שתף קטע נבחר

המאבק הסודי של מיכאל שומאכר

חמש שנים חלפו מאז התאונה הקשה שעבר אלוף העולם לשעבר בפורמולה 1, שיום הולדתו ה-50 חל היום. כעת מתפרסמים גילויים חדשים בנוגע למצבו: המרכז הרפואי שנבנה בביתו, ההסתתרות מהתקשורת, הטיפולים היקרים והתוצאה הטרגית מהניסיונות להרוויח כסף מהמאבק לקבלת מידע אודותיו

חמש שנים בדיוק עברו מאז התאונה הקשה שעבר מיכאל שומאכר, שיום הולדתו ה-50 חל היום (חמישי). ב-29 בדצמבר 2013 השתנו חייו של אלוף העולם לשעבר במירוצי פורמולה 1, אחרי שנפגע בראשו מסלע בתאונת סקי באלפים הצרפתיים ואיבד את הכרתו.

 


 

חצי שנה היה שומאכר בתרדמת  ועבר שני ניתוחים מסובכים שהצילו את חייו, עד שהכרתו שבה אליו ביוני 2014. לאחר מכן הוא הועבר לשיקום בביתו ומאז לא היה ידוע הרבה לגבי מצבו, עד שפורסמה השבוע כתבה ב"דיילי מייל", שסיפקה מידע חדש.

 

מיכאל שומאכר ב-2012 (צילום: AFP)
מיכאל שומאכר ב-2012(צילום: AFP)

 

שומאכר נחשב לאחד מנהגי המירוצים הגדולים בכל הזמנים. שבע פעמים הוא הוכתר לאלוף העולם במירוצי הפורמולה 1 ושבר כמעט כל שיא אפשרי עד שפרש ב-2012. הוא נחשב לאחד הספורטאים המרוויחים ביותר, וכשפרש הוערך הונו בכ-823 מיליון דולר.

 

שומאכר נפגע בתאונת סקי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שומאכר נפגע בתאונת סקי(צילום: EPA)

 

לאורך שנים הוא הקפיד להרחיק את משפחתו מאור הזרקורים, ולאחר התאונה הקשה שעבר החביאה אותו המשפחה מהצלמים. אוהדיו ברחבי העולם משוועים לכל פיסת מידע אודות מצבו הרפואי, אבל המשפחה נמנעה מלשתף פעולה. אשתו קורינה (נשואים מאז 1995) דרשה מחבריו ומיתר בני המשפחה לשמור על חשאיות יתרה.

 

המעריצים צמאים למידע (צילום: getty images)
המעריצים צמאים למידע(צילום: getty images)

 

מאז התאונה שומרים החברים על שתיקה, ואם מישהו מהם מפר אותה - בני המשפחה מנתקים ממנו מגע. נהג המירוצים הגרמני סבסטיאן פטל, הנחשב לאחד ממעריציו הגדולים, סירב לשוחח עם העיתון האנגלי ולהשיב על השאלה אם ביקר את שומאכר בביתו.

 

רובנס באריקלו, חברו לקבוצת פרארי, סיפר כי ביקש לבקרו, אבל קיבל תשובה שלילית בנימוק שהדבר לא יעשה טוב למיכאל. לעיתונאים אמר: "אין לי שום דבר חדש לומר, אנחנו חייבים לכבד את רצון המשפחה".

 

קורינה שומאכר (צילום: getty images)
מקפידה על חשאיות. האישה קורינה שומאכר(צילום: getty images)

 

הדוברת של שומאכר, סבין קם, שהודתה שלכל אורך הקריירה כי שומאכר היה חרד מלבצע טעויות, מסרה: "מיכאל תמיד עשה הפרדה בין חייו הפרטיים לאלו הספורטיביים. כעת המשפחה מבקשת לשמור על ההפרדה הזו". מלבד הצהרה של עורך דינו פליקס דאם מ-2016, לפיה שומאכר "לא מסוגל ללכת", לא נמסר שום עדכון בנושא.

 

לכבוד יום ההולדת ה-50 שחל כאמור היום, המשפחה שחררה הצהרה נדירה: "מיכאל נמצא בידיים הטובות ביותר ואנחנו עושים את כל מה שניתן כדי לעזור לו. בבקשה מכם, תבינו שאנחנו ממלאים אחר הבקשות שלו ושומרים פרטיותו בנוגע לדברים הרגישים, כמו בריאותו". בנוסף הודיעה המשפחה שאפליקציה מיוחדת תצא לאור ותאפשר למעריצים הרבים של שומאכר להיזכר בקריירה ובהישגי העבר שלו.

 

שומאכר ב-2006. שבר את כל השיאים כנהג (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
שומאכר ב-2006. שבר את כל השיאים כנהג(צילום: איי פי)

 

מספר המבקרים בבית משפחת שומאכר בעיירה גלאנד הסמוכה לאגם ז'נבה בשוויץ (13 אלף תושבים בלבד) מצומצם מאוד ומסתכם בדרך כלל בבני משפחתו הקרובים ובאנשי צוות העזרה הרפואית. אביו של שומאכר, רולף, שמגיע לבקרו מביתו שבעיר בון, הכחיש בקיץ האחרון שמועות לפיהן מיכאל הועבר בחשאי לטיפול במאיורקה. המשפחה סירבה להתייחס לדיווח נוסף, שהופיע במגזין הגרמני "בראבו", שטען כי שומאכר צפוי לטוס לטיפול מיוחד אצל רופאים מומחים בדאלאס, ארצות הברית.

 

כעת דיווח העיתון האנגלי כי שומאכר כבר לא מרותק למיטתו, ואפילו לא נזקק לקביים כדי ללכת, אבל עדיין נזקק לעזרה רפואית. כדי להגיש לו את העזרה הנחוצה נבנה בביתו מרכז המכיל ציוד רפואי ואנשי צוות המטפלים בו. צוות האחיות שמטפל בו בקביעות והטיפולים הפיזיותרפיים שהוא עובר עולים לו בסביבות 55 אלף אירו בשבוע. המרכז הרפואי הקטן הזה נבנה עוד לפני התאונה לטובת אביו האלמן.

 

דירק נוביצקי במשחק כדורגל שאורגן למען תמיכה בשומאכר (צילום: getty images)
משחק כדורגל למען שומאכר(צילום: getty images)

 

 
הסודיות סביב מצבו של שומאכר לא הייתה נטולת שערוריות. לאחר ששוחרר לביתו ב-2014 נגנבו מבית החולים מסמכי הטיפול הרפואי בו והוצעו למכירה לאמצעי התקשורת תמורת 45 אלף אירו. האיש שנחשד בגניבה נעצר על ידי המשטרה וכעבור מספר ימים, בזמן שהמתין לחקירה, נמצא תלוי בתאו. כעבור שנה פורסם כי צילום שצולם בתוך ביתו והוברח על ידי "חבר" הוצע למכירה תמורת יותר ממיליון אירו. עורכי הדין של המשפחה טענו כי מדובר בהפרת פרטיותו והתמונה מעולם לא פורסמה.

 

מיכאל שומאכר (צילום: getty images)
שומאכר בתמונה שצולמה חודשיים לפני התאונה(צילום: getty images)

 

אחד הבודדים שביקרו בבית המשפחה הוא הארכיבישוף ד"ר ג'ורג' גנסווין, שהיה איש סודו של האפיפיור הקודם בנדיקטוס השני, סיפר ל"בילד" הגרמני: "דיברתי עם קורינה שומאכר ועם אמה, ואז המטפל הביא את מיכאל לסלון. הצגתי את עצמי ואמרתי לו שאני מעריץ שלו, שאני נוהג לצפות במירוצים שלו ושהוקסמתי מיכולת הנהיגה שלו במהירות גבוהה כל כך בכל מזג אוויר. בירכתי את מיכאל והחזקתי את ידיו, הן היו חמות. יש דברים שלא ניתן לומר במילים, אבל מגע כן מסוגל להעביר אותם. להחזיק ידיים של אדם חולה זה דבר שמספק נחמה וקירבה. זה היה חשוב לי".

 

הבן מיק: "אבא שאל אם אתחרה במירוצים"

בינתיים מסתמן שהיורש של שומאכר מתכוון ללכת בדרכו. בנו מיק, ששהה לצידו בזמן התאונה כשהיה בן 14, הוא אלוף מירוצי פורמולה 3 וכבר חתם על חוזה השתתפות במירוצי פורמולה 2 בעונה הבאה. בשעתו החל מיק להתחרות במירוצי קרטינג תחת השם מיק בטש (שם משפחתה הקודם של אימו) כדי לא למשוך תשומת לב. על פי כל הדיווחים מדובר בנהג עם עתיד מבטיח, שבעתיד עשוי לשבת מאחורי ההגה של אחת הקבוצות היוקרתיות, פרארי או מרצדס.

 

כבר אלוף בזכות עצמו. מיק שומאכר, הבן של מיכאל (צילום: getty images)
כבר אלוף בזכות עצמו. מיק שומאכר, הבן של מיכאל(צילום: getty images)

 

מיק מעולם לא הסכים לדבר עם עיתונאים על התאונה של אביו או לספק מידע לגבי מצבו הנוכחי, אבל לאחרונה התראיין לתחנת הטלוויזיה הגרמנית RTL וסיפר על היחסים ביניהם בשנים שלפני התאונה: "אבא שאל אותי יום אחד אם ארצה להתחרות במירוצים באופן מקצועני, או לעשות את זה רק בשביל הכיף. אמרתי לו שברור שארצה לעשות את זה כמקצוען. תמיד ארצה להשוות את עצמי לטובים ביותר - ואבא שלי הוא הטוב ביותר. הוא גם האליל שלי והרבה אנשים מנסים להשוות את עצמם אליו. גם בימים בהם המסלול היה סגור היו נותנים לנו להיכנס כדי לעשות כמה סיבובים. אלה היו הזמנים הטובים ביותר".

 

נשיא FIA (ההתאחדות הבינלאומית לרכב), ז'אן טודט, שגם הוא נוהג לבקר בבית המשפחה, סיפר כי הוא ושומאכר צפו יחדיו בגראנד פרי ברזיל. "יש לי תמונות שלו בבית ובמשרד", הוא סיפר בבכי. "מיכאל הוא כמו הבן שלי".

 

ומה יקרה עכשיו? האם המעריצים יידעו בקרוב יותר על מה שקורה לאלילם? כנראה שלא הרבה ישתנה, ושומאכר, במקום להיאבק בנהגים אחרים על מסלול המירוצים - ימשיך במאבק על התפקוד היומיומי וייזכר במשפט אותו נהג לומר במהלך הקריירה המוצלחת שלו: "אני תמיד מאמין שאסור לוותר, צריך להמשיך במאבק גם כאשר הסיכויים קטנים מאוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים