שתף קטע נבחר

כדורעף: אריה זלינגר סיכם כמאמן מכבי תל אביב

החליף את נועם אלבז ששב למחלקת הנוער וחוזר לאמן בגיל 81. הצהובים הובסו לאחרונה 3:0 ע"י מטה אשר/עכו

אחרי התבוסה 3:0 למטה אשר/עכו במחזור הקודם, מכבי תל אביב ביצעה היום (ראשון) זעזוע בעמדת המאמן. הצהובים החזירו את נועם אלבז למחלקת הנוער וסיכמו עם אריה זלינגר בן ה-81, באחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות בענף. זלינגר העביר הערב את אימון הקבוצה.

 


 

המאמן הוותיק זכה בעבר עם נבחרת הנשים של ארצות הברית במדליית כסף באולימפיאדת לוס אנג'לס 1984. שנתיים קודם לכן האמריקניות סיימו במקום השלישי תחת זלינגר באליפות העולם. ב-1992 אימן את נבחרת הגברים של הולנד באולימפיאדת ברצלונה ושוב עלה על הפודיום, הפעם כשמדליית הכסף על צווארו.

 

אריה זלינגר (צילום: פרטי)
חוזר לאמן. זלינגר(צילום: פרטי)

 

בשנת 2007 מונה למאמן נבחרת הנשים והביא לשינוי משמעותי ביחס לענף. בעזרת חברו קובי ריכטר, שתמך כלכלית בפרויקט, הצליחו זלינגר והנשים להעפיל ב-2011 לאליפות אירופה, 39 שנים אחרי הפעם הקודמת בה שיחקה ישראל בטורניר היבשתי. הנבחרת אומנם הודחה בשלב המוקדם, אבל מדובר בהישג הכי גדול בענף בעשורים האחרונים. ב-2016 עזב את תפקידו בנבחרת.

 

מכבי ת"א עברה שינוי משמעותי מאוד בקיץ. זוהר בר נצר עזב את עמדת המאמן אחרי 15 שנים ואיתו מספר שחקנים, ביניהם עומרי שוורץ ושון פייגה, שהצטרפו למאמנם במעפיל. במחזור הראשון הצהובים אומנם ניצחו בקלות 0:3 את אליצור אשקלון, אבל כאמור לפני ארבעה ימים הפסידו בחוץ לדאבליסטית, מטה אשר/עכו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים