שתף קטע נבחר

עמיר פלג

דירה להשכיר / פלג בחמישי

איך הידרדרה בית"ר ירושלים לחגיגות הישארות בליגה כאילו זכתה באליפות, עם סוכן נדל"ן על הקווים, ומה הקשר לסופר א.ב בוזגלו

המתווך

מה מוכר ניסן יחזקאל

ביום שני אחה"צ התקשרתי כמה פעמים למספר שמופיע בעמוד הפייסבוק של ניסן יחזקאל. הוא הציע שם למכירה דופלקס ב"מרכז שכונה מהממת" באור יהודה, שכולל "מערכת 'בית חכם' מפלצתית". היה מסקרן לשמוע אם המקום מתאים למשפחה עם ילדים שפוחדים ממפלצות, אבל אצל מתווך הנדל"ן לא הייתה תשובה, למרות שלצד מספר הטלפון נכתב: "אשמח לעמוד לרשותכם".

 

קצת מעל התמונות של הדופלקס, ועוד כמה מבנים שהוצעו להשכרה, יחזקאל פירסם פוסט שפנה לאוהדי בית"ר ירושלים. "לכל אלה שלא הבינו אותי נכון", הוא ביקש להבהיר, "לא פוחד לרדת ליגה". בערב, אחרי שקבוצת המיליונים בהדרכתו גברה בתוספת הזמן על הפועל ת"א וחגגה כאילו לקחה אליפות, המ"מ של ניר קלינגר כבר הרגיש כמו יורגן קלופ והצהיר: "את התשובה שלי כמאמן נתתי במגרש". על חצי המגרש להשכרה (בצד ההתקפי) במחצית הראשונה, ובמשחקים נטולי השערים מול בני סכנין והפועל חיפה, יחזקאל לא דיבר. גם לא על חלקו בצלילת הקבוצה המושקעת למעמקי הפלייאוף התחתון.

 

ניסן יחזקאל (איור: אופיר בגון)
(איור: אופיר בגון)

 

משום מה, איש גם לא שאל אותו אם בית"ר ירושלים יכולה לבנות על מאמן שהקריירה שלו לא ממש המריאה, ומחלק את זמנו בין המועדון הלחוץ לעסקי נדל"ן. למרות שכמה משחקני בית"ר נראו העונה כנכסי דלא ניידי, ועל אף שההתנהלות כולה הזכירה שכונה מהממת.

 

אבל עם סיום המשחק במושבה התבהרה התמונה: יוסי בניון הנרגש, שהושפל והוחזר כדי לעמוד בראש הצוות המקצועי, פרץ בבכי קורע לב; ואלי אוחנה, שיישר קו עם הבוס הקודם ועבר על ההשפלה בשתיקה, הניף ידיו ושיחרר שאגת ניצחון. המ"מ (מאמן־מתווך) יחזקאל הקפיד להודות לכולם, ורק משה חוגג לא ידע אם לצחוק או לבכות. בזמן שבקומות העליונות נמצאת קבוצה עם תקציב של דירת חדר בחדרה, המיליונים שלו בקושי הספיקו לחאפלה מגוחכת במרתף. כל כך עמוק, שלא קולטים שם אפילו שידורים של ה-VAR.

 

הפרזנטור

מה מוכר יעקב בוזגלו

אחד הבנקים הגדולים השיק לאחרונה קמפיין פרסומי המעודד משפחות לקחת משכנתאות, בסגנון ספר הילדים הנודע של לאה גולדברג "דירה להשכיר". לא פלא שלתפקיד אחד הפרזנטורים לוהק סופר הילדים המפורסם יעקב בוזגלו, מחבר הרומן: "הילד ענק, האבא חיידק".

 

וכך כתב בספרו - בפרק ששמו "זו הכלכלה, טמבל" - בוזגלו האב: "אנחנו חיים על האשראי, וזאת המחלה המודרנית הקשה ביותר. לבנקים יש אינטרס שניקח הלוואות ושנהיה במינוס, משום שזו דרך מצוינת להרוויח עלינו בריבית דריבית. ואנחנו מחלקים לתשלומים, חוגגים, ולא מבינים שבסוף הכל יתפוצץ לנו בפנים".

ומה עכשיו? אותו יועץ פיננסי, מייסד "עמותת נפגעי הבנקים", איש קולמוס ופולמוס, מסייע לבנק להרוויח עלינו בריבית דריבית, כדי שהכל יתפוצץ לנו בפנים. אבל על כך נקרא אולי בספרו הבא: "הילד דועך, האבא התהפך".

 

סופר הילדים המפורסם יעקב בוזגלו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
סופר הילדים המפורסם יעקב בוזגלו(צילום: אורן אהרוני)

 

הפרימיטיבים

ההתאחדות תקועה עם שעון ותקנון

כבר קרוב לחודשיים מושבת השעון החשמלי באצטדיון ר"ג, שמשמש כמגרשן הביתי של רעננה מליגת העל והפועל ר"ג מהלאומית. קצת בעייתי, כי בתקנון ההתאחדות נכתב במפורש: "בכל אצטדיון בליגת העל יוצב מסך להקרנת תוצאות, גרפיקות, סרטים, שידור המשחק... בכל אצטדיון בלאומית יוצב מסך להקרנת תוצאות, דקות ומבקיעים לכל הפחות". מאוד מאוד בעייתי, כשהאחראית להפעלת האצטדיון, ששייך לעיריית ר"ג, זו בעלת התקנון.

 

מדוע ההתאחדות מאפשרת לעשות צחוק מהתקנון שלה ואינה מעמידה את האחראים לדין? אולי בגלל שבמקרה הזה התובעת היא גם הנאשמת. וזו תגובתה: "קיימת מחלוקת משפטית לגבי הצורך בהיתר בנייה להפעלת השעון. בעלי המסך פועל להשגתו מול העירייה בסיוע ההתאחדות. בליגה הלאומית אין מסכים בלא מעט אצטדיונים והעונה הוגדרה על ידי המינהלת וההתאחדות כעונת מעבר והסתגלות. לעומת זאת, תובע ההתאחדות צפוי להוציא מכתב התראה בנושא להפועל רעננה".

 

אצטדיון רמת גן מהאוויר (צילום: מאיר פרטוש)
אצטדיון רמת גן. השעון החשמלי מושבת כבר קרוב לחודשיים(צילום: מאיר פרטוש)

 

"זה עוד אחד מהדברים שהתנהלו בעבר בעיר שלא בהתאם לחוק", אומר מ"מ ראש עיריית ר"ג, ליעד אילני. "הנחיתי את אגף ההנדסה והמחלקה המשפטית לטפל בעניין".

 

בעלי המסך הוא איש עסקים בשם ראובן מועלם, ולפי ההסדר שלו עם ההתאחדות השעון יופעל במהלך משחקים לכיוון האצטדיון, וביתר הזמן ניתן יהיה לסובבו ולהקרין פרסומת לכיוון השני. "יש איזו בעיה עם האישור מהעירייה מאז הבחירות המוניציפליות", מספר מועלם. "זה אבסורד, הם הסכימו לתת לי מדי פעם להפעיל את המסך במשחקים, אבל לא לפרסומות".

 

והטעות כולה של מועלם. כשהמסך חשוך והשעון לא עובד, אין פרסומת הולמת מזו ליעילות של פקידי העירייה ולבולדוזרים שמנהלים פה את הכדורגל. אימפוטנטים חבל על הזמן.

 

האנליסט

ה-DNA של שלמה שרף

"חלק גדול מהאחריות לתוצאות האחרונות מונח על כתפיו של מרקו בלבול. ההגנה לא מתפקדת, הקישור כמעט לא קיים, וההתקפה לוקה בחוסר ביטחון". כך ניתח הפרשן שלמה שרף אחרי שהפועל חדרה הביכה את מכבי חיפה 1:3.

 

"ההפסד לחדרה התחיל עוד במשחק מול מכבי ת"א", המשיך שרף. "בלבול שיחק כדורגל פחדני. אני לא בטוח שהוא האיש הנכון לבנות מחדש את מכבי חיפה. הוא מדבר על ה-DNA של המועדון, אבל מה ה-DNA שלו?"

 

מה ה-DNA שלו? שרף (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
מה ה-DNA שלו? שרף(צילום: מור שאולי)

 

שאלה מעניינת, והנה מה שכתב המאמן הלאומי לשעבר רק לפני שלושה חודשים: "נראה כי מכבי חיפה מצאה את האיש הנכון בזמן הנכון - מרקו בלבול. המאמן החדש-ישן נכנס לתפקיד ומיד עשה את כל השינויים הנכונים בשיטת המשחק... על אף הספסול של מוחמד עוואד, שעוד יחזור, הוא מצא את הדרך להכניס את ניקיטה רוקאביצה לכושר משחק. הקבוצה משחקת מהיר ונכון".

 

שבוע אחר כך שרף חיזק את השקפתו: "מכבי חיפה מצאה את האיש שיחזיר אותה לטופ של הכדורגל הישראלי... המאמן שינה את שיטת המשחק, הקבוצה נראית מאורגנת יותר. בלבול חיבר את השחקנים והכניס רוח חדשה במועדון"... אלא שבינתיים, מתברר, הכל חלף עם הרוח. שרף יורד על ה-DNA של בלבול, אבל מה ה-DNA של הפרשן? לבוא ולזגזג בדעתו אחרי כל משחק?

 

המתעלקים

וידל, לסרי, כנפו והצלחת

גמר פלייאוף הנשים בכדורסל, אליצור רמלה משלימה 0:3 על מכבי אשדוד, הגענו לרגע השיא של רודפי הכבוד: טקס הענקת צלחת האליפות.

 

לאורך השולחן הצטופפו, משמאל לימין (פה כולם בגוש אחד, דביק במיוחד): יו"ר האיגוד עמירם הלוי, נציגת "אתנה" עמרית ינילוב, ראש מינהל הספורט עופר בוסתן, יו"ר מינהלת הנשים איריס שטרק, ראש עיריית רמלה מיכאל וידל, ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, ממלא מקומו גבריאל כנפו, ועוד מישהו, כנראה סדרן.

עוד לפני שקפטנית רמלה שירן צעירי והמאמן אלי רבי עלו לקבל את הצלחת, השתלט עליה וידל מהעירייה והניף אותה אל־על. גם שטרק ניסתה, אך בגלל יתרון הגובה שלו ידה נותרה תלויה בחלל.

 

שירן צעירי ג'יימי נארד אליצור רמלה אליפות (צילום: אבי רוקח)
רמלה חוגגת אליפות. תנו כבוד לראש העיר(צילום: אבי רוקח)

 

"וכעת אני מזמין", הודיע הכרוז, ומיד נעצר: "רגע, רגע, רגע, רגע, רגע. עוד לא! רק שנייה חבר'ה"... מתברר שההנפה תוכננה להתבצע מאחורי השולחן, אבל שם לא היה מקום מרוב טרמפיסטים, אז הלוי ובוסתן נאלצו להתפנות, ראש העירייה נשאר כמובן - ושוב הניף את הצלחת (הפעם יחד עם המאמן והקפטנית) כאילו קלע 28 נקודות וקטף 11 ריבאונדים.

 

תם הטקס, יש לנו אלוף פרובינציה חדש, מיכאל וידאאאאאל!!!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ניסן יחזקאל
צילום: אורן אהרוני
מומלצים