שתף קטע נבחר

בחזרה ליסודות / טור

במכבי תל אביב סוף סוף עושים את הדברים נכון העונה, עם עבודה קשה, שמירה על פרופורציות והסתמכות על שחקני בית. אבל גיא לייבה יודע בדיוק למי צריכות ללכת הברכות: אופ"א, שנתנה לצהובים עונש שהוא למעשה פרס גדול

הסיפור של מכבי ת"א העונה לא מתחיל בעזיבתו של ג'ורדי קרויף או בהגעתו של ולדימיר איביץ'. הוא מתחיל במשרדי אופ"א, שהחליטה להעניש את המועדון ואסרה עליו להוציא יותר כסף ממה שהוא מכניס.

 


 

הצביעו: מי ספורטאי השנה של 2018?  

 

במשך שלוש שנים מכבי ת"א מחפשת תשובה לג'ון אוגו, היא שפכה כסף על "כישרון" ברזילאי, ובסופו של דבר זה היה מתחת לאף שלה: דור פרץ ודן גלזר. קרויף היה מעלה מהספסל את טל בן חיים וברק יצחקי העייפים. היום יש לצהובים צעירים רעננים שיכולים לסחוב קצת יותר מרבע שעה על המגרש. מכבי תל אביב מכרה את וידאר קיארטנסון, הכוכב האחרון, ורואה שאפשר להסתדר גם בלעדיו.

 

מכבי תל אביב חוגגת (צילום: ראובן שוורץ)
שחקני מכבי חוגגים. התשובות היו מתחת לאף(צילום: ראובן שוורץ)

 

אין צורך בתקציב העברות ענק בישראל, כי עם עבודה קשה אפשר להצליח. קבוצה ישראלית לא צריכה לשלם סכומי עתק על זרים במיוחד, אלא לתת קצת עבודה בשוק החופשי ויהיה בסדר. מכבי הפסיקה לאלתר ולהביא מושיעים ברגע האחרון וחזרה ליסודות. היא מנסה לעבוד עם מה שיש ומפסיקה עם התירוצים שאפיינו את תקופת ג'ורדי ("קשה להביא לכאן זרים טובים"). במקום להביא את אוסקר סקריונה השבע במיליון יורו, מסתפקים באנריק סבוריט שעלה הרבה פחות.

 

מה שמכבי תל אביב למדה בעונה הזאת, הפועל באר שבע כנראה תלמד בעונה הבאה. אי אפשר לרכוש כוכבים ולקוות שיהיה בסדר, שמתישהו הכל יתחבר. אי אפשר להכניס את נייג'ל האסלביינק בדקה ה-34 ולחשוב שהוא יהפוך לניימאר ויוביל לקאמבק לבדו. אי אפשר לקנות את דיא סבע אחרי שהראש שלו כבר היה באירופה ולקוות שהוא יספק בדיוק את אותם מספרים מהעונה שעברה, ועוד בלי שהתכונן עם חבריו החדשים בפגרת הקיץ. גם ברק בכר, המאמן הישראלי הכי טוב, למרות העונה הזו, לא יכול לחבר בין אריק סאבו ואוגו תוך יומיים.

 

ולדימיר איביץ' (צילום: אורן אהרוני)
איביץ'. קבוצות כוכבים לא עובדות פה(צילום: אורן אהרוני)

 

כמעט כל קבוצות הכוכבים שהורכבו בחטף - נכשלו. דין הגלאקטיקוס של מכבי תל אביב ב-2005/06 הוא דין הגלאקטיקוס הנוכחי בבאר-שבע. הקבוצה הבאה שרוצה לרוץ כאן לאליפות, קחי עצה בחינם: אל תקני את הכוכב הכי יקר בשוק, תסתכלי קודם על מה שיש לך בבית ועל מה שהשכנים לא רוצים. כי אליפות לוקחים אחרי שמביאים את מהראן ראדי בחינם, ואת טוני ווקאמה בפחות מחצי ממה שעלה נייג'ל האסלביינק. עד הודעה חדשה, אין באמת כוכבי על בליגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מכבי ת"א חוגגת
צילום: אורן אהרוני
מומלצים