שתף קטע נבחר

הנער שריגש מדינה שלמה ינסה להגיע לאולימפיאדה

אסף יסעור (16), שאיבד את שתי ידיו לאחר שהתחשמל, ישתתף באליפות העולם הפראלימפית בטאקוונדו

 

הנער אסף יסעור ירשום מחר (רביעי) היסטוריה כשיהפוך לספורטאי הישראלי הראשון בענף הטאקוונדו שישתתף באליפות העולם הפראלימפית. יסעור בן ה-16, אשר מתאמן אצל יחיעם שרעבי ומרק בריגנסקי, יעלה להתחרות בקטגוריית המשקל עד 61 ק"ג באליפות הנערכת באנטליה.

 

הטאקוונדו הפראלימפי דומה מאוד לזה האולימפי, למעט אי שימוש בבעיטות ראש וקבלת ניקוד על אגרופים. אסף מתחרה בקלאס k43 - דרגת הנכות השלישית. הדרגות נקבעות על פי מסוגלות הספורטאי להגן על גופו בעזרת הידיים.

 

ירשום היסטוריה. יסעור ()
ירשום היסטוריה. יסעור

 

כזכור, שבוע לפני שחגג בר מצווה, השתנו לחלוטין חייו של יסעור, תושב אלוני הבשן שברמת הגולן, כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה ואיבד את שתי ידיו בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן הוא עבר תקופה קשה של אישפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותראפיה והכנה לפרוטזות.

 

לאחר פציעתו השתקם אסף בזכות פריצת דרך גדולה בתחום בארה"ב - ידיים ביוניות שהותאמו במיוחד לגופו בטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרות לקיים שגרת חיים ופעולות יומיומיות. על מנת להשיג את הזרועות הייתה המשפחה זקוקה לשני מיליון שקל. לפני שלוש שנים, בעזרת גולשי ynet וקוראי "ידיעות אחרונות", הצליחה המשפחה לגייס את הסכום הנותר.

 

הבעיה ממנה סובל אסף לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט, להפך. תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג, וכתב בפייסבוק ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן. שטיינברג המליץ ליסעור לעבור לטאקוונדו, והילד נענה להזמנה שאולי תסתיים בסופו של דבר עם כרטיס לאולימפיאדה בטוקיו 2020.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אסף יסעור
צילום: עוז מועלם
מומלצים