שתף קטע נבחר

אורי ששון נשר מסגל הזהב - משכורתו תקוצץ

פרסום ראשון: שנה וחצי לפני אולימפיאדת טוקיו 2020, המדליסט האולימפי מריו קיבל הודעה כי שכרו יקוצץ ב-2,500 שקל בחודש. יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "איפה פה ההיגיון?". היחידה לספורט הישגי: "מדובר בקריטריונים מקצועיים ברורים וידועים מראש"

ששון חוגג (צילום: אורן אהרוני)
ירוויח 6,000 שקלים בחודש. ששון(צילום: אורן אהרוני)

 

כמעט שנה וחצי לפני אולימפיאדת טוקיו 2020, קיבל המדליסט האולימפי אורי ששון הודעה מהוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי כי הוחלט לקצץ את המלגה החודשית שלו ב-2,500 שקל.

 

ששון (המתחרה בקטגוריית משקל מעל 100 ק"ג), מדליסט הארד מאולימפיאדת ריו 2016, יקבל כעת מהוועד 6,000 שקל בלבד. הסיבה: ששון לא הצליח להשיג הישג משמעותי בשנה האחרונה באליפויות העולם ואירופה ולא ישתייך לסגל הזהב.

 

ששון והמדליה באולימפיאדת ריו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ששון והמדליה באולימפיאדת ריו(צילום: אורן אהרוני)

 

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, זעם על ההחלטה: "זו פשוט בושה. ג'ודוקא כמו אורי ששון, שכבר הוכיח את עצמו והיה אחד משני הספורטאים היחידים שהשיגו מדליה באולימפיאדה בריו, דווקא לו מקצצים?".

 

"נכון, לכל ספורטאי יש עליות וירידות, אבל רק לאחרונה ראינו את ששון זוכה במדליית זהב בגראנד פרי תל אביב ומסיים חמישי בגראנד סלאם פריז. במקום לעודד ולתמוך בו, רק עושים ההיפך. איפה פה ההיגיון?".

 

פונטי לא מתכוון לשבת בשקט. כבר הערב, יו"ר האיגוד מתכוון להעביר בהנהלת האיגוד החלטה שכל עוד שכרו של ששון יקוצץ, איגוד הג'ודו יהיה זה שישלים לו את 2,500 השקלים שיילקחו ממנו.

 

היחידה לספורט הישגי: "מדובר בקריטריונים מקצועיים ברורים וידועים מראש"

מהיחידה לספורט הישגי נמסר בתגובה: "ההשתייכות לסגלים השונים של היחידה לספורט הישגי נקבעת על פי קריטריונים מקצועיים ברורים וידועים מראש. לסגל הזהב משתייכים ספורטאים שזכו במדליות (זהב, כסף וארד) באליפויות עולם/משחקים אולימפיים או מי שזכו במדליית זהב באליפות אירופה. היא שמורה לשנתיים לעומת כל הסגלים האחרים בהם מדובר בשנה אחת בלבד. נזכיר שאורי ששון קיבל תמיכה כספית מלאה ואת כל המעטפת הבריאותית המלאה גם בתקופה בה היה פצוע ולא התחרה".

 

"נכון לעכשיו, סיים ששון שנתיים במסגרת סגל הזהב, במהלכן לא קבע הישג ספורטיבי המשאיר אותו בסגל זה והוא נמצא עתה בסגל הכסף השני באיכותו. נציין, כי מנהל הספורט של משרד התרבות והספורט שותף להחלטות אלו ולמימון התמיכה לספורטאים בסגלים השונים של היחידה לספורט הישגי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אורי ששון
צילום: אורן אהרוני
מומלצים