שתף קטע נבחר

נאבק במפולת: כך מנסה בלאט להוציא את אולימפיאקוס ממשבר

הקבוצה היוונית לא פוגעת, הקו האחורי שלה לא מתפקד, הסגל סובל מפציעות והמאמן הישראלי החליט להושיב את הכוכבים על הספסל וגער בהם אחרי התצוגה המבישה מול ברצלונה. המשחק הערב (21:05) מול מכבי ת"א קריטי עבורם בדיוק כמו לצהובים

ביום שישי האחרון ביטל דייויד בלאט לשחקני אולימפיאקוס את יום החופש. המאמן הישראלי רתח על כך שכמה שעות קודם לכן הקבוצה רשמה את אחד ממשחקיה הגרועים בהיסטוריה ביורוליג, כשהובסה בבית 76:55 על ידי ברצלונה. היוונים השוו את כמות הנקודות הנמוכה ביותר שקלעו במשחק בית באירופה, לא נתון שמאמן בקליבר של בלאט יכול לקחת בקלות.

 

 

בכלל, על אולימפיאקוס עוברת תקופה רעה ביורוליג עם שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים. אפשר להגיד שהיא מגיעה די בהפתעה בהתחשב בריצה היפה שעשתה הקבוצה בין המחזורים 14-7.

 

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

אולימפיאקוס (צילום: EPA)
קוסטס פאפאניקולאו(צילום: EPA)

 

את העונה החלה אולימפיאקוס בצורה בינונית ודורגה במקום העשירי בלבד בתום שבעה משחקים (מאזן 4:3). אלא שאז הגיע השינוי המיוחל, הקבוצה פתחה מבערים, ניצחה שישה משחקים (ביניהם את ריאל מדריד, אנאדולו אפס וברצלונה), הפסידה פעם אחת בלבד וקפצה בסיומו של המחזור ה-14 למקום הרביעי בצוותא עם אנאדולו.

 

יחד עם זאת, גם אז הבעיות המקצועיות היו ידועות, כפי שמספר העיתונאי היווני אלכסנדר טריגאס מ-Sport24: "היכולת הרעה של אולימפיאקוס מתחילה מהקו האחורי הרעוע שלה, שפשוט לא משחק טוב. הקבוצה נמצאת בשוק כבר מחודש נובמבר בחיפוש אחרי גארד חדש, אבל עד לאחרונה בלאט לא מצא מישהו שהוא באמת רצה".

 

דייויד בלאט מוחא כפיים (צילום: EPA)
לא מתחשב בעבר של הכוכבים. בלאט(צילום: EPA)

 

למה עד לאחרונה? כי הקבוצה צירפה את בראיינט וובר (1.88), גארד בן 26, שמעולם לא שיחק ביבשת הישנה והעביר את הקריירה שלו בין קבוצות NBA כמו ממפיס, מיאמי, שארלוט, יוסטון וגולדן סטייט, בהן שיחק יחדיו בסך הכל 40 משחקים. בשנה האחרונה הוא שיחק במדי סיוקס פול סקייפורס מליגת הפיתוח. במשחקו האחרון שם מול אוקלהומה סיטי בלו הוא קלע 23 נקודות וקבע שיא קריירה של 15 אסיסטים. אוהדי מכבי ת"א יכולים להיות רגועים, וובר לא ישחק הערב בהיכל. 

 

אפשר להגיד שבלאט לא ממש מתחשב בעבר של חלק משחקני אולימפיאקוס הוותיקים. כך למשל, ואסיליס ספאנוליס, האגדי שמשחק פחות. אז נכון שהוא כבר בן 36, אבל מה שקרה בניצחון על באסקוניה במחזור ה-17 (87:91 לאחר הארכה) מסביר בדיוק עד כמה הישראלי הולך עם האני מאמין שלו.

 

ג'ון דיברתולומאו ומייקל רול (צילום: EPA)
רול ודיברתולומאו במשחק הקודם נגד אולימפיאקוס(צילום: EPA)

 

ספאנוליס שיחק באותו משחק 11 דקות בלבד וישב על הספסל לאורך כל הרבע האחרון וההארכה. אם היווני היה נחשב לעוד שחקן אז היה ניתן להבין, אבל מדובר באחד משחקני הקלאץ' הגדולים בהיסטוריה של הכדורסל האירופי. בסיום ההתמודדות בלאט נשאל על ההחלטה המפתיעה, התחיל את התשובה כמו פוליטיקאי וסיים אותה בתקיפות: "אתם מכירים את הקריירה שלי, אימנתי שחקנים גדולים והוא ללא ספק אחד מהם. אבל אם אני מרגיש שהוא או כל שחקן אחר צריך לשבת על הספסל כדי שלקבוצה יהיה את הסיכוי הכי גבוה לנצח, אעשה זאת".

 

גם ואנגליס מנצאריס בן ה-28, עוד שחקן שנחשב לסמל באולימפיאקוס, לא זוכה לאמון מבלאט, שקיצץ את מספר הדקות שלו מ-19.3 בעונה שעברה ל-10.5 העונה. "הגארדים היחידים שמשחקים באופן עקבי הם נייג'ל וויליאמס-גוס ויאניס שטרלניקס", מסכם טריגאס את הנושא.

 

שיחק רק 11 דקות נגד באסקוניה. ספאנוליס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שיחק רק 11 דקות נגד באסקוניה. ספאנוליס(צילום: EPA)

 

אבל לא רק שחקני הבית מאכזבים, גם אלה שבלאט בעצמו החתים כמו יאניס טימה, שהיה מצוין בבאסקוניה בעונה הקודמת, אלכסנדר וזנקוב ואקסל טופאן, שהיו אמורים לתת את הטון כשחקני מפתח. "טימה משחק רע מתחילת העונה וטופאן לא עקבי ביכולת הקליעה שלו. הוא גם לא מהווה פקטור בהגנה", מוסיף טריגאס.

 

ומה קורה עם הקו הקדמי אתם שואלים? לאולימפיאקוס יש שני באנקרים - יורגוס פרינטזיס היעיל וניקולה מיליוטינוב, שהתקדם מאוד תחת בלאט. זכור בעיקר המשחק המטורף של הסנטר הסרבי בדרבי מול פנאתינייקוס ביורוליג (65:79 לאדומים) בו התפוצץ עם דאבל דאבל של 18 נקודות, 18 ריבאונדים, 41 במדד והוא גם נבחר ל-MVP של המחזור.

 

ניקולה מיליוטינוב (צילום: EPA)
אחד הבאנקרים. ניקולה מיליוטינוב(צילום: EPA)

 

מי שלא מצליח עדיין להישאר עקבי במשחקו הוא אקס גלבוע/גליל, זאק לידיי, אותו הביא בלאט היישר מגן נר. לצד הצגות ענקיות כמו מול בודוצ'נוסט (28 נקודות ו-8 ריבאונדים ב-21 דקות) ונגד באסקוניה (23 נקודות ו-9 ריבאונדים), היו גם לא מעט משחקי נפל. ובכלל, ההגנה שלו היא לא משהו שכדאי שיוסיף לסרטוני ההיילייטס שלו העונה. "ללידיי יש יותר מדי עליות ומורדות. בחלק מהמשחקים הוא מדהים, אבל באחרים הוא לא מספיק טוב. זה בדיוק מה שהיה נגד ברצלונה עם מספר החלטות רעות שלו בהתקפה לצד יכולת רעה בהגנה. בגלל זה בלאט לא נתן לו יותר מדי דקות", מציין טריגאס.

 

לכל הצרות הללו צריך להוסיף גם את מכת הפציעות ממנה סובלת אולימפיאקוס לאחרונה. קוסטאס פאפאניקולאו נפצע בברך לפני שבועיים מול פנרבחצ'ה ומאז לא שיחק יותר מדי. פרינטזיס (ברך) ומיליוטינוב (רגל) נפצעו במחזור האחרון ביוון, אבל בלאט עדכן שהם צפויים לשחק בהיכל מנורה מבטחים ודימיטריס אגרבאניס המבטיח חזר רק לאחרונה מקרע ברצועות הברך, פציעה ממנה סבל עוד מהעונה שעברה.

 

זאק לידיי (צילום: EPA)
לא עקבי. זאק לידיי(צילום: EPA)

 

המשחק הערב (21:05) נגד מכבי תל אביב קריטי לא רק לצהובים, אלא גם ליוונים.

אם יירשמו הפסד רביעי בחמישה משחקים, הסיכוי שלהם לסיים במקום הרביעי, שמבטיח יתרון ביתיות בפלייאוף, יהיה קטן, והם עוד עלולים למצוא את עצמם במאבקים על מקומות 8-7.

 

ניצחון לעומת זאת, רגע לפני שני משחקים חשובים לא פחות נגד אנאדולו בחוץ וצסק"א בבית, יכול להחזיר את אולימפיאקוס ובלאט בחזרה לכיוון הנכון. דרך אגב, עם כל הכבוד לשלושת המשחקים הללו, לאולימפיאקוס מחכה מלחמת עולם ביום רביעי, כשתתארח אצל פנאתינייקוס בחצי גמר הגביע היווני.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים