שתף קטע נבחר

מאמן הקפיצה במוט ואלרי קוגן הלך לעולמו

המאמן שהדריך את אלכס אברבוך והוביל אותו להישגים גדולים באליפויות עולם ובאליפות אירופה נפטר בגיל 69 מאירוע מוחי. אימן בארבע אולימפיאדות שונות. אברבוך: "הוא היה מאמן ענק, מקצועי וקפדני, וידע גם להתחבב על הקופצים שאימן בזכות חוש ההומור שלו"

ואלרי קוגן, מאמן הקפיצה במוט שהביא את אלכס אברבוך להישגים גדולים, נפטר היום (שבת) בגיל 69 בעקבות אירוע מוחי. בהדרכת קוגן, אברבוך זכה במדליית הכסף באליפות העולם באדמונטון ב-2001, במדליית ארד באליפות בסביליה שנתיים קודם לכן ובמדליית זהב באליפות אירופה במינכן ב-2002.

 

"איתו התקדמתי משיא אישי של 5.65 מ' לשיא לאומי 5.93 מ'", סיפר אברבוך. "התחלתי להתאמן איתו עוד ברוסיה ב-1998, שנה לפני ששנינו עלינו לישראל. הוא היה מאמן ענק, מקצועי וקפדני בצורה יוצאת דופן, אך ידע גם להתחבב על הקופצים שלו בזכות חוש ההומור שלו".

 

ואלרי קוגן (מימין) לצד אברבוך (על המזרן) ב-2002 (צילום: אלי אלגרט)
קוגן (מימין) לצד אברבוך (על המזרן) ב-2002(צילום: אלי אלגרט)

 

קוגן אימן במשך השנים רבים מבכירי הקפיצה במוט בעולם, המפורסם שבהם היה רודיון גטאולין (6.02 מ'), שקבע בתקופתו את התוצאה השנייה בטיבה בעולם אחרי סרגיי בובקה האגדי. קוגן הוביל את גטאולין למדליית כסף במשחקים האולימפיים בסיאול 1988. בסך הכל, יחד עם שתי אולימפיאדות כמאמנו של אברבוך, קוגן אימן בארבע אולימפיאדות. אתלט רוסי אחר שאימן היה ויקטור רזניקוב, בעל תוצאה של 5.90 מ'.

 

יחד עם הישגיו הרבים, קוגן נודע בצניעותו הרבה. בשנים האחרונות הוא התרכז באימון בארץ, והיה מאמנו האישי של לב סקוריש - הקופץ המוביל כיום בישראל, בעל תוצאה של 5.45 מ' ואלוף הבלקן באולמות השנה באיסטנבול. הוא אימן בצוותא עם אחיו התאום, פאבל, ושניהם תפקדו כצוות. אחיין של ואלרי ופאבל, רומן קוגן, הפך לדור שני למאמני קפיצה במוט במשפחה, והוא מאמן את שיאנית ישראל החדשה, מיכל טוקר (4.10 מ').

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי אלגרט
ואלרי קוגן
צילום: אלי אלגרט
מומלצים