שתף קטע נבחר

סנוקר: תואר ראשון לסטיוארט בינגהאם מאז ההשעיה

אלוף העולם ב-2015 שהושעה בשנה שעברה בגלל הימורים על משחקים, ניצח 7:9 את מארק דייויס בגמר אליפות אנגליה ופרץ בבכי: "הוכחתי שאנשים טעו לגביי"

במשך שבוע אלוף העולם בסנוקר ב-2015 סטיוארט בינגהאם הצליח לשמור ריכוז וצלח שלב אחרי שלב באליפות אנגליה הפתוחה. אלא שאחרי שהניח את ידו על הגביע והתפנה לשוחח עם התקשורת, הוא כבר התפרק ופרץ בבכי.

 


 

תקופה לא קלה עברה על בינגהאם. מי שלפני שלוש שנים הדהים את הענף כשזכה באליפות עולם מפתיעה, ספג מכה קשה לתדמיתו בשנה שעברה כשהושעה לשלושה חודשים אחרי שהורשע בהימור על משחקים. אתמול (א') הוא אולי הצליח לשים סופית את הפרשה המביכה מאחוריו כשניצח 7:9 את מארק דייויס בגמר אליפות אנגליה שנערכה בקראולי וזכה בתואר הראשון שלו מאז שחזר מהשעיה.

 

ניצחון אמוציונאלי. בינגהאם (צילום: getty images) (צילום: getty images)
ניצחון אמוציונאלי. בינגהאם(צילום: getty images)

 

היה זה קרב בין שני שחקנים ותיקים. בינגהאם בן ה-42 שזכה בתואר הדירוג החמישי שלו בקריירה מול דייויס בן ה-46 שעדיין לא זכה בתואר דירוג. פתיחת המשחק הייתה צמודה ובתום הסשן הראשון התוצאה עמדה על 4:4. דייויס עלה ל-4:5 ובמשחקון הבא הוכיח שהוא ספורטאי למופת כשבנקודה קריטית הודה בעבירה שביצע. בינגהאם ניצל זאת כדי לנצח במשחקון ולקח גם את המשחקון הבא. דייויס עוד השוה ל-6:6, אבל בינגהאם העלה רמה ועם ברייקים מרשימים של 82 ו-102 עלה ל-7:8, מרחק משחקון מהתואר. בינגהאם שלט במשחקון האחרון, דייויס ניסה להשיג סנוקר כדי להקשות על יריבו אך לא הצליח והמשחק הוכרע.

 

בינגהאם שזכה ב-70 אלף פאונד על ההישג היה כאמור נרגש בסיום ואמר: "נסעתי הבוקר עם המנהל שלי ואמרתי לו שאם אניח את ידיי על הגביע, אני ככל הנראה אבכה. הוכחתי לאנשים שהם טעו לגביי, זה תואר מיוחד עבורי ואף אחד לא יכול לקחת אותו ממני. זה היה משחק מאוד שקול, הרגשתי לחוץ כל היום ולא הצלחתי להשתחרר. אבל בהשוואה ללחץ של לזכות באליפות העולם, הכול נראה קל".

 

חזר בסערה. בינגהאם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חזר בסערה. בינגהאם(צילום: AFP)

 

דייויס שזכה ב-30 אלף פאונד: "אני מאוכזב. לקחו לי 27 שנים להעפיל לגמר ורציתי לנצח. אם ייקחו לי עוד 27 שנים להעפיל לגמר הבא, אז כנראה שמשהו לא בסדר. זה היה אחד מהשבועות הטובים בקריירה שלי. ניצחתי בשבוע אחד את רוני אוסאליבן ואת ג'ון היגינס שזה לא ייאמן. הייתי קרוב בגמר, אבל בינגהאם היה השחקן הטוב יותר".

 

השחקן הסקוטי-ישראלי, עדן שרב, רשם בטורניר את ההישג הטוב ביותר שלו עד כה בקריירה כשהעפיל לשמינית הגמר שם נעצר על ידי רוני אוסאליבן.

ביום ראשון הבא תיפתח בסין האליפות הבינלאומית שתעניק למנצח 175 אלף פאונד. בינגהאם יפגוש בסיבוב הראשון את שרב אחרי השבוע המוצלח של שניהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים