שתף קטע נבחר

עמיר פלג

שיעור בברדק עם אבו יונס / עמיר פלג

דבר אחד דור העתיד של סכנין כבר יודע בטוח: מוחמד היו"ר לא מתאים לנהל קבוצת כדורגל. וגם: היכן ייערך משחק העונה בליגה ב'?

שני דברים בלטו אמש באצטדיון דוחא, שם נלחמה בעלת הבית על מה שנראה כמו הסיכוי האחרון להישאר בליגה. הראשון הוא שעון התוצאות החשמלי שנותר כבוי, כי לפי הדיווחים "מחכים לחלקים שיגיעו מחו"ל". גם בחלקי חילוף זרים, מסתבר, ראשי המועדון לא פוגעים. הדבר השני הוא הקהל. פתאום נזכרו בהנהלה לאפשר כניסה בחינם, ואירחו מורות ותלמידים מבתי הספר. רעיון מבריק, כי מבני־סכנין של העונה אפשר ללמוד המון.

 

המורה להיסטוריה, למשל, תוכל לספר לתלמידים כי המועדון הזה שיחק פעם בגביע אופ"א נגד ניוקאסל. למורה לחשבון תהיה משימה קשה: להסביר כמה מאמנים החליפה הקבוצה במהלך השנים, וכיצד נשברו העונה גם שיאי השכונה.

 

שחקני סכנין מאוכזבים (צילום: ראובן שוורץ)
נשברו העונה שיאי השכונה. בני סכנין(צילום: ראובן שוורץ)

 

האחרון ברשימה הוא אלדד שביט, שבוודאי לא אשם בירידה, אבל רק אלוהים והיו"ר יודעים למה דווקא הוא נבחר להציל את הספינה הטובעת. "את המתמטיקות אנחנו לא צריכים לעשות, את זה נשאיר לגלובוס", אמר שביט אחרי ה־1:1 שכולו הפסד. ואכן, סוגיית הירידה של סכנין מהמפה מתאימה למורה לגיאוגרפיה.

 

"מכבי פ"ת היו לבטלה עד שער השוויון שהם הבקיעו", הוסיף המאמן, וזה כבר תפקידה של המורה ללשון. היא גם תוכל אולי להסביר לחניכיה למי ברשויות צריך ללקק כדי לזכות בתקציבים. אבל דבר אחד דור העתיד של סכנין כבר יודע בטוח: מוחמד אבו־יונס לא מתאים לנהל קבוצת כדורגל.

 

אלדד שביט (צילום: ראובן שוורץ)
לא אשם בירידה. שביט(צילום: ראובן שוורץ)

 

משחק העונה או התאחדות שכונה?

העונה בליגה ב' דרום א' תמה, אך הדרמה רק מתחילה. מ.כ אור־יהודה ושמשון ת"א סיימו באותו מספר נקודות, והעולה לליגה א' תיקבע במפגש ביניהן ביום חמישי. היכן? לפי עמוד הפייסבוק של שמשון: אצטדיון ר"ג. ויש המוכנים להישבע שכך גם פורסם באתר ההתאחדות.

 

מקור בכיר במועדון טוען כי בהתאחדות נאמר להם שזה בהחלט הכיוון, אבל בתגובה רשמית של ההתאחדות נמסר: "אחת הקבוצות מנסה להפעיל לחץ. טרם הוחלט היכן ייערך המשחק"... ייתכן, למרות שבעונה שעברה משחק העלייה בין אור־יהודה להפועל מחנה־יהודה דווקא כן נערך שם. לאור־יהודה יש בסביבות 2,000 אוהדים, לשמשון בערך 300. האם גאוני ההתאחדות יקיימו את המשחק באמפיתיאטרון הפרה־היסטורי שייתן תחושה של משחק רדיוס, או במגרש קומפקטי עם אווירת כדורגל? נחיה ונראה.

 

מצד שני, קיום המשחק בחורבה שבשטחה תמצאו גידולי פרא, מכונית שיצאה מכלל שימוש ואוהל קרקס - ימחיש היטב כיצד מטפלת ההתאחדות בחצר האחורית של הכדורגל הישראלי, למה האוהדים מרגישים לעיתים כמו גרוטאות, ומדוע היחס לליגות הנמוכות מזכיר קרקס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מוחמד אבו יונס
צילום: אורן אהרוני
מומלצים