזה עניין שהיה ידוע לכולם. בית"ר קבוצה איטית, ואת זה שום שורת כוכבים, מלוי עד בוזגלו, לא תפתור לבדה. אופיר קריאף, אגב, הפך לשחקן השישי שמוצב העונה כמגן ימני בבית"ר. שביעי אם מחשיבים את גביע הטוטו.

 

אין לבית"ר שום דבר לחגוג, הפוך מעומר אצילי שלמרות שלא חגג פעמיים הציג שתי סיבות מצוינות לשמוח. אצילי, ומוזר לומר זאת, לא היה טוב למעט שני השערים. האמת שהרבה שחקנים במכבי לא היו מספיק טובים ודווקא מי שכן הגיע, ובגדול, הוחלף ראשון.

 

עומר אצילי מכבי תל אביב בית
שחקני מכבי חוגגים עם אצילי. צמד במשחק לא טוב(צילום: אורן אהרוני)

 

אייל גולסה סיפק מחצית ראשונה עצומה. הוא הכניס כדור לאיתי שכטר, שחרר באגף את צ'יקו אופואדו, יצא עם הכדור קדימה ורץ חצי מגרש. כשגולסה משחק לצד גלזר ופרץ יחד יש לו הרבה יותר חופש לפרוץ קדימה. בפעם הנוספת שזו הייתה שלישיית הקישור של מכבי, בבאר-שבע, גולסה הבקיע.

 

גולסה יצא, מכבי נראתה פחות טוב, אפילו רע לדקות ארוכות, אבל הניצחון הוא הדבר החשוב עבורה, בטח אחרי איבוד הנקודות בדרבי והמשחק הטוב הראשון של באר שבע. עכשיו היא יכולה להתכונן בשקט למשחק הענק אחרי הפגרה, מול הפועל חדרה, משחק שהמנצחת בו תהיה במקום הראשון. בית"ר, לעומתן, נמצאת באחרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
גיא לוזון
צילום: אורן אהרוני
אריה מליניאק
מומלצים