שתף קטע נבחר

איגוד הכדורשת טוען: "משרד הספורט מונע מאיתנו קבלת כספים"

במכתב שנשלח לשרה רגב נטען כי הובטחו לאיגוד שני מיליון שקלים, אך בפועל הוא קיבל 50 אלף בלבד. "מצער כי דווקא בשבוע האישה הבינלאומי, עלינו להידרש למקרה כה קיצוני של אפליה מגדרית חמורה". תגובת המשרד: "הטענות חסרות בסיס"

איגוד הכדורשת שלח מכתב למשרד הספורט ובו טען כי למרות שהובטח כי יתוקצב השנה בסכום של שני מיליון שקלים, בפועל קיבל 50 אלף בלבד. לטענת האיגוד בו רשומות מעל 4,000 ספורטאיות ב-400 קבוצות שונות, מדובר בתקצוב של 10 שקלים בלבד לשחקנית בשנה.

 

עוד נטען במכתב שנשלח למשרד הספורט על ידי עורכי הדין אורי קידר ואורי כהנא ממשרד כבירי, נבו, קידר, בלום, כי בנובמבר 2018 הוכרז שהאיגוד עומד בכל מבחני התמיכה שפורסמו על ידי משרד הספורט. "מצער כי דווקא בשבוע האישה הבינלאומי, עלינו להידרש למקרה כה קיצוני של אפליה מגדרית חמורה".

 

כדורשת נשים. טענות לקיפוח על רקע מיגדרי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כדורשת נשים. טענות לקיפוח על רקע מיגדרי(צילום: אורן אהרוני)

 

יו"ר האיגוד מיכל סיון אמרה: "זו התנהלות מכעיסה ומקוממת. מצד אחד דורשים מאיתנו לפעול על פי כל החובות של איגוד במסגרת חוק הספורט והמוסדות השונים, אבל כשזה מגיע לתקצוב אנחנו מקבלות סכום מעליב של 50 אלף שקלים. ברור שאם היה מדובר בענף ספורט של גברים כבר מזמן היו מוצאים דרך להעביר תקציבים שמנים. אם לא נקבל פתרון מידי נפנה לבג"צ".

 

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "הטענות העולות בכתבה הינן שגויות, חסרות כל בסיס וכל טענה לאפליה על רקע מגדרי יש בה להטעות את הציבור.

מנהל הספורט נפגש עם איגוד הכדורשת מספר פעמים והנחה אותו הצעדים הנדרשים לצורך הכרה בכדי שיקבל את התמיכה במסגרת הספורט התחרותי ולא הספורט העממי כפי שהיה קיים עד כה אולם איגוד הכדורשת לא עמד בתנאים ובדרישות להכרה".

 

עוד נמסר: "יודגש כי ענף הכדורשת זכה לתמיכה בסך 50 אלף ש"ח במסגרת תקנת התמיכה בספורט עממי, בהתאם לאמות המידה והקריטריונים הקבועים בתקנה. כמו כן יודגש כי במכתב שהועבר ע"י עופר בוסתן, ראש מנהל הספורט, צויין מפורשות, כי על העמותה להסדיר את כל סעיפי ההכרה לפי "נוהל הכרה באיגודי ספורט״ על מנת לקבל הכרה רשמית וקבועה כענף ספורט. כיוון שהעמותה טרם עמדה כל סעיפי ההכרה, היא אינה זכאית לתמיכה כאיגוד ספורט מוכר".

 


פורסם לראשונה 04/03/2019 16:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים